Capital'e abone olun.
"İLK 3 İÇİNDE OLMAK İSTİYORUZ"

"İlk 3 içinde olmak istiyoruz"

Organize perakendenin en önemli oyuncusuydu. Ancak kâr etmiyor, cirosu artmıyor üstelik müşteri kaybediyordu. Sabancı’nın çoğunluğu almasıyla büyük bir dönüşüm başladı. Bu dönüşüme ise MEHMET NANE liderlik yaptı. 2014’te cirosunu yüzde 20 artıran şirket, uzun zaman sonra ilk kez kâra geçti. 2015’e hızlı giren şirket, başta Kiler olmak üzere toplam 500 milyon TL’lik 3 kritik satın alma yaptı. CarrefourSA Genel Müdürü Mehmet Nane, önümüzdeki süreçte de organik büyümenin yanı sıra inorganik büyüyeceklerini de söylüyor ve ekliyor: “Gelecek 5 yılda müşterinin kalbinde ve aklında bir numara olmak istiyoruz. Tüm sektörde ise ilk 3’te olacağız.”

Son Güncelleme: 01.08.2015

2013’te Sabancı Holding şirketteki hissesini yüzde 50,8’e çıkararak yönetimi devraldı. Direksiyona geçer geçmez de değişim için düğmeye bastı. Mehmet Nane’nin liderliğinde başlayan bu değişimin birinci amacı, son 5 yıldır cirosu artmayan, kâr etmeyen ve ciddi müşteri kaybına uğrayan şirketi, sürdürülebilir büyüme ve kârlılığa taşıyacak bir yapıya kavuşturmaktı. Organik ve inorganik büyüme hamlelerini de kapsayan bu değişim, kısa zamanda hayata geçti. Yönetim kadroları yeni yeteneklerle tazenlendi. Yeni formatlarla ve artan mağaza sayısıyla daha çok noktadan müşteriyle temas sağlandı. Verim alınamayan mağazalardan vazgeçildi. Bu yıl içinde yapılan üç önemli satın almayla da şirket 243 olan mağaza sayısını 700’e çıkardı. Geçtiğimiz yılı yüzde 20 ciro artışı ve 5 yıl sonra gelen bir kârla kapattıklarını açıklayan genel müdür Mehmet Nane, sonuçtan oldukça memnun. Ancak değişimin devam ettiğini söylüyor. “İlk hedefimiz, 5 yıldır sabit ciroyla kaybettiğimiz müşterileri geri kazanabilmek için müşterinin hem kalbine hem aklına hitap edecek bir lovemark olmak” diyen yönetici, daha sonra bunu sayısal hedeflerle kademe kademe yükselteceklerini anlatıyor. Bu büyümeyi de organik büyüme ve Kiler de olduğu gibi satın almalarla yapacaklarını anlatıyor.” CarrefourSA Genel Müdürü Mehmet Nane, şirketin yaşadığı değişim sürecini, bu süreçte yapılanları ve ulaşmak istedikleri noktayı Capital’e anlattı. 
* 2014, sizin için değişim yılıydı. Bu değişime neden ihtiyaç duydunuz? 
Rakamlara baktığımızda şirketimizin 2009’dan itibaren büyüme trendinin durduğunu görüyoruz. Şirketin cirosu son 5 yıldır 2,5 milyar TL seviyesindeydi. Aynı dönemde yüzde 30’un üzerinde bir enflasyon olduğunu düşünürsek biz satışlarımızın yüzde 30’unu, daha doğrusu müşterilerimizin 3’te 1’ini kaybetmişiz demek. Yine aynı dönemde 5 yıllık süre zarfında şirketin kâr etmediğini de görüyoruz. Bütün bunlar zaten yönetim değişimi ihtiyacını tetikleyen unsurlar oldu. Değişim alanlarını ortaya koyduk. Bunu yaparken şirketteki yönetici arkadaşlarımızın birebir görüşlerini alabileceğimiz bir platform oluşturduk. Sonuçta değişim alanlarımız 3 ana grupta ortaya çıktı. Bunlardan bir tanesi, altyapı projeleriydi. Bilgisayar altyapımızı değiştirdik. Etkin eğitim vermek üzere akademimizi hayata geçirdik. Stratejik ve operasyonel başlık altında projeler yaptık. Operasyonel olarak 30, stratejik olarak da 26 tane farklı proje tanımlandı. Bütün bu tanımlanmalar, bizim sahada ve şirkette çalışan yönetici arkadaşlarımızdan geldi. Değişimin kalıcı olmasını istiyorsanız, değişecek unsurların bu sürece destek vermesini sağlamalısınız. Aksi takdirde siz değiştiğini zannedersiniz ama aynı tas aynı hamam devam eder. Tüm bu değişim süreci, 2013 sonunda başladı ama net yansıması 2014 sonunda oldu. 
* Net yansımalarından söz eder misiniz? Değişimin ilk sonuçları neler oldu? 
Satışlar arttı, kârlılığa geçildi. Şirket 17 çeyrek sonra ilk defa geçen yıl ocak ayında kâra geçti ve bütün yıl kârlılığını devam ettirdi. Aynı trend bu yıl da ilk üç ayda devam etti. 
  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler: capital 500,perakende,carrefoursa

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER