Capital'e abone olun.
SOFİSTİKE DÖNÜŞÜM YAŞANIYOR

Sofistike dönüşüm yaşanıyor

İzzet Karaca, hızlı tüketim sektörünün değişen yeni yüzünü ve geleceğe yön verecek trendleri Capital’e anlattı.

Son Güncelleme: 01.06.2012

Hızlı tüketim sektöründe karşımızda artık yeni ürün iştahı artan, daha geniş fiyat aralığında kendine özel sofistike ürün talep eden bambaşka bir tüketici profili var. Rekabet de geçmişten farklı bir noktaya taşınıyor. Değişimin nedeni ekonomik ve sosyal konjonktürdeki son gelişmeler. Sektörün nabzını en iyi tutan isimlerden Unilever Türkiye CEO’su İZZET KARACA, “İnovasyon hızında büyük artış var. Tüketici artık biraz daha kişiselleşmeye doğru gidiyor. Gelir seviyesinin artması nedeniyle daha premium ürün istiyor. Veya harcıalem kategorilerde özellikle işini görebilecek uygun fiyata bir ürün arzusu var. Bütün bunlarla birlikte kanalların da ayrı ayrı talepleri söz konusu” sözleriyle son durumu anlatıyor. Hızlı tüketim ürünleri sektöründe son birkaç yıldır önemli bir değişim yaşanıyor. Tüketici dijital dünyaya daha fazla entegre olurken, artan çevresel duyarlılık tüketici taleplerini hızla etkiliyor. Ekonomik kriz de tüketici kategorilerini yeniden belirlerken, yeni ihtiyaçların ortaya çıkmasına neden oluyor. Önceden hipermarketlerde daha fazla zaman geçirmek isteyen tüketici, artık evinin en yakınındaki ucuzluk marketlerinden alışveriş yapmayı tercih ediyor. Üründen de kendisine özel çözümler sunmasını bekliyor. Dolayısıyla yeni tüketiciye ulaşmak için daha fazla kategoride, daha sofistike, daha yenilikçi ve daha çevreci ürünleri pazara sunmak gerekiyor. Tüm bu saptamalar hızlı tüketim sektörünün en yetkin isimlerinin başında gelen Türkiye'nin de içinde bulunduğu 35 ülkeden sorumlu Unilever Türkiye CEO’su İzzet Karaca’ya ait, Karaca, bu önemli değişime paralel olarak sektörün de kendini dönüştürdüğünü anlatıyor, “Kanallara göre portföy değişimi ortaya çıkmaya başladı. Bugün bir süpermarketten büyük boy deterjan alabilirsiniz ama bunu bakkalda bulamayabilirsiniz. Çünkü orada daha küçük boy satılıyor. Dolayısıyla ürünler kanallara göre farklılaşıyor. Bu yapılamıyorsa rekabetçi olmaya imkan yok” diyor. Gelir yapısındaki değişimle birlikte fiyat aralıklarının da genişlediğine dikkat çeken Karaca, “Daha fakir bir kesim ve çok daha zengin bir kesim oluştu. Dolayısıyla örneğin bir üründeki en alt ve en üst fiyat aralığı olan 80120 TL bariyeri belki 50-150 TL bariyerine çıktı. Makas 10 katından fazla açılmış durumda” diye konuşuyor. Önümüzdeki dönemde de daha çok sayıda ürünü daha uygun ve geniş bir fiyat aralığında tüketiciye sunanların rekabetçi olabileceğinin altını çiziyor. Unilever Türkiye CEO’su İzzet Karaca, hızlı tüketim sektörünün değişen yeni yüzünü ve geleceğe yön verecek trendleri Capital’e anlattı:

Capital: Son dönemde tüketici davranışlarında nasıl bir değişim yaşanıyor? Bugün karşımızda nasıl bir tüketici var?
- Tüketici davranışlarında önemli bir değişiklik var. Bu değişimde bir numarada dijitalleşmeyi görüyoruz. Artık herkes internet ortamında çok daha hızlı bilgiye ulaşabiliyor, tercihlerini yaparken de çok fazla opsiyonu var. Dijital iletişimi artırmamız gerekiyor. İkinci önemli trend sürdürülebilirlik. Tüketici aldığı ürünlerin çevreye en az zararı verdiğinden emin olmak istiyor. Dolayısıyla çıkardığımız her ürünün sürdürülebilir olması lazım. Üçüncü nokta, tüketici artık sadece markaya bakmıyor, o markanın kim tarafından üretildiğini merak ediyor. Dördüncü önemli eğilimportföylerdeki değişim. İşler biraz değişti.   
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER