Capital'e abone olun.
ANADOLU'YA YÖNELMEK ÇOK AKILLICA OLDU.

Anadolu'ya yönelmek çok akıllıca oldu.

Anadolu'da konulan para karşılığını aldı.

Son Güncelleme: 01.10.2011


Hollandalı gayrimenkul yatırım devi Corio, bundan tam 6 yıl önce Akmerkez'in yüzde 46,92 hissesini satın alarak Türkiye pazarına girdi. Krizin başlangıcı olan 2008'e kadar istanbul da dahil olmak üzere Türkiye genelindeki proje sayısını kısa zamanda 10'a çıkardı. Ancak krizle birlikte yatırım stratejisinde değişikliğe giden şirket, bugün toplamda 8 alışveriş merkeziyle rotasını Anadolu'ya odaklamış durumda. Anadolu'da Sakarya, Denizli, Tekirdağ, Ankara ve Bursa'da faaliyette olan toplam 5 AVM'nin hem yatırımcısı hem kiralayıcısı konumunda olan Corio Türkiye, yine Anadolu'da konumlanan 2 AVM yatırımının da proje çalışmalarını sürdürüyor. Türkiye'de 1 milyar dolarlık bir portföye sahip olduklarını belirten Corio Türkiye CEO'su Koray Özgül, özellikle Anadolu'ya yönelmelerinin nedenini oradaki iş hacmiyle açıklıyor. İstanbul başta olmak üzere yatırımların yoğunlaştığı yerlerde yatırımcıların sıkıntılarla karşılaştıklarını ifade eden Özgül, "Ancak Anadolu özellikle de Akdeniz'de yatırımcısını üzen bir AVM olmadı. Anadolu'da AVM pazarında çift haneli büyüme devam ediyor. AVM fiyatları astronomik rakamlara ulaşmışken Anadolu'ya yönelmek çok akıllıca bir karar oldu. Anadolu'da konulan para karşılığını aldı. Arz fazla değil, nefes alabiliyorsunuz. Bundan sonra da yatırımlara bu şekilde devam edeceğiz. Hiç AVM'si olmayan bir ili tercih edebiliriz" diyor. Corio'nun Türkiye'yi yatırım açısından potansiyeli çok yüksek bir ülke olarak gördüğünü de ifade eden Özgül, pazara uzun vadeli baktıklarını söylüyor. Her ne kadar şu ana kadar Anadolu'ya odaklansalar da istanbul'da da AVM yatırımları için arayışlarının sürdüğünü de sözlerine ekliyor.

DENGELER DEĞİŞTİ
Son krizle birlikte Türkiye'de AVM pazarı yeni bir dalga yaşadı. Bu dalga kapsamında fiyatlar tekrar dengeye otururken, yatırımcılar ve kiralayıcılar arasındaki ilişkiler de yeniden şekillendi. Bu durumu değerlendiren Özgül, "2009'da dibi gördük, 2010'da rahatladık. 2011 'de eski günlere döndük. Eskiden perakendeci yatırımcının peşindeyken, şimdi yatırımcı perakendecinin peşinde. Belirli yerlerde yoğun olmak üzere hızlı bir arz hareketi var" diye konuşuyor.
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER