Capital'e abone olun.
YENİ HEDEFİMİZ 5 YILDA 40 ÜLKE

Yeni hedefimiz 5 yılda 40 ülke

Murat Ersoy, son dönemde yaşadıkları büyük değişimi ve bundan sonra nasıl büyüyeceklerini şöyle anlattı...

Son Güncelleme: 17.11.2016

AtlasJet geçtiğimiz yıl önemli bir değişim yaşadı. Adını da Atlasglobal olarak değiştirdi. Büyüme rotasını da yurtiçinden yurtdışına çevirdi. Bugün şirket yüzde 70 dış hat, yüzde 30 iç hat uçuşu yapan bir havayolu haline geldi. Ancak yapılacaklar bununla da bitmedi. Atlasglobal Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy, bundan sonra şirketi dünyanın birçok ülkesinde görmenin mümkün olacağını söylüyor. Yeni yapacakları yurtdışı yatırımlarıyla bir anda 40 ülkede temsil bayrağına sahip bir havayoluna sahip olabileceklerini belirtiyor. Geçen yıl 21 uçaklık bir filoları olduğunu da ifade eden Ersoy, “Bu yıl 27 uçak- CAPITAL 9 / 2016 113 lık bir filomuz var. Geçen yıla oranla yüzde 35 büyüme sağlamışız. Önümüzdeki yıl da 37 uçağa çıkacağız yani yine yaklaşık olarak yüzde 36-37 büyüyeceğiz” diyor. Atlasglobal Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy, son dönemde yaşadıkları büyük değişimi ve bundan sonra nasıl büyüyeceklerini şöyle anlattı:
* Artık Atlas Jet değil Atlasglobal olarak faaliyet gösteriyorsunuz. Neden böyle bir değişime ihtiyaç duydunuz?
 İlk kurulduğumuzda Atlasjet olarak faaliyete geçmiştik. Ama “jet” uzantısı genellikle kamuoyu tarafından bizi low cost/düşük maliyetli havayolu sınıfına sokuyordu ve o şekilde algılanıyorduk. Halbuki biz tam servis hizmet veren bir havayoluyuz. Ayrıca hizmet standartlarımız her geçen yıl daralacağına genişliyor. 2015’in başında isim değiştirerek bu algıyı düzeltme yolunda adımlar atmaya karar verdik. Ama en önemlisi 2015 yılına kadar ağırlıklı iç hat uçan, birkaç tane yakın coğrafyadaki ülkeye uçuş yapan bir havayoluyduk. Daha çok globalleşmeyi, dünyadaki birçok noktaya uçuş yapmayı hedefledik. Irak ve Ukrayna’da da havayolu yatırımı yapmaya karar verdik. Bunu en az 5 yere daha yapacağımız havayolu yatırımıyla devam ettireceğiz. İşte bu nedenle Atlasglobal ismi ile faaliyet gösteriyoruz. Başka ülkelerde yeni baştan sıfırdan bir havayolu kuracak ekipler oluşturduk. Bu ekiplerin eğitimlerini tamamladık. Şimdi istediğimiz ülkede havayolu yatırımı yapma kararı aldığımızda bu ekibi önceden gönderiyoruz ve kısa bir sürede o havayolunu o ülkede faaliyete geçirebiliyoruz.
* Bu yatırımlardan sonra şimdi durumunuz nedir?
 2016’dan itibaren yüzde 70 dış hat, yüzde 30 iç hat uçuş yapan bir havayolu haline geldik. Bu da uçak başına yıllık uçuş saati ortalamanızı yükseltiyor. 2 bin 500 saatten 4 bin saat ortalamalarına çıkabiliyorsunuz. Bu uçak başına işletme maliyetinizi, saat maliyetinizi ciddi oranlarda geriye çekiyor. Geçmişte sadece Türkiye’den diğer ülkelere veya diğer şehirlere yolcu taşımak üzerine bir iş modelimiz vardı. Dünya pazarındaki rekabete hazır olabilmek için iş modelimizi transit yolcuya da uygun hale getirdik. Bu yıl Türkiye direkt yolcu trafiğinde ciddi daralma yaşadı. Şu anda bazı uçaklarda yüzde 60, bazı uçaklarda yüzde 80 oranının üzerinde transit yolcu taşıyoruz. Bu da zararınızı kısmen geriye çekmenizi, uçaklarınızı havada tutmanızı sağlıyor.
* Geçen yıl ne kadarlık bir yatırım yaptınız?
 Geçen yıl ortalama 21 uçaklık bir filomuz vardı. Bu yıl 27 uçaklık bir filomuz var. Geçen yıla oranla yüzde 35 büyüme sağlamışız. Önümüzdeki yıl da 37 uçağa çıkacağız yani yine yaklaşık olarak yüzde 36- 37 büyüyeceğiz. Orta Asya’da birkaç ülkeye daha açılacağız. Rusya ile yapılan en son anlaşmadan sonra tekrar 24 Kasım öncesi rakamlarının üzerine çıkılması kararı alındı. Rusya uçuşlarını programımıza alacağız. Antalya’dan tarifeli seferler de yapacağız. 2017’de toptancılıktan perakendeciliğe geçiş projesi kapsamında Antalya’dan dünyanın birçok ülkesine haftalık 200’den fazla tarifeli sefer düzenleyeceğiz. 2017 büyüme hedefimiz bu. Bu her yıl katlayarak devam edecek.
* 2015 cironuz neydi? Bu yıldan beklentiniz nedir?
2015’te ortalama 400 milyon dolar yıllık ciromuz vardı. 2016’da 500 milyon doların üzerinde büyüyeceğiz. Aslında filo da 3’te 1 büyüdüğü için bunun 550-600 milyon seviyelerinde olması lazımdı ama içinde bulunduğumuz durumlardan doluluk oranları da etkilendiği için bu yıl 500 milyon dolarların üzerine geçebilirsek başarılı bir hedef yakalayacağımızı düşünüyorum.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler: atlasgobal murat ersoy atlasjet

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER