Capital'e abone olun.
BALIKTA 1 MİLYAR DOLARLIK KATMA DEĞER YARATACAK

Balıkta 1 milyar dolarlık katma değer yaratacak

Ahmet Tuncay Sagun, Türkiye’de balıkçılığın bir sanayi haline gelmesini sağlayan öncü isimlerden biri.

Son Güncelleme: 01.01.2011



Babası Kemal Sagun’dan devraldığı Kemal Balıkçılık’ı bugün Türkiye’de 7 ayrı bölgede 10 ayrı tesisi olan, yurtdışında ise 3 ayrı ülkede üretim tesisine sahip Sagun Group’a dönüştürdü.
Sektöründe dünyanın sayılı şirketleri arasında gösterilen Sagun Group, üretimini gerçekleştirdiği 386 çeşitlik ürün gamı ile kendi alanında bir rekora da imza atmış durumda. Üretiminin yüzde 70’ini 23 ülkeye doğrudan ihraç eden grup, iç piyasada ise Marines markasıyla dondurulmuş deniz ürünlerinde yüzde 38’lik pazar payıyla lider. Farklı ülkelere kurbağa ihracatı gibi sektörde birçok ilki gerçekleştiren Sagun, son olarak Türkiye’nin ilk özel balık halini açtı. Sagun’un bu halle hedefi, tüketici ile üretici arasında daha yakın bir ilişki kurarken tüketimi artırmak. Türkiye’de şu anda kişi başı yıllık balık tüketiminin 8,6 kilo olduğuna değinen Sagun, “Bunu 14 kiloya çıkarmayı hedefliyoruz. Ekonomiye 1 milyar dolarlık bir katma değer yaratmak için yola çıktık. Tüketimdeki bu artış ülkenin sağlıklı beslenmesine ciddi bir katkı sağlamasının yanında sektörün sanayi içindeki hacmini ve payını da artırmasının önünü açacak” diye konuşuyor.
Sagun, halin yanı sına balık tüketimini fast food sektöründe de artırmayı planlıyor. Bu yönde Sagun Group, Fish Box markasını yarattı. Bu markayla en az 100 zincirlik bir restoranla Türkiye geneline yayılmayı hedefliyor. 
Tuncay Sagun’un en büyük hayali, Sagun’u bir dünya markası yapmak. Ancak bunu yaparken de kontrollü bir şekilde büyümek. Bugüne kadar hep yıllık yüzde 30’lar seviyesinde büyüdüklerini belirten Sagun, bundan sonra da büyüme oranlarının bu şekilde devam edeceğini söylüyor.
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER