Yeni başarı kriterleri

Yeni dönemde başarı kriterleri değişti.

1.01.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni başarı kriterleri
Eskiden finansal başarı, agresif büyüme, pazar payını artırma gibi konularda iyi olmak yeterliydi. Yeni dönemde ise bunlara; mevcut durumu koruma, değişimi ve yetenekleri iyi yönetme, sürdürülebilirlik, maliyet yönetimi gibi kavramlar eklendi. Uzmanlar, bu alanlarda yakalanan başarının finansal tablolara da olumlu yansıdığı görüşünde... Sektörün önemli oyuncuları da bu bilinçle hareket ediyor. En önemlisi Cem Boyner'den Tuncay Özilhan'a Süreyya Ciliv'den Gökhan Bozkurt'a kadar iş dünyasının önde gelen pek çok ismi, 2012 ajandalarının ilk sırasına bu başlıkları koymalarıyla dikkat çekiyor. 2012 o kadar karışık görünüyor ki mevcut hedeflerimizi korumak dışında başka bir şey düşünemiyorum." Bu sözler, Zorlu Holding Tekstil Grup Başkanı Vedat Aydın'a ait. Aydın, bu düşüncesinde yalnız değil. Özellikle yeni kriz dalgası beklentisi, iş dünyasının önemli bir bölümünde başarı kriterlerini değiştirmiş durumda. Çoğu, mevcudu korumayı önemli bir başarı olarak görüyor. Uzmanlar, başarı kriterlerindeki değişimi yeni dönemde oyunun kuralının değişmesine bağlıyor. Artık finansal tablolarda başarı, agresif büyüme, pazar payı artırma gibi başarıların yanında yetenekleri ve değişimi iyi yönetmek, sürdürülebilirlik, verimlilik, müşteri beklentisini karşılama gibi kavramların da ön plana çıktığına vurgu yapıyorlar. Otomotiv sektörünün dev oyuncularından Tofaş'ın CEO'su Ali Pandır da aynı görüşte. Şirketin hedef kartında ciro, net kâr, hisse değeri gibi finansal sonuçların yüzde 50 ağırlıkta olduğunu söylüyor. Diğer yüzde 50'de ise müşteri mutluluğu, bayi mutluluğu, çalışan mutluluğu, müşteri gözü ile kalite, inovasyon, alınan patent sayısı, üretim verimliliği, marka değeri, sürdürülebilirlik gibi göstergeler olduğuna dikkat çekiyor ve ekliyor: "Bunların önemini ve ağırlığını her yıl iş planı yaparken saptıyoruz. 2012'nin ağırlıklarını müşteri beklentisinin ötesine geçmek, rekabetçiliği artırıcı yönde inovasyon ve dünya klasında üretimde altın seviye olarak belirledik." Capital, iş dünyasının 2012'de başarıyı nasıl ölçeceğini araştırdı. Türkiye'nin en büyük şirketlerinin liderleri yeni başarı kriterlerini açıkladı.

1-
DEĞİŞİMİ YÖNETEN KAZANACAK
Global ekonomi çok önemli bir sınavdan geçiyor. Büyük buhrandan sonraki en büyük ekonomik kriz olarak tanımlanan dönem, pek çok sektörü de derinden etkiliyor. İlaç, bu sektörlerden biri. Novartis Türkiye Genel Müdürü Güldem Berkman, "İlaç endüstrisinin son derece zor zamanlar yaşadığı bir dönemdeyiz. Bu dönemde tüm endüstri için tek bir başarı kriteri olacak: Değişimi yönetmek" diye konuşuyor. İlaç endüstrisi olarak sadece değişimi layıkıyla yönetebilenlerin ayakta kalabileceği bir döneme girildiğini düşünen Berkman, "Şirketlerin iş yapış şekillerinin baştan aşağı şekilleneceği bu dönemde mevcut koşullara en hızlı adapte olanın başarılı olacağı muhakkak" diyor. Değişimi yönetmek sadece Novartis'in değil pek çok şirketin gündeminde. Şirketler, özellikle mevcut koşullara hızlı adapte olabilmenin yolunu çalışana yatırım ve yetenek yönetimi olarak görüyor. Aralarında Ericsson Türkiye, Fiba Holding ve Roche Türkiye'nin de bulunduğu onlarca şirket, yetenekleri yönetmek ve en iyi çalışanlara sahip olmak için özel çaba sarf ediyor. Berkman, değişimi iyi yönetmek adına doğru tahminler yapıp, doğru zamanda doğru kaynakları harekete geçirerek yeni sistemler geliştirdiklerini belirtiyor ve şöyle devam ediyor: "Darwin'in de söylediği gibi hayatta kalanlar, türlerin ne en güçlüsü ne de en zekisidir. Hayatta kalanlar kendini değişime en çok uydurabilenlerdir."~

2- MALİYET KRİTİK!

2008 sonunda başlayan ve etkilerini bugün hala sürdüren global ekonomik kriz, şirketleri son 3 yılda maliyet yönetimine odakladı. Pek çok şirket için daha önce 3 liraya mal ettiğini bugün 2,5 liraya mal etmek çok önemli bir başarı göstergesi. Türkiye'nin Anadolu kaplanlarından Naksan Holding de en önemli başarı kriteri olarak verimliliğiön plana alan şirketlerden biri... Naksan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cahit Nakiboğlu, yeni dönemde tüm şirketlerinde verimliliği üst seviyeye çıkarmanın kritik önem taşıdığını söylüyor. 2012'de de fiziki sermaye, teknoloji ve insan kaynağı arasında etkin koordinasyon kurarak kaynak verimliliklerini artıracak tedbirler almaya devam edeceklerini belirtiyor. Nakiboğlu, verimli bir yapıya kavuştuklarında ne tür somut avantajlar sağlayacaklarıyla ilgili de şu yorumlarda bulunuyor: "Bunu gerçekleştirenler asgari envanterle, tam zamanında üretim konusunda daha fazla mesafe alacak. Böylece iş ortakları tarafından tercih edilme konusunda daha da kuvvetlenecekler. Asgari envanterle, maksimum verimli üretimi müşterilerimizin ve piyasanın istediği zaman ve koşullarda sağlayan, aynı zamanda işletme sermayesini çok verimli kullanabilen daha dinamik ve daha kârlı bir kurum haline gelmeyi hedefliyoruz. Bu sayede finansal tablolarımızda rasyolarımızm daha üst seviyede pozitif yönde gelişeceğini tahmin ediyoruz."

3- SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK YENİ TREND

İş dünyası sürdürülebilirlik terimiyle tanışalı uzun yıllar olmadı, ancak çok uzun yıllar bu hedef için çalışacak gibi görünüyor. Sürdürülebilirlik konusu tek noktaya dokunmuyor. Çevresel, ekonomik ve sosyal anlamda sürdürülebilirlik doğrudan yaşama etki ediyor ve sürdürülebilirliği misyon edinen şirketler gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmayı hedefliyor. Misyonunu tüm paydaşlarına daha iyi bir yaşam sunmak olarak tanımlayan Yaşar Holding için bu nedenle en önemli başarı kriteri yaptığı her işin sürdürülebilir olması. Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı İdil Yiğitbaşı, sürdürülebilirliğin neden en önemli başarı kriterleri olduğunu şöyle açıklıyor: "Bu konuyu ana gündemi haline getirmeyi başaran ve stratejik planlarında sürdürülebilirliğe yer veren şirketler, geleceğin şirketleri olacak. Toplumun farkındalığının artması sonucunda sürdürülebilirlik konusunu önemseyen şirketler tüketicilerce tercih edilecek. Hedefimize ulaşmamızın kurumsal itibarımıza ve pazar paylarımıza etkisi olacak. Bu da finansal tablolarımıza olumlu yansıyacak." Yiğitbaşı, bu hedefe ulaşmak için tüm organizasyonlarında farkındalık sağlamayı amaçladıklarını ve bunu başardıklarını belirtiyor. Şimdiki hedeflerininse çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirliğe giden yolda çalışmalarını artırmak ve yeni projeler geliştirmek olduğunu söylüyor. Yaşar Holding, bu amaçla karbon ayak izi hesaplanması ve bunun kademeli olarak azaltılmasına yönelik çalışmalarına başladı.

4- İNOVASYON AVANTAJ SAĞLIYOR
İnovasyon o kadar önemli ki ülkelerin politikalan haline gelerek küresel kalkınmada bile etkili oluyor. Sadece şirketler değil ülkeler de kendi inovasyon stratejilerini çiziyor ve yenilikçilikle dünya sahnesinde güce ulaşıyor.
İnovatif olmak pek çok şirket için de en önemli başan kriteri. Boydak Holding bu şirketlerden biri. Boydak Holding CEO'su Memduh Boydak, her yıl Ar-Ge çalışmalarına ortalama 15 milyon TL bütçe ayırdıklarını belirtiyor. İnovasyonla öne geçmek için müşteri beklentileri ile teknolojiyi yakından takip ettiklerine değinen Boydak şöyle devam ediyor: "Bir İsveç markası İstanbul'da, Kayseri'de mağaza açıyor ve rekabet daha bir farklılık kazanıyor. Sanayiciler için tehlikeli dönem yaklaştı. Daha az kârla daha fazla yeniliğin olması gereken bir döneme giriyoruz. Biliyoruz ki dünya mobilya devleri Türkiye'ye girmek için hazırlık yapıyor.~
 Türkiye'yi cazibe merkezi olarak görüyorlar. Sanayicimizin işi eskiye göre daha zor. Bu zorlukları aşmak yenilikçilikle mümkün." P&G, dünyanın en inovatif şirketlerinden biri... Ve P&G Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Karpat 2012'de de en önemli başarı kriterlerinin yenilikçilik olduğunu söylüyor. Karpat, "P&G, bugün ve gelecek nesiller için, dünya tüketicilerinin yaşamlarını iyileştirecek yüksek kalite ve değerde markalı ürünler ve hizmetler sunmak için çalışır. İnovasyon bu hedefi hayata geçirmekte en önemli gücümüz" diyor. Karpat, inovasyon konusunda rakiplerine göre yüzde 50 daha fazla yatırım yaptıklarını ve Ar-Ge departmanında 50 farklı bilim alanında araştırmalarını sürdüren P&G'nin kuruluşundan bu yana marka yaratmak ve yenilikçi çözümler üretmek adına farklı partnerlerle işbirliği yaptığını da sözlerine ekliyor.

5- MÜŞTERİ SAYISI ÖNEMLİ

Türkiye'de GSM, rekabetin en yoğun yaşandığı sektörlerin başında geliyor. Sektörde son dönemde oyun, rakipten müşteri kapma üzerine kurulu. Şirketler müşteri sayısını artırmayı birincil hedef olarak görüyor. Avea, bu stratejisini açıkça paylaşıyor. Avea CEO'su Erkan Akdemir, birincil başarı kriterlerinin müşteri sayısını artırmak olduğunu söylüyor. Bunu da yatırımları sonucunda gerçekleştirdiklerini ifade ediyor ve ekliyor: "Ajandamızda kriz değil yatırım planları var. Akıllı yatırımlarımızla şebeke gelişimimizi sürdürmek, satış
kanallarında başlattığımız dönüşümü tamamlamak ve müşteri memnuniyetimizi sektördeki en üst noktaya çıkarmak istiyoruz." Bu zamana kadar satış ağına yaptıkları yatırımla ciddi bir dönüşüm gerçekleştirdiklerine de değinen Akdemir, 2011 yılı üçüncü çeyrekte yatırımlarının sonuçlarını aldıklarını belirtiyor. Buna göre Avea son dört çeyrekte 1 milyon net abone kazandı ve 12,5 milyon aboneye ulaştı. 313 dakika konuşma süresiyle bu alandaki liderliğini korudu. 3'üncü çeyrekte 300 bin yeni abone kazanarak bir rekora imza attı ve abone başına ortalama gelirini de 21,3 TL'ye yükseltti. Akdemir, 2012 yılına yönelik diğer başarı kriterlerini ise şöyle açıklıyor: "İnsana, çalışanlarımıza yatırım yapmaya devam etmek; bu gelecekteki başarımızın garantisi. Üçüncüsü AR-GE'ye odaklanarak yeni ürün ve servislerin gelişeceği platform hazırlamak

6- BEĞENİLEN OLMAK İÇİN ÇALIŞIYOR
Akzonobel Marshall Boya CEO'su Dick Velings, en beğenilen şirket olmayı en önemli başarı kriteri olarak görüyor. Şirket, 2010 yılında sektörünün en beğenilen şirketi olmuştu. Bunu sürdürülebilir kılmak ise Velings'in en büyük hedefi. Velings, Türkiye boya sektöründe marka bilinirliği ve pazar payı anlamında da lider şirket olduklarını ve bu pozisyonlarını korumak ve her zaman en beğenilen olmak için yatırımlarına devam ettiklerini söylüyor. Bu amaçla pazara yenilikçi, çevreci, lider ve katma değerli ürünler sunduklarını ve markaya sürekli yatırım yaparak kendilerini yenilediklerini ifade ediyor ve ekliyor: "Tüm bu başarılar bize daha iyi olma konusunda sorumluluk yüklüyor, cesaret veriyor. Nihai tüketicimize, ürün kalitesi ve ürün değerinde daha fazla şeffaflık sağlıyoruz. Bu sayede onların takdirini, beğenisini topluyoruz. Bunun aynı zamanda finansal tablolarımıza da son derece olumlu geri dönüşü olacağına inanıyoruz. Yeni dönemde de sürpriz yeniliklerimizle birlikte pazar payımızı artırmayı hedefliyoruz." Velings, en beğenilen şirket olmanın kendileri için neden önemli olduğunu ise şu sözlerle açıklıyor: "Önemli, çünkü değişimi ve gelişmeyi ancak liderler başarabilir. Ancak, bir şeyleri değiştirmek üzere yola çıkanlar, yolunda çok inançlı ve kendine güveni olanlar farklılık yaratabilir, öncü olabilir. Biz de sektörünün hem en beğenilen ve sevilen hem de öncü ve lider markası olarak tam 57 yıldır olduğu gibi bugün ve gelecekte de her zaman başarıya odaklanmaya devam edeceğiz."~

7- İTİBAR BAŞARI GETİRİYOR
Şirketler bugün artık daha fazla projeyle sosyal sommluluklarını yerine getirmeye çalışıyor. Ve bazı şirketler için itibar her türlü finansal göstergenin önünde yer alıyor. Sosyal sorumluluk çalışmalarında Türkiye'de önemli işlere imza atan Turkcell, bu şirketlerden biri. Turkcell CEO'su Süreyya Ciliv de finansal göstergeler dışındaki en önemli başarı kriterlerini "Sosyal sorumluluk vizyonumuz doğrultusunda çocuklarımıza eğitimde fırsat eşitliği sağlamak, insanımıza istihdam yaratmak" sözleriyle açıklıyor.Bu yıl 11'inci yılını dolduran Kardelenlerin Türkiye'nin en bilinen ve sahiplenilen sosyal sorumluluk projesi olduğunu açıklayan Ciliv şöyle devam ediyor: "Doğudan batıya tüm coğrafyamızı kapsayan Türkiye'nin en uzun soluklu projesi Kardelenlerle bugüne kadar yaklaşık 27 bin 500 öğrencimize Turkcell bursu ile ulaştık. Kardelenlerin adı sınırlarımızı da aştı. Birleşmiş Milletlerin ve Küresel Kadın Zirvesi'nin örnek proje seçtiği Kardelenler geçen ay Dünya İletişim Ödülleri'nde topluma katkı dalında dünyanın en iyisi seçildi." İstihdam yaratmayı da çok önemli başarı kriterlerinden biri kabul eden Ciliv, Turkcell'in Türkiye'nin doğusuna ilk ve en büyük istihdam yatılı 5 rımını yapan şirket olduğunu hatırlatıyor. Türkiye'nin dört bir yanında merkezler açmaya devam ettiklerine değinen Ciliv, "2011'in 2'nci çeyrek toplantısında yılın ikinci yarısı için 2 bin kişiye daha iş yaratma hedefimiz olduğunu söylemiştik. Bunu büyük ölçüde başaracağız" diyor.

8- GLOBALLEŞME AJANDALARDA
Globalleşme ise yeni dönemde pek çok dev grubun hedeflerinde yer alan önemli bir başarı kriteri. Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan'ın 2012'deki en önemli başarı kriteri de globalleşme... Özilhan, globalleşme gündemini şöyle paylaşıyor: "SAB Miller ile stratejik bir ortaklık gerçekleştiriyoruz. Rusya, Ukrayna'yı alıyoruz. Anadolu Efes'ten onlara hisse veriyoruz. Rusya'da iki operasyon birleşecek. Ukrayna'yı devralacağız, sisteme entegre edilecek. Bu projenin başarıya ulaşması, 1+1'in 2 değil, 3 etmesi gerekiyor. Bu başarı yeni ülkeler devreye sokacak, daha geniş bir coğrafyada Anadolu Efes'in gelişmesine fırsat verecek." Son 10 yılda dünyanın en büyük gıda devlerinden biri haline gelen Arbel Grubu'nun en önemli başarı kriteri de operasyon genişletme ve globalleşme. Arbel Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Hasan Arslan, Türkiye, Kanada, Amerika, Avustralya, Güney Afrika, İngiltere ve Çin'de toplam 28 tesisi bulunan grubun sürdürülebilir bir gelişme gösterebilmek için tarımın gelişmiş olduğu ülkelerde yatırım yaptığını ifade ediyor. Başarı kriterleri ise ihracat yapılan ülke sayısını artırmak, bir dünya markası haline gelmek ve tarımın geliştiği önemli noktalarda yapılanmalarını tamamlamak. Keskinoğlu Yönetim Kurulu Üyesi Keskin Keskinoğlu da en önemli başarı kriteri olarak globalleşmeyi gösteriyor. Yurtdışında yeni pazarlara girebilmek için Türk tanıtım haftaları düzenlediklerini belirten Keskinoğlu, "Amerika, Tayland, Singapur ve Malezya bu faaliyetleri yaptığımız ülkelerden bazıları. İhracat yaptığımız ülkelerde reklam çalışmaları yaparak Keskinoğlu ürünlerinin marka bilinirliliğini artırmayı amaçlıyoruz. Ayrıca yurtdışı fuarları takip ederek yeni bağlantılar gerçekleştiriyoruz. Şu anda 70'in üzerinde ülkeye olan ihracatımızın artmasında yaptığımız bu reklam kampanyalarının ve aktivitelerinin etkisi büyük" diyor. ~

K.GÖKHAN BOZKURT/TÜRK TELEKOM CEO'SU

"KÜRESEL MARKA YENİ KRİTERİMİZ"
SINIR ÖTESİNE YATIRIM SÜRECEK
Yenilikçi ürün ve hizmetlerimizin yanı sıra ulusal ve bölgesel çapta hayata geçirdiğimiz yatırımlarla müşterilerimiz, ülkemiz ve toplum için değer yaratmayı hedefliyoruz. "Dünyayı konuşturan Türk" olma hedefiyle hizmetlerimizi ve yatırımlarımızı Türkiye sınırlarının dışına taşıyoruz. Bu bizim için çok önemli bir başarı kriteri.
DOĞU-BATI İLETİŞİM KÖPRÜSÜ
Doğu ile Batı arasında bir iletişim köprüsü olmak, eşsiz coğrafi konumuyla ülkemizi bölgenin yeni iletişim merkezi haline getirmek için çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Bu kapsamda, 2010 yılında önemli yatırımlara ve işbirliklerine imza attık. 2011 yılında da, Türkiye ve KKTC'yi yeni denizaltı ve karasal fiber optik hattı TURCYOS II ile birbirine bağladık. Bu fiber optik hattı, uluslararası ses ve veri taşımacılığı alanında bizim için önemli bir kilometre taşı oldu
GLOBAL OYUNCU HEDEFİ
Küresel bir oyuncu olmak için tüm iş birimlerinde inovasyon ve Ar-Ge kültürünü kucaklamak zorundayız. Türk Telekom'un, yeni teknolojiler geliştirme, ses ve ve data taşımacılığı alanında global bir marka olarak konumlanması altyapı alanındaki ve Ar-Ge alanındaki yetkinlikleri geliştirmeye bağlı. "Türkiye'nin en değerli markası" kimliğimizle, Türk Telekom'un küresel bir marka olarak uluslararası alanda rekabet gücünü giderek artırdığı bir gelecek için yatırımlarımızı sürdüreceğiz.

CEM BOYNER/BOYNER HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI

"HEDEF SIRADIŞI SONUÇ ALMAK"
ÖNEMLİ KRİTER
Yıllardır işlerimizi finansal tabloların dışındaki faktörlerle de takip ediyoruz. Bu kriterleri kabaca;"çalışanlarımızla" ilgili olanlar, müşterilerimizle" ilgili olanlar ve işimizde yenilikçilikle" ilgili olanlar diye gruplayabilirim. Bu alanlara yatırım yapmak ve sonuçlarını ölçmek kritik.
OLAĞANÜSTÜ ÇALIŞANLAR
Olağanüstü bir kadromuz, yönetici ekibimiz var. Zaten sıradan insanlarla sıra dışı sonuçlar elde edemezsiniz. Yönetici yetiştirebilmek, yeni işlerimize, mağazalarımıza kolaylıkla kadrolar kurabilmek bizim için çok önemli. Doğal olarak "Nasılız, nereye gideceğiz" diye, Boyner Grubu çalışanlarının nabzını tutuyoruz.
MÜŞTERİ VAROLUŞ NEDENİ
Müşteri, her şeyimiz. Var olma sebebimiz. Yeni kanallarla yeni müşteriler yaratıyoruz. Müşterimizin bize söylediklerini, ima ettiklerini veya aklından geçenleri yakalamaya çalışıyoruz. Bunların ne kadarını ne kadar hızlı gerçekleştirdiğimizi, ne kadar mutlu edebildiğimizi izliyoruz. Müşterilerimizin söylemediğini dahi anlayarak, bazen de aklına sokarak yeni ürünleri, yeni konseptleri, yeni işleri yaratmayı seviyoruz. Örgütçe böyle nefes alıyoruz.
FİNANSAL BAŞARI GETİRİYOR
Satış danışmanı olarak başlayan bir çalışanımızı, mağazanın yöneticisi olarak görmek beni ve tüm yönetim ekibimizi çok mutlu ediyor. Müşterimizin başını döndüren bir deneyim yaşatmamız da... Gönüllülerimizin, AB tarafından 22 Avrupa ülkesi içinde iyi örnek gösterilmesi de... Bunlar en az finansal başarı kadar büyük başarılar. Aslında, bunlar finansal tablolardaki başarıyı getiriyor.~

GÖKHAN ÖĞÜT/VODAFONE TÜRKİYE İCRA KURULU BAŞKAN YARDIMCISI
"KAYITSIZ ŞARTSIZ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ"

BAŞARININ TEMELİ
En önemli başarı kriterimiz bugüne kadar elde ettiğimiz başarılı iş sonuçlarının temelini oluşturan müşteri memnuniyeti olmaya devam ediyor. 2009 yılında devreye aldığımız uzun dönemli stratejik programımızın merkezine yerleştirdiğimiz kayıtsız şartsız müşteri memnuniyeti önceliklerimiz arasında birinci sırada. Bu doğrultuda 2009 yılının başından bu yana müşterilerimizi segmentlere ayırarak, her bir segmente yönelik değer paketleri oluşturuyor ve bu şekilde kayıtsız şartsız müşteri memnuniyeti sağlamayı hedefliyoruz.
NELER YAPTIK?
2011 yılını "veri yılı" ilan ettik. Türkiye'deki tüm bireylerin mobil internetin sunduğu olanaklardan eşit şekilde faydalanması amacıyla "süper internet" stratejisini devreye aldık. Sonuçta data gelirlerimizi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 85,4, mobil internet gelirlerimizi ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 295 oranında yükselttik. Vodafone Grubu'nun akıllı şebeke teknolojilerini Türkiye'ye aktardık. Ağustos 2009'dan itibaren 81 ilde aynı anda 3G'yi devreye aldık. Baz istasyonlarımızın sayısını 5 bin 200'den yaklaşık 22 bine çıkardık.
İŞ HEDEFLERİNE KATKI
Müşteri memnuniyetini sağlamadan, finansal ya da sosyal anlamda belirlediğimiz iş hedeflerine ulaşmanın mümkün olmadığına inanıyoruz. Ancak müşterilerimizin memnuniyetinin ve olumlu geri dönüşlerinin, şirket itibarımızı üst seviyeye taşıyacağına inanıyoruz. Bu çerçevede müşterilerimiz için bir güven markası inşa etmeye odaklanıyoruz.




Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz