Dijital dönüşümde de KOBİ'lerin yanındayız

Bülent Oğuz ile KOBİ’lere sundukları mobil bankacılık hizmetlerini konuştuk...

24.05.2017 14:20:310
Paylaş Tweet Paylaş
Dijital dönüşümde de KOBİ'lerin yanındayız
Ayçe Tarcan Aksakal
[email protected]

Akbank, KOBİ’lere sunduğu yenilikçi hizmetlerle dikkat çekiyor. Yeni teknolojilere KOBİ’lerin de ayak uydurması için çalışan banka, dijital dönüşümde onları yalnız bırakmıyor. “Dijital dönüşümde de KOBİ’lerimizin yanındayız” diyen Akbank KOBİ Bankacılığı’ndan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı BÜLENT OĞUZ, dijitalleşme endeksi, CODE:KOBİ Hackathon gibi çalışmalarla desteklerini sürdürdüklerini açıklıyor.

Mobil bankacılık, yalnızca bireyler için değil, gelişen teknolojiyle birlikte KOBİ’ler için de kritik bir noktaya geldi. Bu önemli değişimin bilincinde olan Akbank, mobil bankacılık ve KOBİ’lerle ilgili çalışmalarına kesintisiz devam ediyor. Akbank KOBİ Bankacılığı’ndan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Bülent Oğuz, “KOBİ’ler Türkiye’nin, Akbank KOBİ’lerin Gücüdür” felsefesiyle hareket ettiklerini belirterek KOBİ’ler için dijital dönüşüm hedeflediklerini söylüyor. Oğuz, “KOBİ’lere verdiğimiz finansman ve danışmanlık desteklerinin yanında onların gelişen teknolojiye ayak uydurabilmelerine de yardımcı oluyoruz” diyor. Oğuz, KOBİ’lerin dijitalleşmesinin işlerini daha verimli yapabilme, müşteri taleplerini karşılama, maliyetlerini azaltma ve işletmelerinin sürdürülebilir olması açısından önemli olduğunu belirtiyor. “Akbank olarak mobil kullanımında liderlik hedefliyoruz ve bunun için çalışmalarımıza kesintisiz devam ediyoruz” diyen Akbank KOBİ Bankacılığı’ndan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Bülent Oğuz ile KOBİ’lere sundukları mobil bankacılık hizmetlerini konuştuk:
*KOBİ’lere yönelik mobil teknolojilere neden yatırım yapıyorsunuz?
 Bizim için KOBİ’lerimiz çok önemli. “KOBİ’ler Türkiye’nin, Akbank KOBİ’lerin Gücüdür” felsefesiyle hareket ediyoruz. Buradan yola çıkarak KOBİ’lere verdiğimiz finansman ve danışmanlık desteğinin yanında, onların gelişen teknolojiye ayak uydurabilmesine de yardımcı oluyoruz. Biliyoruz ki KOBİ’lerin dijitalleşmesi, işlerini daha verimli yapabilme, müşteri taleplerini karşılama, maliyetlerini azaltma ve işletmelerinin sürdürülebilir olması açısından önemli.
* KOBİ’ler için hedefiniz nedir?
 KOBİ’lerimiz için dijital dönüşüm hedefliyoruz. Bu anlayışla Vodafone Türkiye ile 1 milyonu aşkın KOBİ’nin dijital dönüşümde yerini alması için güçlerimizi birleştirdik. İş birliğimiz kapsamında Vodafone’un www.yarinahazirim. com sitesi üzerinden tüm işletmelere sunduğu Dijitalleşme Endeksi’nin özel bir uyarlamasını KOBİ’lere sunduk. Ayrıca Vodafone ile birlikte “CODE:KOBİ; KOBİ’ler için büyümenin dijital kodları” başlıklı Hackathon’u düzenledik. 
* Hackathon’un KOBİ’lere katkısı ne oldu?
 Hackathon kapsamında yazılımcılar, tasarımcı profesyoneller ve öğrenciler KOBİ’lerin işlerini büyütmeleri ve verimliliklerini artırabilmeleri amacıyla e-ticaret, sosyal medya, müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) uygulamaları, tahsilat ve ödeme sistemleri gibi başlıklara odaklanarak dijital çözümler ve uygulamalar tasarladı. 14 yaşında dahi yarışmacımız vardı.
* En fazla ne tür projeler çıktı?
 Dijitalleşmenin KOBİ’ler için olan öneminin bilincinde olan yarışmacılarımız da Hackathon’da en fazla mobil uyumlu projeler geliştirdi. Bu etkinlikle KOBİ’lerin sorunlarına çözüm bulunurken girişimcilerin yaratıcı fikirlerinin de hayata geçmesi için fırsat yarattığımıza inanıyoruz.
* Bundan sonra KOBİ’lerin dijitalleşmesine yönelik ne gibi çalışmalarınız olacak?
 KOBİ’lerimizin ihtiyaçlarına yönelik, verimliliklerini artıracak dijital uygulamalar geliştiren fintech’lerle çözüm ortaklığı geliştirmeyi hedefliyoruz. KOBİ’lerimize artı değer katacak çözümler sunan fintech’lerle kuracağımız çözüm ortaklıklarıyla ülkemizde fintech ekosisteminin büyümesine öncülük etmek istiyoruz. Bu alandaki ilk iş birliğimizi bulut tabanlı ön muhasebe programı Paraşüt ile gerçekleştirdik.
* Paraşüt’ün KOBİ’lere nasıl bir katkısı var?
 Paraşüt ile işletmeler fatura kesmekten ödeme takibine, online tahsilattan raporlamaya kadar tüm finansal operasyonlarını kolayca yönetebilecek. Biz de Akbank üzerinden yaptıkları işlemleri kolayca takip etmelerini sağlamak amacıyla Paraşüt ile bir entegrasyon yaptık. Akbank Direkt entegrasyonu sayesinde KOBİ’ler Akbank hesaplarından yaptıkları işlemleri kolayca takip edip muhasebeleştirebilecek, tedarikçilere ya da diğer kişilere yapacakları ödemeleri uygulama üzerinden gerçekleştirebilecek. Zamanlarını ise asıl işleri olan satışa, büyümeye ayırabilecek.
* KOBİ’ler bu hizmetten nasıl yararlanabilir?
 Üstelik 3 ay boyunca Paraşüt aracılığıyla Akbank Direkt’ten yapacakları havale ve EFT işlemlerini ücretsiz gerçekleştirecekler. Ayrıca seçtikleri paket bitiminde Paraşüt üyeliğini 3 ay ücretsiz devam ettirebilecekler. Bu uygulamadan yararlanmak isteyen KOBİ’ler www. kobilerdijitale.com adresinden başvurabilir.~* KOBİ’lere kolaylık sağlayan başka hangi uygulamalarınız var? 
 Dijital dünyanın hızla gelişmesi, KOBİ’lerin en temel bankacılık ihtiyacı olan kredilerin de dijital kanallardan kullandırılmasını sağladı. KOBİ’lerimiz kredi limitleri dahilinde ticari kredilerini kolay ve hızlı bir şekilde, uygun faiz oranlarıyla Akbank Direkt’ten kullanabiliyor. Bunun için tek yapmaları gereken Akbank Direkt Mobil uygulamasına sahip olmaları. 
* Akbank Direkt, KOBİ’lere başka ne gibi kolaylıklar sağlıyor? 
 Akbank Direkt Kurumsal Mobil Uygulaması ile çalışanlarınızın maaş ödemelerini veya toplu ödemelerinizi hızlı ve kolayca gerçekleştirmeniz mümkün. Ayrıca bankamız, dış ticaret müşterileri ithalat ödemesi işlemlerini artık Akbank Direkt kurumsal internet üzerinden de yapabiliyor. Buna ilave olarak, ithalat ödeme fonksiyonu üzerinden peşin ve mal mukabili ithalat transfer işlemlerini de gerçekleştirebiliyorlar.
* Üzerinde çalıştığınız yeni hizmetler neler olacak?
 Müşterilerimizin işlerini yönetirken muhasebe ve finans yönetimi dışında da her gün gerçekleştirdikleri birçok operasyon var. Bu nedenle önümüzdeki dönemde de KOBİ’lerimizin insan kaynakları yönetimi, ödemelerin tahsilatı, pazarlama ve CRM gibi konulardaki günlük operasyonlarını kolaylaştıracak, rekabette öne çıkmalarını sağlayacak uygulamalardan oluşan bir ekosistem yaratmayı hedefliyoruz. Bu sayede dijital dönüşüme uyumlu bir şekilde KOBİ’lerimizin verimliliklerini artırmayı amaçlıyoruz.
* Kurumsallaşma konusunda KOBİ’lere nasıl destek oluyorsunuz?
 Şirket sahibi ya da şirkette çalışan aile üyelerine yönelik de Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi EDU işbirliğiyle bir program hazırladık. “Akbank Aile Şirketleri Akademisi” ile de firmaların rekabet gücünü artırma ve sağlıklı büyümelerini sağlama, sürdürülebilirlik ve kurumsallaşma çalışmalarına destek olmayı hedefledik. Program kapsamında stratejik yönetimden iş geliştirme ve inovasyona, kurumsallaşmadan, finansa, şirketlerde iyi yönetim uygulamalarından, hukuki konulara ve insan kaynağı yönetimine kadar pek çok konu ele alınıyor. 2014 yılında ilk mezunlarını veren Akademi’nin yeni eğitim dönemi 21 Şubat’ta başladı. Şubat-Mart-Nisan 2017 tarihleri arasında 9 gün olarak gerçekleşecek programa şirket sahibi ya da şirkette çalışan aile üyeleri katılabiliyor.
* Aile şirketlerine yönelik başka projeleriniz var mı?
 Akbank Aile Şirketleri Akademisi bir yandan sürerken bir yandan da Sabancı Üniversitesi, Deloitte ve TAİDER Aile İşletmeleri Derneği ile birlikte, “Aile Şirketleri İçin Sürdürülebilir Başarının Anahtarları” araştırmasını yaptık. Sürdürülebilir başarı, aile şirketlerinde yönetim kademelerinin yapılandırılması, halefiyet planları, aile şirketlerinde nepotizm gibi konularda gelecek dönem stratejilerini belirlerken kılavuzluk edecek araştırmayı uzun yıllardır faaliyette olan, başarısını kanıtlamış aile şirketleriyle yürüttük.
* Başka neler yapıyorsunuz?
 Bunların yanı sıra Sabancı Üniversitesi ile birlikte girişimcilere yol göstermek, destek olmak ve eğitmek için başlattığımız bir sertifika programı olan Akbank Girişimci Geliştirme Programı’nı 2016’da da gerçekleştirdik. Değerlendirme süreci sonunda 50 girişimci kapsamlı bir eğitime katılmaya hak kazandı. Şirketlerin büyüme dönemindeki finansal hesaplamalarından farklı iş modellerine göre pazarlama ve operasyon planlarının yapılmasına kadar çok geniş bir çerçevede eğitim alan katılımcılar seminerlerde finansman ihtiyaçlarının karşılanması, iç ve dış pazarlarda büyüme konularında da bilgi alma fırsatını yakaladı.~TEMİNAT DESTEĞİ VERİYORUZ
SÜREÇLER HIZLANDI

KOBİ’lerin finansmana erişimde en önemli ihtiyaçlarından biri teminat. Kredi Garanti Fonu ile imzaladığımız yeni protokolle Hazine kaynaklı Portföy Garanti Sistemi Programı’nı KOBİ’lerin hizmetine sunduk. Yeni protokolle süreçler çok hızlandı ve çok daha geniş kitlelere teminat desteği sağlanabilir oldu.
ÜST LİMİT 12 MİLYON TL
KOBİ’lerin çeşitli finansman ihtiyaçları için teminat desteğiyle sunulan bu uygulamayla KOBİ’lere yüzde 90 kefalet oranıyla firma ya da grup başına 12 milyon TL kredi üst limitiyle kredi imkanı sunuluyor. Akbank KOBİ Bankacılığı olarak teminat ihtiyacı olan bütün KOBİ’lere bu desteği verme konusunda hazırız. KGF teminatlı kredilerden yararlanmak isteyen tüm KOBİ’leri Akbank şubelerine bekliyoruz.
KOSGEB İŞBİRLİĞİ
Esnafın ve KOBİ’lerin rekabet gücünü artırmak ve büyümelerine destek olmak için “sıfır faizli, uygun geri ödemeli” kredi veriyoruz. KOSGEB ile yapılan işbirliğimizle esnaf ve KOBİ’ler 50 bin liraya kadar, 12 ay ödemesiz, sonraki dönemde 3 ayda bir eşit taksitler halinde ödemeli ve 3 yıl vadeli “Sıfır Faizli İşletme Kredisi Faiz Desteği”ni Akbank şubelerinden alabiliyorlar.

KOBİLERİN HAYATINI KOLAYLAŞTIRIYORUZ
TEK YERDEN YÖNETİM

KOBİ’lerimiz, bir mobil ve internet platformu olan Akbank Direkt İşim ile hem bireysel bankacılık hem şirketleriyle ilgili bütün işlemlerini tek bir yerde yönetebiliyor. Akbank Direkt İşim uygulamasıyla KOBİ’ler, nakit akışlarını kolaylıkla takip edebiliyor ve hesaplarına ait gelir ve giderlerini izleyebiliyorlar.
FİNANS AVANTAJI FAZLA
Uygulama gelir ve giderler için gelecek dönem tahmini bakiye hesaplama özelliği de taşıyor. Ayrıca gerçekleşmemiş ödemelere ilişkin uyarıyla bilgilendirme gibi başka birçok avantajı sunuyor.
REKABET SORGULAMA
Akbank POS sahibi KOBİ’ler çalışma koşulları, günlük ciro gerçekleşmeleri, gün sonu raporları ve kampanyalar hakkında tüm bilgilere Akbank Direkt İşim uygulamasından erişebiliyor, bir nevi kendi işlerini kendileri görebiliyorlar. Bunun ötesinde Akbank üye iş yerleri bulunduğu lokasyon ve sektörlerine göre kendisiyle aynı sektörde faaliyet gösteren diğer üye iş yerlerine ait ortalama ciro bilgilerine ulaşarak rekabette nerede olduklarını da görebiliyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz