Capital'e abone olun.
YENİ İŞLERLE BÜYÜYECEĞİZ

Yeni işlerle büyüyeceğiz

"Türkiye'de kârlılık ve pazar payı anlamında belli bir noktaya gelmiş kuruluşları satın almayı düşünebiliriz."

Son Güncelleme: 01.08.2011



HAKAN UYANIK, 8 aydır 38 marka ve 1.600'den fazla ürüne sahip Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Grubu'nun başkanlığını yapıyor. Planlarında grubu, yeni işlerle büyütmek var. "Bunlar, yepyeni şirketler ve yepyeni alanlar olabilir" diyen yönetici, farklı alanlara da kişisel bakım ve kozmetikte alt kategorilere de girebileceklerini açıklıyor. Gıda ve temizlik ürünleri gibi olmadıkları alanlara da yatırım yapabileceklerini anlatıyor ve ekliyor: "Satın almalar da söz konusu olabilir. Zaten birçok projemiz ağırlıklı olarak satın alma yönünde... Türkiye'de kârlılık ve pazar payı anlamında belli bir noktaya gelmiş kuruluşları satın almayı düşünebiliriz." Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Grubu, 2010 yılında satışları 2,1 milyar Euro'ya çıkan Eczacıbaşı Topluluğu'nun lokomotif alanlarından... Temizlik kağıtları, cilt bakımı, kişisel bakım ve kozmetik ürünleri kategorilerinde, 3'ü yabancı ortaklı 5 şirketten oluşan grup, topluluk cirosunun yüzde 22'sini elinde tutuyor. Grup, Selpak markasıyla temizlik kağıtlarında, Nivea ve Igora gibi markalarıyla da kişisel bakım ve kozmetiğin pek çok alt kategorisinde uzun yıllardır lider. Bu yılın başında Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Grubu Başkanı olan Hakan Uyanık, grup olarak hedeflerini "yoğun rekabet içinde liderliğimizi veya ilk üç içindeki pozisyonlarımızı korumak ve en azından pazarın büyüme trendi doğrultusunda büyümek" olarak açıklıyor. Eczacıbaşı Tüketim Grubu Başkanı Hakan Uyanık'la hedeflerini ve büyüme stratejilerini konuştuk:

Capital: Tüketim ürünleri grubu olarak Eczacıbaşı içinde payınız ne kadar?
- Grubun Eczacıbaşı Topluluğu cirosu içindeki payı, 2010'da yüzde 22 oldu. 2009'da da yaklaşık aynı paya sahiptik. Biz grubumuzun önümüzdeki dönemdeki büyüme hedefinin de topluluk hedefinin altında olmamasını ve payını korumasını öngörüyoruz.

Capital: Büyüme stratejiniz nasıl şekilleniyor?
- Hedefimiz, yoğun rekabet içinde kritik birçok kategoride elimizde tuttuğumuz liderlik veya ilk 3 içindeki pozisyonlarımızı korumak ve en azından pazarın büyüme trendi doğrultusunda büyümek... 2011 için yüz bakım, deodorant, erkek bakım ve cilt bakım kategorilerini, pazarın üzerinde büyüme hedeflediğimiz kategoriler olarak belirledik. Pazar büyüme trendlerine baktığımızda önümüzdeki dönemde mevcut alanlarımızda yüzde 10-12 civarında büyüme öngörüyoruz. Organik büyüme dışında inorganik olarak da iki yol izliyoruz: Biri, yeni marka veya şirketleri bünyemize katmak. Diğeri de dağıtım kuruluşumuz olan Eczacıbaşı Girişim ile sadece dağıtım amacıyla marka ve şirketlerle çalışmak. 3M'i buna örnek gösterebiliriz. 3M'in ev temizlik ürünleri ve kırtasiye alanındaki bazı ürünlerinin dağıtımını biz yapıyoruz. Son dönemde dağıtım anlamında pek çok yeni anlaşma da gerçekleştirdik.

Capital: Bu durumda; İki koldan da büyümeyi planlıyorsunuz.
- Aslında daha çok yeni işlerle büyümek istiyoruz. Bunlar yepyeni şirketler ve yepyeni alanlar olabilir. Bu konuda henüz olgunlaşmış bilgi olmadığı için paylaşamıyorum. Ama üzerinde çalıştığımız pek çok proje var. Şu anda hızlı tüketim ürünleri alanında kişisel bakım ve kozmetikte Türkiye'de ikinciyiz. Dolayısıyla bu alanda zaten önemli bir mevcudiyetimiz var, bunu geliştirmeyi düşünüyoruz. Kişisel bakım ve kozmetikte alt kategorilere ya da daha farklı alanlara da girebiliriz. Gıda ve temizlik ürünleri gibi bugün olmadığımız alanları da değerlendiriyoruz.

Capital: Büyümeniz organik mi olacak? Marka satın almaları da gündemde mi?
- Satın almalar da söz konusu olabilir. Zaten birçok projemiz ağırlıklı olarak satın alma yönünde. Türkiye'de kârlılık ve pazar payı anlamında belli bir noktaya gelmiş kuruluşları satın almayı düşünebiliriz.  

  • 1
  • 2

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER