Capital'e abone olun.
"İÇERİDE ARZ FAZLA, DIŞARIYA DÖNDÜK"

"İçeride arz fazla, dışarıya döndük"

Atlasjet yeni kurumsal kimliği olan Atlasglobal markasıyla gözünü yurtdışına dikti. Yakın zaman içinde şirketin uçuşlarında yurtdışının ağırlığı yüzde 70 olacak. 2021 yılına kadar tüm dünyada yapacağı havayolu yatırımlarıyla 100 uçağı geçmeyi hedefleyen şirket, öncelikli olarak yakın coğrafyalarda büyümeyi planlıyor. Atlasglobal Yönetim Kurulu Başkanı , Murat Ersoy “Hızla globalleşen dünyada lokal kalmak büyümenizi yavaşlatıyor, hatta sizi geriye götürüyor. O yüzden globalleşmek zorundasınız” diyor.

Son Güncelleme: 01.08.2015

TÜRKİYE HAVACILIK SEKTÖRÜNÜN büyümesine paralel olarak Atlasjet de kurumsal kimliğinde değişime gitti ve Atlasglobal ismini alarak hedeflerini büyüttü. Artık sadece Türkiye değil, dünyanın farklı bölgeleri de şirketin genişleme planları kapsamında. Tüm uçuş oranları yüzde 30 yurtdışı, yüzde 70 yurtiçi olan Atlasglobal, gelecek yıl bu oranları tam tersine çevirecek. Şu an 22 uçaklık bir filoya sahip olan şirket, 2021 yılına kadar tüm dünyada yapacağı havayolu yatırımlarında 100 uçağı geçmeyi hedefliyor. Atlasglobal Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy, “Hedefimiz havacılık tecrübelerimizle yakın coğrafyalarda ihtiyaç olan bölgelere havayolu yatırımları yapmak ve ağırlıklı yurtiçi olan operasyon ağımızı yurtdışına çevirerek yeni destinasyonlarda büyümek” diyor. Ersoy ile Atlasglobal’in yakın vadeli hedeflerini konuştuk.
* Sektör içindeki konumunuz ve pazar payınız ne durumda? 
Türkiye’de havacılık çok geniş bir pazar değil. Birkaç oyuncunun kontrolünde olan, segmentlere ayrılmış bir pazar. Ana oyunculara baktığınız zaman, ana oyuncu milli taşıyıcı olan THY. Filo olarak ikinci büyük oyuncu yine bir THY iştiraki olan SunExpress. Anadolu Jet markası da yine THY’nin bir alt markası. Daha sonra bir özel havayolu olan Pegasus ve biz geliyoruz. Bir özel havayolu daha var. Milli taşıyıcının iştiraklerini devre dışında bırakırsanız pazarda 4 ana oyuncu var. Bunların üçü yüzde 100 özel sektör oyuncusu. Pazarda ve dünyada özel sektör oyuncularıyla bizim bir ayrışmamız var. Biliyorsunuz, dünyada son 10 yıldır bir “low cost” iş modeli çıktı. Tamamen uçuş maliyetine ve bunun fiyata yansımasına dayalı bir iş modeli bu. Ama uçuş 1,5-2 saatin üzerine çıktığı zaman konfor olmazsa olmaz bir tercih sebebi haline geliyor. O yüzden Atlas Global’in iş modeli; “Value for money.” Yani ödediğiniz paranın en iyi karşılığını aldığınız bir iş modeli. “Low cost” değil, “full service” hizmet veren, tüm servisin içinde olduğu bir hizmet modelini en iyi maliyetle yolcuya ulaştıran bir iş modeli. Bu konuda da Türkiye’de tekiz.
  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler: capital 500,atlasglobal

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER