Capital'e abone olun.
ARÇELİK YENİ ATILIMLARA HAZIRLANIYOR

Arçelik yeni atılımlara hazırlanıyor

Dünyanın dört bir yanında çoklu marka stratejisiyle rekabet eden Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu, küresel pazarlarda dev oyunculara kafa tutuyor.

Son Güncelleme: 01.11.2013

Geçen ay görüştüğüm, Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik Genel Müdürü Levent Çakıroğlu’nun verdiği bilgiye göre Arçelik, yurt dışında hem mevcut markalarına yatırım yapmaya hem de stratejik ortaklıklara ve marka satın almaya devam edecek. Batı Avrupa’nın en çok tercih edilen ikinci beyaz eşya markası olan Beko, Almanya’nın prestijli markası Grundig, Güney Afrikalı Defy gibi rekabet gücü yüksek markalara sahip olan kuruluş, bu yıl Güneydoğu Asya pazarındaki iddiasını artırmaya hazırlanıyor.

AKÇELİK DEMEK SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK DEMEK
Şirketin sürdürülebilir büyümesinin gerisinde AR-GE, inovasyon ve stratejik marka yönetimine sürekli olarak yatırım yapması yatıyor. Bunun sonucunda katma değerli ürünler yaratan kuruluş, atak ve hızlı rekabet etme biçimiyle Türkiye ve dünyada liderlik için aralıksız bir biçimde mücadele ediyor. Tasarım, üretim ve pazarlamada tutarlılık ve süreklilik olunca Arçelik’in başarı grafiği sürekli olarak yükseliyor. Şirketin başarısının ardında şu 6 temel konuya verdiği önem yatıyor:

1. AR-GE
Arçelik her yıl cirosunun yüzde 1,5 düzeyindeki bölümünü AR-GE’ye ayırıyor. Türkiye’deki patentlerin üçte birini Arçelik alıyor. Bünyesinde bini aşkın AR-GE mühendisi çalıştıran kuruluş, patent sayısında dünyada ilk 500’e giren tek Türk şirketi olma özelliğine sahip.

2. İNOVASYON
İnovasyona büyük değer veren Arçelik, enerji ve su verimliliğinde en avantajlı ürünleri ortaya çıkarmak için çalışıyor. Tüm pazarlar için araştırmalar yapıyor, her ülke için en uygun modelleri geliştiriyor. Rekabetçi fiyatlarla fark yaratan ürünler yapmanın yollarını araştırıyor. Arçelik, kendi teknolojisiyle ürün tasarlayıp satmayı tercih ediyor. Levent Çakıroğlu’nun verdiği bilgiye göre AR-GE çalışmaları kuruluşa büyük rekabetçi üstünlük sağlıyor. Örneğin, dünyanın en verimli ve en az enerji sarf eden soğutma kompresörünü Arçelik Eskişehir’de üretiyor. Kuruluş, sebze ve meyveleri tazeliğini koruyarak 30 güne kadar saklamayı sağlayacak yetkinlikte bir teknoloji geliştirmeyi başardı. Son dönemde ‘yüksek riskli’ projelere ayırdığı bütçeyi artırarak, iddialı yeni ürünler ortaya koymayı planlıyor.

3. STRATEJİK MARKA YÖNETİMİ
Arçelik Avrupa’daki krize rağmen son 5 yılda satışlarını yüzde 25 artırmayı başardı. Küçülen pazarlarda bile büyümeyi başaran kuruluş, bunu çoklu marka stratejisini başarıyla yürütmesinde borçlu. Şirket, Arçelik, Beko, Altus, Elektra Bregenz, Blomberg, Arctic, Leisure, Flavel, Grundig ve Defy markaları ile yerel ve uluslararası pazarlarda tüm tüketici segmentlerine hitap edecek bir ürün gamına sahip. Arctic markasıyla Romanya’da ve Defy markasıyla Güney Afrika ve Sahra Altı Afrika’nın pazar lideri konumunda. Beko markalı buzdolapları 100’den fazla ülkede tüketiciyle buluşuyor.  
  • 1
  • 2

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER