Capital'e abone olun.

Sınır ötesi atağın sırrı

Muzaffer Çilek, markanın sınır ötesi atağını anlattı.

Son Güncelleme: 01.06.2012

Çilek, sınır ötesi mağaza yarışında son dönemdeki ataklarıyla en dikkat çeken oyunculardan biri. Dünyanın en pahalı şehirleri arasında yer alan Tokyo, Moskova, Dubai gibi metropollerde yer alıyor. Çilek Mobilya’nın şu an 110 yurtiçinde, 135 yurtdışında olmak üzere toplamda 245 mağazası mevcut. Markanın yaratıcısı ve başarısının arkasındaki isimler den Muzaffer Çilek, dünya markası olma yolunda bu şehirlerde bulunmanın şart olduğunu söylüyor. Başarılarının arkasında ise genç odası gibi niş bir alana odaklanmanın anahtar rol oynadığını belirtiyor. Çilek markasını yaratmak için yola ilk çıktıklarında yurtdışı odaklı düşündüklerine dikkat çekiyor ve “Şu an ciromuzun yüzde 50’sini yurtdışı mağazalarımızdan elde ediyoruz. Önümüzdeki dönemde bu rakamı yüzde 95’e çıkarmayı planlıyoruz” diye konuşuyor. Son dönemin en ses getiren mobilya markalarından biri olan Çilek’in yaratıcısı Muzaffer Çilek, markanın sınır ötesi atağını anlattı:

Gelecek&Çilek
Şu anki planımız ciromuzun yüzde 95’ini yurtdışından, yüzde 5’ini yurtiçinden elde etmek. Bunu yaparken de yurtiçinde 100 milyon TL olan ciromuzu 250 milyon TL’ye, yurtdışındaki ciromuzu ise 2 milyar TL’ye çıkarmayı amaçlıyoruz. 440 mağazamızı ise 4 bin 400 yapacağız. Bu, uzun dönemli planlarımız arasında. Şu anda her hafta 2 mağaza açıyoruz. 2023’e kadar 1.380 mağazaya ulaşacağız. Bunun 1.000 adedi yurtdışında olacak. Çünkü ağırlıklı dünyanın farklı ülkelerine yöneleceğiz. İran’da 17 olan mağazamızı 77’ye, Rusya’daki 23 mağazamızı 195’e çıkarma planımız var.

Yurtdışı odaklı başladık
“Biz 3 kardeş 25 yıllık bir mobilya geçmişine sahibiz. Bu 25 yıllık tecrübemiz bize mobilya sektöründe adı mobilya olan her şeyin üretildiğini gösterdi. Bizden 100 yıl önce kurulmuş şirketleri geçmemiz için farklı bir şeyler yapmamız gerekiyordu. 1996 yılında bu konuda çalışmaya başladık. O dönemde ofis, mutfak ve bahçe mobilyaları pazarında pek çok oyuncu vardı. Çocuk mobilyasının Türkiye mobilya sektörünün içinden aldığı pay ise yüzde 5’ti. Ayrıca çocukların, deterjandan otomobil lastiğine kadar farklı pek çok alanda ailelerinin tercihleri-
ni etkilediğini araştırmalarımız sonucunda gördük. Ancak çocuk mobilyasının pazardan yüzde 5 pay alması bizim daha işin en başından yurtdışı odaklı düşünmemize neden oldu. “Dünyada yaklaşık 200 ülke mevcut ve biz bu ülkelerin 100’ünde markamızla yer alabiliriz” diye düşündük. Türkiye’yi de bu ağın içine dahil ettiğimizde rakamların bu yatırımı yapmaya değer olduğunu gördük.

DÜNYANIN HER YERİNİ YÖNETMEK ZOR
Şu an çok geniş bir alana yayılmış durumdayız. Türkiye de dahil dünyanın 66 noktasında varız. Bunların yönetiminde zorluklar yaşanabiliyor. Uzak bölgelerde ve hızlı büyüdüğümüz için yönetim anlamında belirlediğimiz kriterlerden bazıları eksik kalabiliyor. Bu da bizim için önemli bir tecrübe. Kolay ulaşamayacağınız yerlere gitmek için sabretmeniz gerekli. Zaten şu anda yakın coğrafyalarda büyümemizi sürdürüyoruz. Son 4-5 yıldır bu işin tuttuğunun farkındayız, bu nedenle acele etmiyoruz. Hedefimiz kontrollü şekilde mağaza sayısını tüm dünyada 4 bine çıkarmak.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER