Capital'e abone olun.
İLKLERİ YAPAN BANKA OLMAYI SÜRDÜRECEĞİZ

İlkleri yapan banka olmayı sürdüreceğiz

TOLGA ULUTAŞ,her yıl teknolojiye 100 milyon dolar yatırım yaptıklarını anlatıyor...

Son Güncelleme: 06.03.2017

Teknolojideki baş döndürücü hız, hemen her sektörü değiştiriyor. Hiç kuşkusuz bu sektörlerin başında da bankacılık geliyor. Bankalar, rekabette geri kalmamak için teknoloji ve kanal yatırımlarını artırıyor. Teknoloji destekli yepyeni ürünler müşterilere sunuluyor. Akbank, bu alandaki yatırımlarıyla farklılaşıyor. Akbank Direkt Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tolga Ulutaş, her yıl teknolojiye 100 milyon dolarlık yatırım yaptıklarına dikkat çekiyor. 3 milyondan fazla Akbank müşterisinin, şubeye uğramadan dijital kanallardan her ay hizmet aldığını söyleyen yönetici, özellikle mobil kanala dikkat çekiyor. Ulutaş, “Mobil teknolojiler, şu ana kadar gelişen herhangi bir teknolojiden çok daha hızlı büyüyor. Bunun bankacılığa yansıması da aynı şekilde hızlı yaşanıyor. Mobil bankacılıktaki teknolojik gelişim, internet de dahil tüm diğer bankacılık kanallarını geride bırakıyor” diye konuşuyor. Akbank Direkt Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tolga Ulutaş ile gerçekleştirdiğimiz sohbetten çıkan başlıklar şöyle:

DÖNÜŞÜM BAŞLADI
“Mobil uygulamalar ve teknolojinin artık bankacılığın merkezine oturması, kullanıcılar açısından önemli kolaylıklar getirmesine karşın, bankaları Apple, Google, Amazon gibi birer hizmet sağlayıcıya dönüştürmeye başladı. Rekabette geride kalmak istemiyorsanız, sadece ürünler ve fiyatlar değil artık kanallar ve teknoloji alanında çok daha aktif olmalı, müşteri beklentilerinin ilerisinde hareket etmeli ve gerektiğinde müşterileri şaşırtmalısınız. Buna paralel olarak teknolojiyi ve trendleri çok yakından takip ederek sadece Türkiye’de değil Avrupa’da da ilk olmak ve bu alanda Avrupa’nın en başarılı bankaları arasında olmak için çalışıyoruz. Banka olarak mobil alanda tüm teknoloji şirketleriyle yakın çalışmalar içerisindeyiz. Yurt içinde ve dışında birçok fintech ile yakın iş birliği içerisinde çalışıyoruz. API servislerimizi dışarı açan ilk Türk bankası olduk, çünkü kendi teknik yeteneklerimizin yanı sıra dışarıdaki teknoloji firmalarının teknik yeteneklerini de platformlarımız üzerinden kullanıcılarımıza sunmak istiyoruz. Akbank içerisinde kurduğumuz İnovasyon merkezi ile hem çalışanlarımızın hem de iş ortaklarımızın fikirlerini sistemlerimize entegre etmek için yoğun olarak çalışıyoruz. Sonuç olarak kendi teknoloji ekiplerimizle iç kaynakları kullanarak mobil uygulamalarımızı, mobil ödeme alanında geliştirmeye devam ediyoruz. Ayrıca fintech’lerle yakın çalışarak Paraşüt gibi uygulamaları KOBİ müşterimizin hizmetine sunan ilk banka olabiliyoruz. Bundan sonra da ilkleri müşterileriyle buluşturan sektörde öncü banka olmaya devam edeceğiz. Gelecek dönemde yapay zeka, sanal gerçeklik gibi konular ana odak noktamız olurken Akbank olarak Mobil First (Önce Mobil) anlayışında Mobil Only (Sadece Mobil) yaklaşımıyla müşterilerimize hizmet sunmayı ve bunu da ilk yapan banka olmayı hedefliyoruz.

TEKNOLOJİYE YATIRIM SÜRÜYOR
Günden güne gelişen teknolojiyle birlikte zaman herkes için çok değerli hale geldi. Bu gelişim bankacılık sektörünü de direkt etkiledi. Müşterilerimiz ihtiyaçlarını mümkün olduğunca hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleştirmek istiyor. Akbank olarak önceliğimiz, en değerli sermayemiz olan müşterilerimize, sunduğumuz hizmet kalitesini artırmak ve onlara hız, kolaylık ve avantajlarla dolu bir deneyim yaşatmak. Bu doğrultuda kalıcı liderlik vizyonuyla geleceğin bankacılık pratiklerini bugüne taşıyoruz. Dünyadaki inovatif gelişmeleri yakından takip ediyor ve her yıl teknolojiye 100 milyon dolar yatırım yapıyoruz. Bugün 3 milyondan fazla Akbank müşterisi, şubeye hiç uğramadan bankanın direkt bankacılık kanallarından her ay hizmet alıyor. Dünyada dijitalleşme trendiyle birlikte mobil kanalların kullanım oranları da artıyor. Akbank da dijital bankacılık kanallarıyla mobiliteye ve hıza önem veren müşterilerine ulaşıyor, kolayca kullanılabilen, istedikleri zaman istedikleri yerden bankacılık işlemlerini gerçekleştirebilecekleri, ellerinden düşmeyen bir mobil bankacılık hizmeti vermeye odaklanıyor. İnternet ve cep telefonu kullanımının yaygınlaşmasıyla dijital bankacılık kullanan kişi sayısı, her geçen gün artıyor. Bir Akbank müşterisi yılda 2-3 defa şubeye giderken internet bankacılığını ayda 4-5 defa, mobil bankacılığı ise ayda 15-20 defa kullanıyor. Özellikle Akbank Direkt Mobil kullanan müşterilerin yüzde 80’i her ay bu kanalı düzenli kullanıyor.

NEDEN MOBİL BÜYÜYOR?

Mobil teknolojiler, şu ana kadar gelişen herhangi bir teknolojiden çok daha hızlı büyüyor. Bunun bankacılığa yansıması da aynı şekilde hızlı yaşanıyor. Mobil bankacılıktaki teknolojik gelişim, internet de dahil tüm diğer bankacılık kanallarını geride bırakıyor. Akbank olarak teknoloji alanındaki gelişmeleri, ürün ve hizmetlerimize hızla uyarlayarak mobil bankacılık alanında sektörümüze öncülük ediyoruz. Sektöre örnek uygulamalarımızla müşterilerimize kolay kullanabilecekleri bir mobil bankacılık deneyimi yaşatıyoruz. Akbank olarak müşterilerimize kullanımı kolay ve anlaşılabilir teknolojik hizmetleri mobil kanallarımız üzerinden vermek istiyoruz. Bu çerçevede “Mobil First” yani dijital hizmetlerimizi öncelikli olarak mobil uygulamamızdan sunmak gibi bir felsefeye Türkiye’de ilk geçen bankayız. Sonuç olarak uygulama dükkanlarında en çok beğenilen bankacılık uygulaması (Apple, Google ve Windows store 4,5 puan), Türkiye bankacılık sektöründe mobil kanalda en hızlı büyüyen ve Finalta verilerine göre Avrupa’nın mobil bankacılık alanında en hızlı büyüyen bankaları arasındayız. Bu alandaki başarımızın geçtiğimiz ay Harvard Üniversitesi’nde vaka olarak işlendiğini de belirtmek isterim. Teknolojinin de desteğiyle bankacılık zaman ve mekan bağımsız yapılan bir işe dönüştü. Akbank olarak son dönem iletişimimizde de bu konuya değinerek ‘Her Yer Akbank Şubesi’ temasını kullanarak bunu da ‘Mobil’in Bankası Akbank’ sloganıyla güçlendirdik. Mobil uygulamalar, bankacılığı çok farklı bir noktaya getirdi ve müşterilerimizle olan aylık ortalama etkileşimin, şubeyle kıyaslandığında 6 kat daha fazla olduğunu görüyoruz. Bu paralelde tasarım odaklı düşünerek müşteri deneyimini her geçen gün geliştirmeye çalışıyoruz.  
  • 1
  • 2

  • Etiketler: akbank tolga ulutaş dijital

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER