Arçelik yeni atılımlara hazırlanıyor

Dünyanın dört bir yanında çoklu marka stratejisiyle rekabet eden Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu, küresel pazarlarda dev oyunculara kafa tutuyor.

1.11.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Arçelik yeni atılımlara hazırlanıyor
Geçen ay görüştüğüm, Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik Genel Müdürü Levent Çakıroğlu’nun verdiği bilgiye göre Arçelik, yurt dışında hem mevcut markalarına yatırım yapmaya hem de stratejik ortaklıklara ve marka satın almaya devam edecek. Batı Avrupa’nın en çok tercih edilen ikinci beyaz eşya markası olan Beko, Almanya’nın prestijli markası Grundig, Güney Afrikalı Defy gibi rekabet gücü yüksek markalara sahip olan kuruluş, bu yıl Güneydoğu Asya pazarındaki iddiasını artırmaya hazırlanıyor.

AKÇELİK DEMEK SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK DEMEK
Şirketin sürdürülebilir büyümesinin gerisinde AR-GE, inovasyon ve stratejik marka yönetimine sürekli olarak yatırım yapması yatıyor. Bunun sonucunda katma değerli ürünler yaratan kuruluş, atak ve hızlı rekabet etme biçimiyle Türkiye ve dünyada liderlik için aralıksız bir biçimde mücadele ediyor. Tasarım, üretim ve pazarlamada tutarlılık ve süreklilik olunca Arçelik’in başarı grafiği sürekli olarak yükseliyor. Şirketin başarısının ardında şu 6 temel konuya verdiği önem yatıyor:

1. AR-GE
Arçelik her yıl cirosunun yüzde 1,5 düzeyindeki bölümünü AR-GE’ye ayırıyor. Türkiye’deki patentlerin üçte birini Arçelik alıyor. Bünyesinde bini aşkın AR-GE mühendisi çalıştıran kuruluş, patent sayısında dünyada ilk 500’e giren tek Türk şirketi olma özelliğine sahip.

2. İNOVASYON
İnovasyona büyük değer veren Arçelik, enerji ve su verimliliğinde en avantajlı ürünleri ortaya çıkarmak için çalışıyor. Tüm pazarlar için araştırmalar yapıyor, her ülke için en uygun modelleri geliştiriyor. Rekabetçi fiyatlarla fark yaratan ürünler yapmanın yollarını araştırıyor. Arçelik, kendi teknolojisiyle ürün tasarlayıp satmayı tercih ediyor. Levent Çakıroğlu’nun verdiği bilgiye göre AR-GE çalışmaları kuruluşa büyük rekabetçi üstünlük sağlıyor. Örneğin, dünyanın en verimli ve en az enerji sarf eden soğutma kompresörünü Arçelik Eskişehir’de üretiyor. Kuruluş, sebze ve meyveleri tazeliğini koruyarak 30 güne kadar saklamayı sağlayacak yetkinlikte bir teknoloji geliştirmeyi başardı. Son dönemde ‘yüksek riskli’ projelere ayırdığı bütçeyi artırarak, iddialı yeni ürünler ortaya koymayı planlıyor.

3. STRATEJİK MARKA YÖNETİMİ
Arçelik Avrupa’daki krize rağmen son 5 yılda satışlarını yüzde 25 artırmayı başardı. Küçülen pazarlarda bile büyümeyi başaran kuruluş, bunu çoklu marka stratejisini başarıyla yürütmesinde borçlu. Şirket, Arçelik, Beko, Altus, Elektra Bregenz, Blomberg, Arctic, Leisure, Flavel, Grundig ve Defy markaları ile yerel ve uluslararası pazarlarda tüm tüketici segmentlerine hitap edecek bir ürün gamına sahip. Arctic markasıyla Romanya’da ve Defy markasıyla Güney Afrika ve Sahra Altı Afrika’nın pazar lideri konumunda. Beko markalı buzdolapları 100’den fazla ülkede tüketiciyle buluşuyor.~
4. KATMA DEĞERLİ ÜRÜNLER
Arçelik, beyaz eşya, televizyon, klima ve ankastrede yüzde 50 payla Türkiye’de pazar lideri. 2013’ün ilk yarısında 5,1 milyar lira ciroya ulaşan kuruluş, bunun yüzde 60’ını uluslararası satışlardan elde etti. Çakıroğlu, Beko’nun Avrupa’da pazar payını sürekli artırırken, fiyat endeksini de yükselttiğini vurgulayarak, “fiyat kırarak” satış yapmadıklarını vurguluyor.

5. ATAK VE HIZLI REKABET
Arçelik, son dönemde, Avustralya ve Yeni Zelanda pazarlarında başarılı adımlar attı. Çakıroğlu; “Güney Doğu Asya’da fırsatları kovalıyoruz. Latin Amerika pazarında uygun bir şirket bulursak satın alacağız. Endonezya, Vietnam radarımızda. Bunların yanında Avrupa’daki konumumuzu da güçlendirerek devam ettireceğiz” diyerek atak politikanın devam edeceğinin altını çiziyor.

6. HER ALANDA SÜREKLİLİK VE TUTARLILIK
Arçelik’in başarı sırlarından bir diğeri ise tasarımda, üretimde ve pazarlamada süreklilik ve tutarlılık ilkeleri çerçevesinde çalışmalarına yön vermesi. Türkiye’de Beko ve Arçelik’in iletişim çalışmalarını birbirinden ayrı bir dille, farklı konumlandırmalarla yürüten Arçelik dış pazarlardaki en büyük markası Beko’yu gençler ve ailelerle buluşturmak için basketbola büyük yatırım yapıyor. 2006’dan beri Türkiye’de ve dünyada basketbol sporunu destekleyen en önemli marka haline gelen Beko, basketbol alanındaki sponsorluklarına yenilerini eklemeye devam ediyor. Beko, son olarak FIBA tarafından 4-22 Eylül tarihleri arasında Slovenya’da 38’incisi gerçekleştirilen ve Fransa’nın ilk kez şampiyon olduğu Avrupa Basketbol Şampiyonası’nın ‘Presenting Sponsoru’ oldu.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz