Capital'e abone olun.
30 DAKİKADA 120 BİN ÜRÜN SEÇMEK

30 dakikada 120 bin ürün seçmek

Ürün sayısı arttıkça, tüketicilerin ürünleri değerlendirme ve algılamadaki süreleri de azalıyor.

Son Güncelleme: 01.05.2011

İçinde bulunduğumuz dönemde yönetici ve patronların önemli i bölümü, artan rekabet, artan ürün sayısı ve çeşitlenen iş modellerinden rahatsız. Özellikle de ürün sayısındaki artışın, zaten giderek zorlaşan rekabet ortamında, müşterileri çekme ve etkileme stratejilerini etkilediğini düşünüyorlar. Onlara göre ürün sayısı arttıkça, tüketicilerin ürünleri değerlendirme ve algılamadaki süreleri de azalıyor. Örneğin geçmişte 1 kategoride 10 ürün arasından tercih yapan müşteri, şimdi aynı kategoride belki de 30 ürün arasından tercih yapmak zorunda kalıyor. ABD'li Adrian C. Ott tarafından yapılan önemli bir araştırma, böyle düşünen iş insanlarını haklı çıkarıyor. Çünkü araştırmaya göre, son 30 yıldır tüketicilerin alışverişe ayırdığı ortalama süre değişmedi. ABD'de 1970'lerin ortasında büyük bir markette ortalama 18 bine yakın ürün bulunuyordu. O tarihte tüketiciler, ürün/hizmet arama ve satın alma için ortalama 30 dakika ayırıyordu. Aradan 40 yıla yakın süre geçti, ürün ve hizmet sayısı 100 bini geçti. Ancak günlük alışverişe ayrılan süre 30 dakikanın sadece birkaç dakika üzerinde seyrediyor.

Tüketicinin ortalama alışveriş
süresinin son 40 yılı

Dikkat çekici gelişmeler
Bunu ortaya koymak için birkaç rakam yeterli olacaktır.
-  Dünyanın önde gelen dondurmacılarından Baskin-Robbins, 1953 yılında açıldığında sadece 31 çeşit dondurma satıyordu. Şimdi 1.000'den fazla ayrı tada sahip.
- 1949 yılında ortalama bir markette 3 bin 700 ürün vardı. Şimdi bu rakam 45 bine ulaştı. Walmart'ta ise 100 bin ürün bulunuyor.
- Amazon'da 27 milyon kitap, Starbucks'ta 87 bin ayrı çeşit içecek, Heinz'da 57 farklı ürün sunuluyor.
Yani tüketici, aşağı yukarı 5 kat ürün ve hizmet arasından seçimi aynı süre içinde gerçekleştiriyor. O nedenle Adrian C. Ott, "içinde bulunduğumuz dönemde tüketiciler için sınırlı olan kaynak para değil, zamandır. Şimdi zaman, paradan önemlidir" diyor ve ekliyor: "Müşterinin zamanı çok kısıtlı. Ona göre stratejilerinizi gözden geçirin. Gelecekte daha da kısıtlı olacağını da aklınızda tutun."

  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER