Capital'e abone olun.
RAKIYI 10 YILDA GLOBAL YAPARIZ

Rakıyı 10 yılda global yaparız

Mey İçki, son 11 yılda 3 kez el değiştirdi. Bu süreçte ise kaptan köşkünde hep şirketin CEO’su GALIP YORGANCIOĞLU vardı. Bugün 5 kategoride 63 markaya ulaşan Mey İçki, 2014 yılını 36 milyon dolar ihracatla sektöründe birinci olarak kapattı. Yorgancıoğlu, 3 yılda ihracatlarını 2’ye katlayacaklarını söylüyor. “Rakımızı global marka yapmak için de 10 yıla ihtiyacımız var” diye konuşan yönetici, bunun için ciddi bir bütçe de ayırdıklarını anlatıyor.

Son Güncelleme: 01.06.2015

Mey İçki, Tekel’in alkollü içecekler bölümünü 2004 yılında 292 milyon dolara satın aldı. 2006’da ise ABD’li özel girişim sermayesi TPG Capital, şirketin yüzde 90’ını yaklaşık 800 milyon dolara devraldı. 2011’de ise İngiliz alkol devi Diageo, Mey İçki’yi 1,5 milyar Euro’ya satın aldı. Galip Yorgancıoğlu, Tekel’den devralındığı 2004’ten beri Mey İçki’nin genel müdürü. Patronlar değişse de hiç kimse başarılı CEO’dan ve takımından vazgeçmedi. İşte o ekip, şimdi rakıdan global bir marka yaratma hedefinin peşine düştü. 2004’te 3 kategoride 10 markası olan Mey İçki’yi bugün 5 kategoride 63 markaya ulaştıran Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu, “10 yılda rakımızı global marka yapacağız” diyor. 2014 yılını 36 milyon dolar ihracatla kendi sektörlerinde Türkiye birincisi olarak kapattıklarını söyleyen Yorgancıoğlu, “3 yılda ihracatı 2’ye katlayacağız. Rakımızı global marka yapmak için de 10 yıla ihtiyacımız var” diye konuşuyor. Mey İçki’nin ve rakının global marka olma yolculuğunu konuştuğumuz Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu, sorularımıza şöyle yanıtlar verdi:
* Mey İçki, bugüne gelene kadar 3 kez el değiştirdi ve siz hala şirketin genel müdürüsünüz. Sizden neden vazgeçemiyorlar?
* Bence benden değil buradaki takımdan vazgeçemiyorlar. Gerçekten çok iyi bir takımız. Yani benimle ilgili değil takımla ilgili…
* Aynı takımla mı yola devam ediyorsunuz?
* Tabii, ayrılanlar olsa da yerlerine yeni iyi takım oyuncuları geliyor. O takım ruhu, hep devam ediyor. Öyle bir takım ruhu var ki her gelen o takım ruhuna adapte oluyor. Ben hasbelkader buradayım ama bu başarı o takımın, istekli ve enerjik takımın başarısı. O takım bu istekle, bu kültürle, bu çalışkanlıkla devam ettiği sürece her zaman Mey İçki şampiyonluklar almaya, rekorlar kırmaya devam edecek.
* Rakıda ihracat şampiyonu oldunuz. Bu şampiyonluk nasıl geldi? 
* Uzun zamandır bekliyorduk. Hep ikinci oluyorduk, ilk defa bu yıl şampiyon olduk. Aslında alkollü içecekler kategorisi de olmalı ve orada değerlendirilmeliyiz ama bizi yaş meyve kategorisine sokuyorlar. 36 milyon dolar ihracatla 2014’te kategorimizde ihracat şampiyonu olduk. Genelde ürünlerimiz üzümden yapılıyor ama biz de belli bir katma değer yaratıyoruz. Orada çok ciddi bir katkımız var. Şirketi Tekel’den ilk devraldığımızda ihracatımız 7-8 milyon dolar civarındaydı. 1 milyon litre ihracattan şimdi 5 milyon litreye geldik. Değer olaraksa 40 milyon dolara yaklaştık. 2004 yılında şirketi Tekel’den devraldığımızda içkide kendimize önemli bir vizyon koymuştuk. “Sadece Türkiye’de bulunduğumuz kategoride lider bir şirket olarak kalmayacağız, dünyada da ciddi bir oyuncu olacağız, dünya markaları yaratacağız” demiştik. Şu an rakam ve hacim olarak ihracatın bu kadar arttığı noktada bir de ihracat şampiyonu olmamız doğru yolda olduğumuzu gösteriyor.
  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler: mey içki,galip yorgancıoğlu,rakı

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER