Capital'e abone olun.
LOKAL MARKALARLA BÜYÜYECEĞİZ

Lokal markalarla büyüyeceğiz

TURAN ERDOĞAN, 17’si yurtdışında olmak üzere toplam 23 şirketi olan Vestel’in CEO’su. 16 bin çalışanı yönetiyor. Vestel’i Avrupa’da yaptığı başarılı satın almalarla televizyon pazarında 2’nci sıraya yükselten Erdoğan, yeni girdikleri cep telefonu pazarında da beklentilerin üzerinde büyümeye imza attı. “Cep telefonunda yok satıyoruz. Gelecek yıldan itibaren ana işimiz cep telefonu olur” diyen Erdoğan, diğer kategorilerde de pazarda yüzde 30 büyüyüp ilk ya da ikinci sıraya yükselmeyi hedefliyor. Erdoğan, “Lokal markalarla büyüme stratejimiz devam ediyor” diyor.

Son Güncelleme: 01.08.2015

Vestel, geçen yıl piyasa değerini 4 kat artırarak 4,1 milyar TL’ye çıkardı. Yüzde 25’lik pazar payıyla TV pazarının lideri oldu. Dış pazarda da yaptığı akıllıca satın almalarla Avrupa’da televizyon satışlarında yüzde 21 pazar payıyla 2’nci sıraya yükseldi. “2013 ve 2014 bizim için iyi birer yıl oldu” diyen Vestel CEO’su Turan Erdoğan, Türkiye’nin televizyon ihracatının yüzde 90’ını, beyaz eşya ihracatının da yüzde 30’unu tek başına gerçekleştirdiklerini söylüyor. Son 17 yıldır Türkiye’nin ihracat şampiyonu olmaya devam ettiklerini belirten Erdoğan, “Lokal markalarla büyüme stratejimiz devam ediyor” diye konuşuyor. 2015’te de aynı büyümeyi devam ettirmek istediklerini söyleyen Erdoğan, en hızlı artışı ise cep telefonu pazarında yakaladıklarına dikkat çekiyor. Erdoğan, faaliyet gösterdikleri diğer kategoriler için de iddialı konuşuyor. “Önümüzdeki dönemde faaliyet gösterdiğimiz her kategoride pazarın birincisi veya ikincisi olmayı hedefliyoruz” diyor ve ekliyor: “Bunun için de yüzde 30 pazar payını yakalamamız lazım.” Son iki yıldır büyüme performansını sürekli yukarı taşıyan Vestel’in CEO’su Turan Erdoğan’la büyümenin dinamiklerini ve gelecek hedeflerini konuştuk: 
* Son iki yıldır, Vestel büyük bir atılım içinde. Bu durum, Vestel’in performansını nasıl etkiledi? 
2013’te iç pazarda yüzde 30 büyüdük, dış pazarda da yüzde 10 civarında büyüme kaydettik. 2014 de bizim için 2013 gibi iyi bir yıl oldu. Konsolide ciroda yüzde 25 büyüdük ve 7,8 milyar TL’lik büyüklüğe ulaştık. 2014’te hem ciromuzu hem kârlılığımızı hem de borsa değerimizi artırdık. İç pazarda da satış ciromuz yüzde 35 artarak 2,4 milyar TL’ye ulaştı. Dış pazarda yüzde 23 artış sağladık.
* Piyasa değerinde ne kadarlık artış oldu?
Geçen yıl, Vestel Elektronik’in piyasa değeri 4,1 katına, Vestel Beyaz Eşya’nınki ise 3,7 katına çıktı. Toplamda ise piyasa değerimiz 4,1 milyar TL’yi geçti. 
  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler: capital 500,Vestel

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER