Capital'e abone olun.
CEM BOYNER'İN DÖNÜŞÜM PLANI

Cem Boyner'in dönüşüm planı

Mobil teknolojilerin de etkisiyle perakende büyük bir dönüşüm yaşıyor. Boyner Holding Yönetim Kurulu Başkanı CEM BOYNER’e göre bu dönüşüm aslında muazzam bir devrim. Bu devrimde müşteri profili, beklentileri ve mağaza formatları da değişiyor. Mobilin de bu yaşananların kaçınılmaz bir parçası olduğunu ifade eden Boyner, “Mobil her şeye yön verecek. Bizde satışların çok önemli bir kısmı mobile geçti. Mağaza açma hızımız azaldı. Eskisine göre artık daha büyük mağazalar açıyoruz. Bu trend devam edecek. 2020’de satışlarımızın yüzde 60’ını mağazalarımızdan, yüzde 35’ini mobilden, yüzde 5’ini de web’den yapıyor olacağımızı düşünüyorum” diyor.

Son Güncelleme: 01.08.2015

BOYNER HOLDİNG YÖNETİM KURULU Başkanı Cem Boyner, bugünlerde muazzam bir devrim yaşandığını söylüyor. Bu devrimi de mobil teknolojilerin sürüklediğini belirtiyor. Ona göre artık web’in miadı geçiyor. Mobil her şeye yön verecek. Bu durumu kendi grubundaki rakamlarla da ortaya koyuyor: “Bizde satışların çok önemli bir kısmı mobile geçti. 2020’de satışlarımızın yüzde 60’ını mağazalarımızdan, yüzde 35’ini mobilden, yüzde 5’ini de web’den yapacağımızı düşünüyorum.” Boyner’e göre perakendede mobilin ağırlığı artarken, formatlar, müşteri ve beklentileri de değişiyor. Örneğin akıllı telefon teknolojisiyle her teklifi anında öğrenen, sosyal medya ile daha proaktif olan müşteri her istediğine her yerde sahip olma peşinde. Kendilerinin de artık perakende değil sadece müşteri mutluluğu işinde olduklarını ifade ediyor. “Rekabet müşterinin istediği malı tam onun istediği zamanda, onun istediği şartla baş döndürücü bir hizmetle verebilmeye kaydı. Mobil de bunun kaçınılmaz bir parçası. İş mağazada başlayıp mağazada bitmiyor. Mobille başlayıp mağazada bitiyor” diyor. Bu gelişmeler Boyner’i çok heyecanlandıran, bir müşteri sadakati projesi olan Hopi’nin hayata geçmesine de neden oldu. Sadakat kartlarını mobil ortama taşıyan, müşterilere tek bir kanaldan daha kapsamlı ve derin bir dokunuşla ulaşmayı sağlayan bu mobil uygulamaya yönelik Boyner’in beklentisi yüksek. Dünyada da ilk olan bu uygulamanın sektöre ihtiyaç duyduğu büyümeyi sağlayacağını düşünüyor. Boyner Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, yeni projesi Hopi’yi ve perakendenin yaşadığı kritik dönüşümü Capital’e şöyle anlattı: 
* Hopi fikri kimden çıktı. Fikrin çıkış noktası nedir?
* Biraz geriye sarmak gerekirse CVCI ile ortaklığımız bizim için önemli bir dönüm noktası oldu. Onlar da biz de çok kazandık. Yatırımı alırken Lehman krizinin olacağını bilmiyorduk, krize çok önemli bir finansal güçle girdik. Ama daha ikinci yıl hisseleri geri almamız gerektiğini fark ettik. Çünkü çok iyi tanışmadığımız için şirketlerin birbirleriyle iş yapışları arasında hep Çin setleri vardı. Çok şey öğrenmemize karşın, çok sayıda fırsatı da masada bıraktığımızı hissettik. CVCI hisselerini geri aldık. Şirketlerimizin neredeyse yüzde 100’ünün kontrolüne sahip olunca, o masada bıraktığımız fırsatlar kullanılabilir hale geldi. Şu anda bütün grubun satın almasını tek çatı altından yapmak üzere yola çıktık. Ortak bir hazine, ortak bir CRM, ortak lojistik depo oluşturuyoruz. Çünkü 600’e yakın mağazanın olduğu, cironun yaklaşık yüzde 10’unun internetten elde edildiği hacimli bir şirketiz. Birden bire elimize çok büyük sinerji geçti. Onlardan bir tanesi de müşteri ilişkileriydi. 16,5 milyon sadakat ilişkisi içinde olduğumuz müşteriye hep dağınık yerlerden hizmet veriyorduk. Böylelikle 3 yıl önce Hopi’nin temelini attık. 
* Hopi ile tam olarak ne amaçladınız? 
* Hopi 3 yıl önce bir hayal olarak başladı. 2 yıldır yazılım üzerine çalışıyoruz. Kartaca gibi çok parlak bir yazılım ortağımız var. Hopi ile müşteri her şeye cep telefonu üzerinden ulaşabiliyor, SMS ve e-maillerle rahatsız edilmiyor. Bu özelliklerin yanında “paracık” sistemi ile Hopi çok cazip yeni bir alışveriş modu. Herkese kendisini çok iyi tanıyan, gerçekten kendisine özel hizmet verecek bir alışveriş arkadaşı bulmak üzerine bu sistemi kurduk. Müşteri bir mağazada dolaşırken, daha önce baktığı ama bulamadığı kırmızı tişört o mağazadaysa, ürünün yanından geçtiğinde “Şu anda arayıp da bulamadığınız tişört hemen sağınızda” mesajını alabiliyor. 
  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler: boyner,boyner grubu,cem boyner

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER