Capital'e abone olun.
SATIŞA HAZIRLIK İÇİN 6 ALTIN TAVSİYE

Satışa hazırlık için 6 altın tavsiye

Türkiye ekonomisinin en dinamik ayağını oluşturan KOBİ’ler artık satın alma ve birleşme (Mergers&Acquisitions-M&A) piyasasının merkezinde yer alıyor. Birleşme ve satın almalar konusunda harekete geçen çok sayıda fon, KOBİ’lerin peşinde. Peki KOBİ’ler bu fırsatları nasıl değerlendirebilir? Satış ve ortaklığa hazır olmak için öncelikle neler yapmaları gerekiyor? Bu konunun uzmanı danışmanlarla görüşerek birleşme ve satın alma tekliflerine açık KOBİ’ler için bir yol haritası hazırladık…

Son Güncelleme: 01.07.2015

Birleşme ve satın almalarda bugüne kadar hep dev işlemler konuşuldu. Ancak son birkaç yıldır ekonominin en dinamik ayağını oluşturan KOBİ’ler de satın almaların odağında… Özellikle son dönemde fırsat arayışındaki yabancı şirketler ve fonlar Türkiye pazarını yakın markaja almış durumda. Pragma Yönetici Direktörü Kerim Kotan’ın açıklamalarına göre şu anda 100 civarında fon Türkiye’de şirket bakıyor. Bunların yüzde 50’si yatırım yaptı ve ofis açtı. Diğer yarısı da yatırım yapmak üzere arayışını sürdürüyor. Bu ortamda Türkiye’de ekonomin en dinamik ayağını oluşturan KOBİ’ler de onların ilgisini çekiyor. Ancak iş yapış şekilleri ve organizasyonel yapılanmaları gereği KOBİ’lerin ortaklık ve satın almalar konusunda hazırlı olmaları da gerekiyor. Çünkü özellikle yabancı şirketler, yapacakları satın almalarda belli kriterlere önem veriyor. Peki bu kriterler neler? KOBİ’lerin kendilerini satışa ve ortaklığa hazırlamaları için neler yapmaları gerekiyor? Bu soruların yanıtlarını aramak üzere konunun uzmanı danışmanlarla konuştuk. Birleşme ve satın almalara açık KOBİ’ler için satışa nasıl hazırlanmaları gerektiğini gösteren bir yol haritası ortaya koymaya çalıştık.
1. ZİHNİYET DEĞİŞİMİ
Uzmanlara göre KOBİ’ler satışa hazır hale gelebilmek için ilk olarak zihniyet değiştirmeli. “Ben” odaklı bakış açısından çıkıp olaylara “biz” çerçevesinden bakacak bir dönüşüm yaşamaları bekleniyor. EY Türkiye, Denetim Hizmetleri Ortağı ve Aile Şirketleri Sektör Lideri Metin Canoğulları da bu noktaya dikkat çekiyor. “Belli bir ölçeğe ulaşana dek ‘Ben yaptım, benimdir’ yaklaşımı çalışabilir ama belli bir seviyeden sonra gitmek istediğiniz yere varmanıza yetmez. Nefesiniz kesilebilir” diyor. Zihniyet değişimi sadece bununla da bitmiyor. KOBİ’leri satışa hazırlarken öncelikle önlerine satış ve ortaklıklar sonucunda karşılarına çıkacak resmi net ortaya koyacak bir iş modeli sunmak da önemli. Bu noktada da Metin Canoğulları şöyle konuşuyor: “Bu modeli sunduktan sonra azalan hisse oranına rağmen sahip olacakları varlığın değerinin yüzde 100’üne sahip oldukları durumundan çok daha fazla olacağını görünce satış konusundaki endişeleri ortadan kalkacaktır. Satış konusunda bir tereddütleri kalmadığı zaman da içe dönük birtakım çalışmalar yapmak gerekiyor.”
  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler: KOBİ,satın alma,satış,ekonomi

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER