Capital'e abone olun.
"SATIN ALMALARLA AVRUPA'DA BÜYÜYECEĞİZ"

"Satın almalarla Avrupa'da büyüyeceğiz"

“Yatırım iştahımız var.Satın alma fırsatlarını yakından takip ediyoruz” diyen Mehmet Ziylan’la yeni planlarını konuştuk.

Son Güncelleme: 09.02.2017

Ayçe Tarcan Aksakal
aaksakal@capital.com.tr

Ziylan Grubu Başkanı MEHMET ZIYLAN, 10 yıl önce “Flo’da 30 mağazaya ulaştığımızda dünya markası olmayı hedefleriz” demişti. Bu doğrultudaki ilk hedefini Lumberjack’i, ardından da Reno zincirini alarak gerçekleştirdi. Bu alımlar büyümeyi hızlandırdı, yurtdışında 550 mağazayı, 2016 yılı itibariyle 4 milyar TL ciroyu getirdi. Ancak hedefi daha da büyük. “Avrupa’da perakendede 200 mağazası olan bir zincirle konuşuyoruz. Bundan sonra Avrupa’da bir spor, bir de kadın markası satın almak istiyoruz” diyor ve ekliyor: “Önümüzdeki 3-4 yılda 10 milyar TL’ye ulaşacağımızı rahatlıkla görüyoruz.”

Ziylan Grubu, son 5 yıldır agresif büyümesiyle dikkat çekiyor. 4 yıl önce Lumberjack’i satın alan grup, geçtiğimiz nisan ayında da Alman bir fonla Avrupa’nın en büyük 2’nci ayakkabı mağazası Reno’yu satın aldı. Hedeflerinin ayakkabıda dünya markası olmak olduğunu söyleyen Ziylan Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, bunun yolunun Avrupa’da ya da ABD’de marka olmaktan geçtiğini belirtiyor. “Yaptığımız satın almalar Avrupa pazarına paraşütle inmemizi sağladı” diyen Ziylan, önümüzdeki dönemde yurt içi ve yurt dışındaki yeni satın alma fırsatlarını yakından değerlendireceklerini belirtiyor. Turkven’le yaptıkları ortaklık sonrasında yurt dışında hızlı büyümeye devam ettiklerini de belirten Ziylan’ın, Avrupa’dan sonra hedefinde Rusya ve Ukrayna pazarları bulunuyor. “Yatırım iştahımız var. Satın alma fırsatlarını yakından takip ediyoruz” diyen Mehmet Ziylan’la yeni planlarını konuştuk:
* Neden yurt dışında satın almaya ağırlık verdiniz?
 10 yıl önce Flo markalaşmaya başlayınca “Dünya markası olacağız” diye söylemiştim. O dönem Flo’ya yeni başlamıştık, 30 kadar mağazamız vardı. Flo büyümeye başlayınca bizim de dünya markası olma cümlesinin altını doldurmamız gerekiyordu.
* Nasıl doldurdunuz?
 Eğer dünya markası olmak istiyorsanız bunun yolu Avrupa’da ya da ABD’de marka olmaktan geçiyor. Türkiye’de ne kadar büyük ya da ne kadar iyi olursanız olun bir dünya markası olacaksanız Avrupa’da veya ABD’de tanınan bir perakende penetrasyonunuz olmalı. Böyle bir penetrasyonunuz yoksa dünya markası olma süreciniz çok uzun sürüyor.
* Siz bu süreci nasıl kısalttınız?
 Önce kendi ülkemizde ağırlığımızı koyduk. Türkiye’de sektörün lideriyiz ve yakın coğrafyada büyüyoruz. Bu, bizim dünya markası olma yolumuzun ilk adımı oldu. Dünya markası olmak için Avrupa’da yer edinmemiz gerektiğini biliyorduk. Avrupa’da bilinmenin 2 yolu var. İlk olarak yakın coğrafyada yaptığımız gibi Avrupa’ya da açılıp aynı penetrasyonu yapabilirdik ancak bu çok zor bir yoldu. Çünkü Avrupa pazarı oturmuş, doymuş bir pazar. Büyük abiler pazara hakim. Yeni mağaza açarak bu pazara girmemizin hem bedeli yüksek olacaktı hem de süreç uzun sürecekti. Bunun zor bir yol olacağına karar verdik. Kolay yol ise Avrupa’daki başarılı markaları satın almaktı. Biz kolay yolu tercih ettik. Avrupa’nın içine düştüğü ekonomik yavaşlama da önümüze fırsatları çıkardı.
 Avrupa’daki ilerleme stratejiniz nedir?
 Yurt dışında yaptığımız satın almaları “Denk geldi, önümüze çıktı bunu da alalım” mantığıyla yapmıyoruz. Yaptığımız satın almalar, Ziylan’ın daha önce kurduğu stratejiyle birebir aynı. Geçmişte Türkiye’de ne yaptığımıza bakarsak üreticilik yapmışız, markalaşmışız, ardından perakendeye hakim olmuşuz. Aynı stratejiyi Avrupa’da da uyguluyoruz. Avrupa’ya uzun yıllar ihracat yaptık. Daha sonra Lumberjack’i satın alarak İtalya pazarına girdik. Markanın penetrasyona ihtiyacı vardı. Avrupa’nın en büyük 2’nci ayakkabı mağazası Reno’yu satın aldık. Avrupa’daki gelişim sürecimiz Türkiye’de yaşadığımızla birebir aynı.
* 4 yıl önce aldığınız. Lumberjack bugün hangi noktada?
 Lumberjack’le İtalya pazarının en büyük 4’üncü, en hızlı büyüyen ise ilk markasıyız. Markayı satın aldığımızda 10-12 milyon Euro cirosu vardı. Şu anda 50 milyon Euro cirolara geldi. 4 yıl önce marka bize geçtiğinde 400 bin çift ayakkabı satıyordu, şu anda ise 2 milyon çift ayakkabı satıyoruz.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler: Ziylan Grubu Mehmet Ziylan

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER