Capital'e abone olun.
5 SEKTÖRÜN KOBİ HESABI

5 sektörün KOBİ hesabı

KOBİ’ler işlem hacminden aldıkları yüzde 20 payı, 5 yılda 2’ye katlayacak.

Son Güncelleme: 05.02.2016

Bankacılığın ardından finansın her alanında rota KOBİ’lere kırılıyor. Aslında KOBİ’ler, Türkiye’de faaliyet gösteren şirketlerin yüzde 99’unu oluşturuyor. Türkiye İstatistik Kurumu’nun “Küçük ve Orta Büyüklükteki Girişim İstatistikleri”ne göre en güncel bilgilerle KOBİ’ler ekonomide toplam ciroda yüzde 63’lük aslan payını elinde tutuyor. 2013 yılında toplam ithalatın yüzde 40’ını ve ihracatın yüzde 60’ını KOBİ’ler gerçekleştirdi. İşte tüm bu veriler, her alanda KOBİ’lerin neden öncelikli segment olarak öne çıktığını net olarak ortaya koyuyor. Sigortacılıktan faktoringe kadar finansın her alanında lider şirketlerin yöneticileri, KOBİ’lerin 5 yıllık vadede ağırlıklarını artıracağı konusunda hemfikir. KOBİ’lerin, 5 yıllık vadede en az yüzde 10’larla büyümesi planlanıyor. 
SİGORTADA AĞIRLIK YÜZDE 30
“Türkiye’nin 2014 itibarıyla iç tüketime dayalı büyüme modelinden dış satışa odaklı modele doğru yaptığı geçiş ve KOBİ’lere verilen desteklerin minimum 2-3 yıl süreceği öngörüsü, KOBİ’leri sektörümüzün odak alanlarından biri haline getirdi.” Bu sözlerin sahibi Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen’e göre Türkiye’de yaklaşık 4 milyona yaklaşan KOBİ’nin 1,5 milyonunun yangın sigorta poliçesi var. Yani KOBİ tarafında sigortacılık penetrasyonu yüzde 35- 40 arasında. Groupama Genel Müdürü Ramazan Ülger de aynı fikirde. KOBİ segmentinde penetrasyonun yüzde 40’ın altında kaldığını söylüyor. KOBİ’ler elementer sigortacılıkta yangın, sektörlere özel paketler ve nakliyat sigortaları gibi ürünlere yoğun talep gösteriyor. Uğur Gülen, kasko ve trafik sigortaları da dahil KOBİ’lerin hayat dışı prim üretimi içindeki payının yüzde 25-30 oranında olduğunu tahmin ediyor. Aynı şekilde sigortalı şirketlerin büyüklüklerine dair tam veriler olmasa da sigorta şirketlerinin yöneticileri, KOBİ’lerin toplam sigortalı sayısında payının yüzde 20- 25 arasında olduğu tahmininde bulunuyor. Generali Sigorta Genel Müdürü Mine Ayhan, beş yıl içinde KOBİ’lerde sigortalanma oranlarının hızla artacağını öngörüyor. “5 yıl sonra KOBİ’lerin prim üretim paylarında bugüne oranla yüzde 15-20 aralığında artış bekliyorum. Özellikle yangın ve sorumluluk branşında sigortalılık artacak” diyor. Uğur Gülen de KOBİ’lerin prim üretiminde payının yüzde 30-35 bandına çıkacağını öngörüyor. 
ODAKLARINA ALIYORLAR 
Sigorta şirketleri, bu öngörülerden hareket ederek büyüme planlarını KOBİ’ler üzerine kuruyor. Aksigorta’da prim üretiminin yüzde 20-25’ini KOBİ’ler gerçekleştiriyor ve Gülen 5 yıl içinde bu payı yüzde 5-10 artırmayı hedeflediklerini belirtiyor. Generali Sigorta Genel Müdürü Mine Ayhan da “Prim üretimimizde KOBİ’lerin payı yüzde 20. 5 yıl sonra bu payın yüzde 30-35 aralığında seyredeceğini öngörüyoruz. Bunun için de mevcut ürünlerimizi KOBİ ihtiyaçlarına göre revize ediyoruz, yeni ürünler çıkarıyoruz” diye konuşuyor. Bu noktada Ramazan Ülger, biraz daha kötümser bir tablo çizerek, Türkiye’nin büyüme hızındaki yavaşlama nedeniyle orta vadede prim üretiminin dağılımında bir değişiklik beklemediğini belirtiyor. Ancak Groupama, 2016 büyüme stratejisinde KOBİ’lerin payını artırmayı önemli bir adım olarak görüyor. Ülgen, “KOBİ’lere özel ürünlerimizi ihtiyaçları göz önünde tutarak tekrar revize edeceğiz. Risk yönetim kadromuzla ziyaretler yaptığımız KOBİ’lere risklerini daha iyi yönetebilmeleri için teknik danışmanlık vereceğiz” şeklinde konuşuyor.   
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler: FİNANS KOBİ SEKTÖR

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER