Capital'e abone olun.
YENİLİKÇİ TÜKETİCİ ORTAMI DEĞİŞTİRDİ

Yenilikçi tüketici ortamı değiştirdi

P&G Türkiye Genel Müdürü Saffet Karpat, hızlı tüketim ürünleri sektöründeki son gelişmelerle ilgili olarak sorularımızı yanıtladı.

Son Güncelleme: 01.10.2012

P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Cumhuriyetleri Başkan Yardımcısı ve Türkiye CEO’su SAFFET KARPAT, işi gereği tüketicinin nabzını elinde tutuyor, en son trendleri yakından izleyebiliyor. Karpat, hane sayısındaki artış ve refah düzeyindeki yükseliş nedeniyle tüketici cephesinde “müthiş” bir değişim yaşandığını söylüyor. İnovasyon, şirketlerin de köklü strateji değişiklikleri ve yenilikçi ürünlerle uyum sağladığının altını çiziyor. Karpat, “Şirket yüzde 10 büyüyorsa yüzde 3’ü yeni üründen gelebiliyor. Önümüzdeki dönemde yeni ürüne duyulan iştah artacak” diyor. Son 5 yıldır şehirleşme hızlandı. Üstelik Türkiye’de nüfus giderek gençleşiyor. Bugün nüfusun yüzde 50’si 25 yaşın altında. İletişim teknolojilerine erişimi artan bu gençler, tüm nüfusun profilini de etkiliyor, değiştiriyor. Artık kullandıkları ürünlerde yenilikçiliğe daha çok önem veren bir müşteri kitlesi var. Bu kitle yeniyi hızla denerken şirketlerin ne kadar sürdürülebilir kaynaklar kullandığına da bakıyor.” Bu saptamalar dünyanın hızlı tüketim devi P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Cumhuriyetleri Başkan Yardımcısı ve P&G Türkiye Genel Müdürü Saffet Karpat’a ait, Karpat saptamalarıyla son dönemde sektörde yaşanan değişime dikkat çekiyor. Bu değişimi de şöyle yorumluyor: “Esasen değişim dinamik bir ortamı gösteriyor. Tüketicinin yeniyi denemeye yatkınlığı inanılmaz ölçüde arttı. Örneğin bizim en temel ürünlerimizden bulaşık deterjanı markası Fairy, 2-3 yıl önce Türkiye’de yoktu. Pazara girdikten 2 yıl sonra Türkiye’nin en güçlü markalarından biri oldu. Türk tüketicisinin deneyimci tarafı nüfusun gençleşmesiyle güçlendi.” Karpat’a göre yenilikçilik, şirketlerin büyümesine her yıl 1-2 puan etkide bulunuyor. Yeni ürün sayısı hızlanırken ürün içerikleri ihtiyaçlara göre farklılaşıyor. Kategorilerdeki premium ürünlerin ağırlığı da artıyor. Karpat, “Türkiye’de bazı kategorilerde premium ürünlerin oranı yüzde 10, bazılarında yüzde 15, bazılarında da yüzde 25’e ulaştı” diyor. Ancak değişim henüz yeni başlıyor görünüyor. Karpat, önümüzdeki dönemde neler yaşanacağının sinyallerini şöyle paylaşıyor: “Sürdürülebilirlik alışverişte birinci veya ikinci kriter olacak. İnternetin önemi artacak. Haneler küçülürken ürün boyları da küçülmeye devam edecek. Konsantre ürün pazarı daha da gelişecek.” P&G’nin Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Cumhuriyetleri başkan yardımcısı ve P&G Türkiye Genel Müdürü Saffet Karpat, hızlı tüketim ürünleri sektöründeki son gelişmelerle ilgili olarak Capital’in sorularını yanıtladı. Sektörde yeniyi sorgularken gelecekte büyümenin nereden geleceğini anlattı:

Capital: Tüketici davranışlarında son dönemde neler değişti?
- Türkiye’de nüfusun gençliğinden dolayı hane sayısı artıyor. Her yıl 150 bin civarında yeni hane kuruluyor. Son 5 yıldır şehirleşme hızlandı. Yeni şehirleşme ile şu anda nüfusun yüzde 70’i şehirlerde yaşıyor. Giderek şehirlere kayan ve yüzde 50’si 25 yaşın altında olan bir nüfusla karşı karşıyayız.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER