Capital'e abone olun.
"ÇOK ŞEY DEĞİŞECEK, BATANLAR ARTACAK"

"ÇOK ŞEY DEĞİŞECEK, BATANLAR ARTACAK"

ABDULLAH KİĞILI, hazır giyim sektörünün önemli isimlerinden biri. Çizdiği tablo, erkek giyiminde ciddi sıkıntılar oldu4unu ortaya koyuyor. “Üç yıl içinde çok şey değişecek” diyen işadamı, büyüklerin daha da büyüyeceğini, küçüklerin pazardan çekileceğini, batan şirket sayısının artacağını söylüyor. Bunun nedenini ise yükselmeyen fiyatlara, düşük kâra ve artan rekabete bağlıyor. 2015’in kendileri için iyi bir yıl olacağını da anlatan Kiğılı, yurtdışı büyümeye ağırlık vereceklerini söylüyor ve ekliyor: “Artık nehir de deniz de bitti. Biz de 3 yıl sonra yurtiçi yatırımlarımızı bitiriyoruz.”

Son Güncelleme: 01.03.2015

Kiğılı, 1,5 yıl önce Çin’de mağaza açan ilk Türk hazır giyim markası oldu. Geçen yıl da sektördeki tüm olumsuzlara rağmen yüzde 22 büyümeyi başardı ve cirosunu 450 milyon liraya yükseltti. “Geçen yılki büyümemiz önemli bir başarıydı” diyen Kiğılı markasının kurucusu ve yönetim kurulu başkanı Abdullah Kiğılı, 3 yıl sonra Türkiye’deki yatırımlarını tamamen bitireceklerini söylüyor. “Artık nehir de deniz de bitti” diyen Kiğılı, önümüzdeki 3 yılda Türkiye’de sadece otoyollarda ve nüfusu 50 ila 150 bin olan küçük yerleşim yerlerinde mağaza açacaklarını belirtiyor. Kiğılı, 3 yılın sonundaysa büyümenin odağında yurtdışının olacağını söylüyor. Son bir yıldır yurtdışına ağırlık vermeye başladıklarını, bunun sonucunda Çin’de ilk mağazalarını açtıklarını söyleyen Kiğılı, “Türkiye’de pazarda fiyatlar yerlerde sürünüyor. Rekabet çok arttş. Bu durumu sürdürmek mümkün değil” diyor ve ekliyor: “Çin’de Türkiye’deki fiyatın 3 katına ürün satma imkanımız var.” Kiğılı’ya göre önümüzdeki dönemde erkek giyiminde sektörde önemli değişikler yaşanacak. Kiğılı, “3 yıl zarfında pazarda çok şeyler değişecek. Büyükler daha da büyüyecek. Küçükler yavaş yavaş pazardan çekilecek. Sektörde batan şirketlerin sayısı artacak” diyor. Abdullah Kiğılı’yla 1,5 yıl önce girdikleri Çin pazarını, sektörü ve yeni planlarını konuştuk: 
* Çin’de ilk mağaza açan Türk giyim markası oldunuz. Bu fikir nasıl gelişti? 
* Çin’de inanılmaz derecede güzel, kaliteli mallar yapılıyor. Ancak Çin’in Türk toplumunda kötü bir imajı var. Halbuki Çin’de dünyanın en büyük, en lüks markalarına hizmet veren fabrikalar var. Yeter ki Çin’de doğru malı, doğru zamanda, doğru fiyata yaptırabilin. Dolayısıyla Çin’i 2001’den önce keşfettim. Baktım ki burada çok iyi işler yapılabilir ve biz de yaptık. 
  

Etiketler: perakende,hazır giyim,tekstil,yurtdışı yatırımları,mağaza,abdullah kiğılı

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER