Capital'e abone olun.
4 YIL İÇİNDE BİR DEV YARATTIK

4 yıl içinde bir dev yarattık

Ambalaj sektöründe hedefimiz; ciromuzun yüzde 50'sinden fazlasını ihracata ayırmak.

Son Güncelleme: 01.04.2012

İSMAİL CEM ÖZTÜRK /  BİLNET MATBAACILIK YÖNETİM KURULU BAŞKANI

Bilnet Türkiye'nin en büyük matbaalarından... Bilfen Grubu bünyesinde yer alan şirket, grubunun ikinci büyük kuruluşu. 2008 yılında Bilfen Eğitim Kurumları'nın matbaa ihtiyacına yanıt vermek amacıyla kurulan şirket, bu niyetin çok ötesinde bir noktaya ulaştı. Şu ana kadar toplam 105 milyon dolarlık yatırımı hayata geçirdiklerini belirten Bilnet Matbaacılık Yönetim Kurulu Başkanı ismail Cem Öztürk, "Her ne kadar ilk hedefimiz Bilfen'in basılı işleri olsa da bugün Bilfen'e yaptığımız işler yayıncılıkla beraber toplam işlerimizin en fazla yüzde 10'unu oluşturuyor. Hem etikette hem webde hem de ofsette bu kadar büyük kapasiteye sahip matbaa sayısı çok az. Tesisimiz yurtdışında da sayılı tesislerin arasında gösteriliyor" diyor. Bilnet büyüme hızını önümüzdeki dönemde daha da artırmayı hedefliyor. Bugün kapasitelerinin yüzde 60'ını kullandıklarını belirten Öztürk, "Kapasitemizi çok hızlı şekilde dolduracağımız yurtdışı anlaşmalarımız var. Şu anda üretimimizin yüzde 20'sini 25 ülkeye ihraç ediyoruz. Ciromuzun yüzde 50'sini mutlaka ihracata ayıracağız. Zaten bugüne kadar yaptığımız yatırımları sadece Türkiye'yi düşünerek değil, global düşünerek yaptık" diye konuşuyor. Bilnet'in bir diğer önemli projelerinden biri de; önümüzdeki yıl gıda ambalajı üretimine geçmek. Öztürk, bu alanda hedeflerinin matbaacılıktan daha büyük olduğunu söylüyor ve planlarını şöyle anlatıyor:  "O sonu olmayan bir iş. Yatırımın sonu yok. Hedeflerimizi yeni oluşturuyoruz. Aldığımız iki tane son teknoloji makine ile o konuda doğrudan söz sahibi olarak işe başlayacağız. Ambalaj sektöründe hedefimiz; ciromuzun yüzde 50'sinden fazlasını ihracata ayırmak."

YURTDIŞI NEDEN CAZİP?

Öztürk, yurtdışında iş yapmanın özellikle bu dönemde çok avantajlı olduğunu belirtiyor ve şunları söylüyor: "Biz yurtdışındaki krizi fırsata çevirmeye çalışıyoruz. Özellikle Avrupa'daki talepte ciddi artış var. Gittiğimiz ülkelerdeki maliyetlerin Türkiye'ye göre daha yüksek olmasından dolayı, sahip olduğumuz teknoloji ve kapasite sayesinde sipariş almakta zorlanmıyoruz. Onlara maliyet avantajı ve esneklik sunuyoruz. Ayrıca ödeme vadelerinin daha kısa olması yurtdışı pazarını daha cazip hale getiriyor."
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER