Capital'e abone olun.
"5 YIL SONRA LİDER OLACAĞIZ"

"5 yıl sonra lider olacağız"

Uluslararası deneyime, Alman kültürüne ve Türk bakış açısına sahip olan Terstiege’nin ilk işi, şirketi yeniden yapılandırmak oldu.

Son Güncelleme: 01.07.2009

Hölger Terstiege, 3 yıl önce Haribo Türkiye Genel Müdürü olarak göreve geldi. Görevde olduğu zaman içinde de adeta uluslararası bir şirketin yerel bir pazarda nasıl başarılı olabileceğinin örnek hikayesini yazdı. Terstiege öncesinde yumuşak şekerlemede dünya lideri olan Alman Haribo’nun Türkiye deneyimi çok olumlu değildi. 2001 yılında Pamir Gıda’yı alarak Türkiye pazarına girmiş, 2 Alman genel müdür değiştirmiş, ancak ne satış ne üretim kapasitesi ne de bilinirlik açısından istediği pozisyona gelememişti. 1999 yılından itibaren Türkiye’de olan ve Henkel’de son olarak yağ grubunda genel müdürlük yapan Terstiege’nin, Haribo’nun başına gelmesi ise şirkette beklenen değişimi başlattı.
Uluslararası deneyime, Alman kültürüne ve Türk bakış açısına sahip olan Terstiege’nin ilk işi, şirketi yeniden yapılandırmak oldu. Profesyonel kadroları yeniledi, ürün çeşitliliğini artırdı, pazarlamaya ağırlık verdi. Haribo, Türkiye’de ilk defa birçok mecrada reklamlarıyla yer aldı. Dağıtımın Türkiye’de en önemli nokta olduğunu ve bunu oluşturmanın büyük bir maliyet gerektirdiğini gören Terstiege, bu konuda en güçlü şirketlerden olan Nestle ile ortaklık kurdu. Böylelikle Haribo, Nestle’nin satış organizasyonuna katıldı ve ülkenin dört bir yanındaki tüketiciye ulaştı. Terstiege’nin yaptıkları bunlarla da bitmedi. Haribo’nun domuz jelatininden olan ambalajını, “helal ürün” adı altında özel olarak sığır jelatininden ürettirdi. Bununla birlikte Türkiye Müslüman ülkelere Haribo ulaştıran merkez konumuna geldi.
Terstiege, bugün başarısının meyvelerini topluyor. Son 2 yılda Haribo Türkiye’nin yüzde 75 oranında büyüdüğünü söylüyor. “Son 2 yılda kapasitemizde yüzde 100 artış yaşadık. 6 bin ton üretiyorduk, bu yıl 15 bin ton üretiyoruz. 10 olan ürün çeşidimiz 40’a çıktı” diye konuşuyor.
Bu başarı Haribo Türkiye’ye daha fazla sorumluluk da getirdi. Almanya, büyümede stratejik ülke olarak Türkiye’yi listenin üst sıralarına yerleştirdi. Tüm Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkelerini de Türkiye’nin sorumluluğuna verdi. Bugün 35 ülkeye baktıklarını belirten Terstiege, “Ayrıca Amerika’daki Haribo’nun yüzde 90’ını biz Türkiye’de üretiyor ve gönderiyoruz. Çünkü buradan Amerika’ya gönderilen ürünlerde yüzde 6-7 oranında daha az vergi ödüyoruz” diye konuşuyor.
Haribo’nun bundan sonraki planı ise daha hızlı büyümek. Yumuşak şeker kategorisinin Türkiye’de hala çok genç olduğunu belirten Terstiege, hedeflerini şöyle dile getiriyor: “Türkiye’de büyük bir potansiyel görüyoruz. Türkiye çok genç bir nüfus. Yeni yönetim ve helal ambalajla birlikte son 2 yılda pazar payımızı yüzde 16’dan yüzde 31’e çıkardık. Daha fazla pazar payı kazanmayı amaçlıyoruz. Dünya lideriyiz, Türkiye’de lider olmak istiyoruz. Pazar lideri Kent’le aramızda yüzde 10’luk pay var. 5 yıl sonra kesinlikle pazar lideri olmak istiyoruz.”   

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER