Capital'e abone olun.
AYMAR HAYATA NASIL DÖNDÜ?

Aymar hayata nasıl döndü?

Aymar’ın bundan sonraki hedefi, bir mutfak markası olmak

Son Güncelleme: 01.01.2009

Aymar, bundan tam 30 yıl önce Koç Holding markası olarak üretime başladı. 1989 yılında ise Unilever bünyesine geçti. Unilever’in yaptığı yatırımlarla 1990’lı yıllarda yüzde 40’lık pazar payına ulaştı ve sektörün en önemli üreticisi haline geldi. Ancak 2003 yılında Unilever bitkisel yağ pazarından çekilme kararı alınca marka, ikinci kez satışa çıktı. Bu noktada devreye yağ üreticilerinin en büyük tedarikçilerinden Toros  Limited girdi ve böylelikle marka için yeni bir dönem başladı. 1990’lı yıllarda sektördeki güçlü konumunu 2003 yılına geldiğinde yitirmiş olan Aymar, yeni sahibinin elinde son 5 yılda ciddi bir yeniden yapılanma süreci yaşadı. Bu sürecin sonrasında da adeta yeniden dirildi.Aymar Yönetim Kurulu Üyesi ve Pazarlama Direktörü Cihat Özyurt, markanın yaşadığı değişimi şöyle anlatıyor “Aymar ,bizim yönetimimize geçtiğinde şirketin cirosu sıfırdı. Marka hatırlanma oranı yok denecek kadar azdı. Markayı canlandırmak adına büyük yatırımlar yaptık. 15 farklı ürün ile Türkiye pazarında, ürün gamı en geniş yağ şirketi haline geldik. Tüm bunlar için yaklaşık 5 milyon dolar yatırım yaptık. Karşılığında satışlarımızı 3 yıl içinde yüzde 39 artırdık. 2008 Eylül-Kasım döneminde tonaj bazında, 2007 yılına göre yüzde 22 büyüdük. 2008 yılını 135 milyon YTL ciroyla kapattık.” Aymar’ın bundan sonraki hedefi, bir mutfak markası olmak ve mutfakta ihtiyaç duyulan her türlü gıda maddesini tek bir markanın çatısı altında üretmek, üretim alanını çeşitlendirirken de büyümesini sürdürmek. Bu yıl ciroda yüzde 25’lik, tonajda da yüzde 40’lık bir artış planladıklarını belirten Özyurt, “şu anda sektördeki payımız yüzde 15. Orta vadede penetrasyonumuzu artırarak pazarda ikinci veya üçüncü sırada olmayı hedefliyoruz. Uzun vadede pazar lideri olacağız” diyor

 

 

 

  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER