Capital'e abone olun.
"HIZLI DEĞİL SAĞLIKLI BÜYÜYECEĞİZ"

"HIZLI DEĞİL SAĞLIKLI BÜYÜYECEĞİZ"

Son yıllarda önemli bir hareket var. Fransız Conforama, Avusturyalı Baumax gibi oyuncular yapı market sektörünü terk ederken Praktiker tekrar Türkiye’ye döndü. Bu alanda Koçtaş, 1,2 milyar TL’lik cirosuyla lider durumda. Koçtaş Genel Müdürü ALP ÖNDER ÖZPAMUKÇU, liderliklerini sürdüreceklerini söylüyor. Satın alma fırsatlarına her zaman baktıklarını belirten yönetici, organik büyümeye devam edeceklerini açıklıyor. Özpamukçu, “Yüksek büyüme döneminin geride kaldığını görüyoruz. O yüzden tüketiciye yakın olanlar, nabzını tutanlar, fark yaratanlar öne çıkacak” diye konuşuyor.

Son Güncelleme: 01.03.2015

Yapı marketleri, son yılların hareketli alanlarından biri. Yeni oyuncuların girdiği sektörde, çıkışlar da oldukça yoğundu. Fransız Conforama, Avusturyalı Baumax pazarda tutunamayan oyuncular. Türkiye’de ulaştığı 240 bin metrekarelik mağaza büyüklüğü, yüzde 14’lük büyüme hğzğ ve 1,2 milyar TL’lik cirosuyla sektöre liderlik eden şirket ise Koçtaş. Koç Holding ve King Fisher joint venture’ı olan Koçtaş, 21 ilde 44 mağazasıyla, binlerce kişiden oluyşan ekosistemiyle ve yenilikçi hareketleriyle büyürken sektörü de dönüştürüyor. Koçtaş Genel Müdürü Alp Önder Özpamukçu, bu kadar yoğun rekabette tüketicilerini yakından tanıyarak başarılı olduklarını söylüyor. Koçtaş’ın cirosunun yarısının Koçtaş sadakat kartları kullanılarak yapıldığına dikkat çeken Özpamukçu, “Müşterinin artık Koçtaş’a gitmeden karar vermeyeyim dediği kategoriler iyice netleşti. Biz de mağazalarımızı müşterilerimize kolay alışveriş sağlayacak şekilde yeniden tasarladık” diyor. Gelecek 5 yılda 60 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini belirten Özpamukçu, perakende de değişimin hızının artacağına işaret ediyor. Online kanalın büyüdüğünü söyleyen yönetici, “Koçtaş online’da da Türkiye’de liderliği kimseye kaptırmayacak. Omni channel perakendeciliği Türkiye’de uyguluyoruz ve geliştiriyoruz. Esas oyuncu biziz” diye konuşuyor. Koçtaş Genel Müdürü Alp Önder Özpamukçu’nun sorularımıza verdiği yanıtlar şöyle: 
* 2014, sektör ve Koçtaş açısından nasıl bir yıl oldu? 
* Çok hareketli bir yıldı. Siyasi ve ekonomik olarak birçok dalgalanma yaşadık. Seçimler de bunların üzerine geldi. 2014, bir mücadele yılı oldu. Tüketici güven endeksindeki, dövizdeki, faizlerdeki dalgalanmalar perakende sektörünü çok etkiledi.Bu süreci iyi yönetmek gerekiyordu. Bu noktada Koçtaş olarak iyi bir büyüme oranı yakaladık. Yüzde 14’e yakın büyüdük ve ciroda 1,2 milyar TL seviyesine yaklaştık. Yatırım planlarımıza uzun vadeli baktığımız için mağaza açılışlarımızı da sürdürdük. İstanbul Forum AVM, Mall of İstanbul ve İzmit’te yeni mağaza açtık. 
  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler: Koçtaş,Yapı ürünleri,yapı marketi,liderlik

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER