Capital'e abone olun.
10 YILDA NELER DEĞİŞTİ?

10 yılda neler değişti?

Milward Brown’un araştırmasına göre son 10 yılda reklam dünyasında birçok değişim yaşandı.

Son Güncelleme: 01.02.2013

MİZAH AZALDI
Milward Brown’un araştırmasına göre son 10 yılda reklam dünyasında birçok değişim yaşandı. Yaşanan iki önemli değişim ise şöyle oldu: Müzikli reklamlar ön plana çıktı, Reklamda mizah azalırken verilen bilgi arttı. Peki reklamcılar, sektörde yaşanan bu iki değişimi nasıl yorumluyor? Geleceğe hangi değişimlerin damga vuracağını düşünüyorlar? Bu soruları, sektörün iki değerli ismi Leo Burnett Ajans Başkanı Ahmet Akın ve Manajans/Thompson Ajans Başkanı Tuğbay Bilbay’a sordum.

NEDEN MÜZİK ÖNDE?
Akın, müziğin ön plana çıkmasını markalarla kurulan duygusal ilişkilerin ön plana çıkmasına bağlıyor. “Yeni dönemde markaları içerik sağlayıcı olarak görürsek en iyi, en eğlenceli içeriği sağlayan markaların en güçlü duygusal ilişkiyi kuran markalar olduğunu görüyoruz. İçerik demek müzik demek, ünlü demek, mizah demek” diyor.

ETKİLİ UNSURLAR
Önümüzdeki dönemde insanların içerik ihtiyaçları değiştikçe reklam değerlerinin de değişmeye devam edeceğine dikkat çeken Akın, “Müzik, ünlü kullanımı ve mizah gibi araçlar, her dönemin değerini anlatmak için etkili unsurlar oldukları için gelecekte de önemli olacak” diye konuşuyor.

FİKİR DEĞERSİZLEŞTİ
Tuğbay Bilbay’a göre son 10 yılda değişen en önemli unsur, internetin bilgiye ulaşımı demokratikleştirmesi oldu. Bu ortamda fikir ve bilgi arasındaki ayrımın fark edilemez hale geldiğini ifade eden Bilbay, “Böylelikle fikir değersizleştirildi. Fikir değersizleşince fikri üretenler, o fikri satanların ardına düştü. Bu da pazarı daha kısa yoldan ulaşılan ve çoğunlukla aynı reçetenin ürünü işlere yöneltti. Ancak bu da geçecek” diyor. Bilbay da Akın gibi reklamda müziğin etkisini yadsımıyor. Müziğin en güçlü kimya olduğuna değiniyor ve gelecekte de müziğin etkileyiciliğinin hiç değişmeyeceğini düşünüyor.
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER