Capital'e abone olun.
BAŞARIYI NASIL SÜRDÜRÜYORLAR?

Başarıyı nasıl sürdürüyorlar?

Basit iletişim önerilerini uygulayarak şirketiniz üzerinde çok ciddi bir pozitif etki yaratabilirsiniz.

Son Güncelleme: 01.01.2012

Mitchell Ailesi, Amerika'nın hatta belki de dünyanın en başarılı mağazalarından birinin sahibi. Erkek ve kadınlar için tek tip ürünler satıyorlar. İlk "Ed Mitchells" mağazası, CT, Westport'ta eskiden bir sıhhi tesisat dükkanı olan 100 metrekarelik bir yerde açılmıştı. Mitchell ailesi, 50 yıldan uzun bir zamandır kurucuları Ed ve Norma'nın geleneğiyle farklı ve sıcak bir ruhu yaşatmak için çırpınıp duruyor. Mitchells halen aile mülkiyetinde olan ve şu anda Mitchell'lerin ikinci ve üçüncü kuşakları tarafından yönetilen bağımsız bir şirket ve zaman içinde 2 bin 700 metrekarelik alana sahip oldu. Bu rüyayı farklı satın almalarla yaymayı bildiler ve büyümelerini sürdürdüler. En son olarak da 2009'un Aralık ayında portföylerine San Francisco'dan Wilkes Bashford mağazaları ile Palo Alto'yu eklediler. Bu heyecan verici satın almanın hemen ardından, kendini en üstün kaliteli ürünleri ve emsalsiz bir hizmet seviyesini sunmaya adamış olan bir şirket olarak "The Mitchells Family of Stores"u kurdular. Onların bu başarılarında ben de bir rol oynama ayrıcalığına sahip oldum. İlk defa kurucuların oğulları olan Jack ve Bill'le tanıştım. Bu iki erkek kardeşin kendi aralarındaki birtakım kişisel sorunlarını çözmelerine ve bir gelecek vizyonu yaratmalarına yardımcı oldum. Bu işin içinde şirkete katılacak kendi çocukları için bir plan yapmak da vardı. Jack, erken evlenmiş ve dört oğula sahipken Bill'in evlenmesi biraz gecikmişti ve üç oğlu vardı. Ayrıca Bill'in üç oğlu da Jack'in dört oğlundan 10 yaş küçüktü. Babaları yedisinin de eşit fırsatlara sahip olmalarını istiyordu. Bunu gerçekleştirebilmek için başarılı bir strateji oluşturmak üzerinde çalıştık ve liderliğin üçüncü kuşağa devredilmesi zamanı geldiğinde yedi oğul arasında en yaşlıları ve Jack'in de en büyük oğulları olan Russel ve Bob'un seçilmesi kaçınılmazdı. Aslında Russel ile Bob eş-başkan olmuşlardı. Eş-başkanlık sistemi asla benim ilk tavsiyem olmaz. Yine de çok yoğun tartışmaların ardından eş-başkanlık sisteminin Mitchell'larda işe yarayabileceğine karar verildi. Bir modelin başarısının ispatlanması genellikle pratiğe dökülene kadar pek mümkün değildir. Bugün Mitchell'ların eş-başkanlık modelinin 10'uncu yılı ve modelin kesinlikle başarılı olduğunu söyleyebiliriz! Mitchell'lar artık lüks pazarındalar ve insanlara erkekler ve kadınlar için dünyanın en ikonik tasarımcılarının koleksiyonlarından mücevherler, saatler ve ayakkabılar satıyorlar. Bir Hermes butiği ile erkek departmanı için Zegna ve Brioni satış bölümleri var. Şiddetli bir ekonomik kriz sırasında sergiledikleri başarı aslında onların birer tüccar ve işadamı olarak ne kadar becerikli olduklarını gösteriyor. Bu başarının kurulan mükemmel iletişimle de ilgisi var. Bu nedenle aile şirketlerinde her türden iletişimin iyi kurulmasını sağlayacak birkaç basit uygulamadan bahsedeceğim:

1- Etkili bir iletişim ancak açık ve yapıcı olmakla başlayabilir. "Yapıcı" üzerine vurgu yapılmasına dikkat edin. Bunun anlamı büyüktür. Bir insan neden anlaşılmaz ve uyumsuz olmak isteyebilir ki? Siz okuyucu olarak etrafınızdakilerden kendi iletişiminiz hakkında geri besleme isteyebilirsiniz. Net ve yapıcı mısınız? Neler söylediklerini bir dinleyin. İletişim tarzınızı belki de değiştirmeniz gerekiyordur.
2- Sağlıklı bir şirkette organizasyonel yapıdaki dikey ve yatay iletişim oldukça düzgündür. Herhangi birinden aldığınız bilginin doğruluğunu sorgulamak için hiçbir nedeniniz yoktur. Sizin verdiğiniz söze güvenilir ve bu durum herkes için geçerlidir. Eğer sizin topluluğunuz, aslında şirketinizdeki bütün iletişimler, bu şekilde tanımlanmıyorsa o zaman doğru yolu bulmanıza yardımcı olması için bir iletişim uzmanını işe almanız gerekir.
3- Asla bir aile üyesinden diğerine "mesaj götürmeyin". Gönderici ile ima edilen alıcı arasında farklar olması durumunda mesajı taşıyanın iki arada bir derede kalma riski vardır. Şayet bir aile üyesi size "X'e söyle ...." derse, sizin cevabınızın "Talebinizi anlayışla karşılıyorum ancak bunu X'e kendinizin söylemesi çok daha iyi olur" şeklinde olmalıdır. Bu basit iletişim önerilerini uygulayarak şirketiniz üzerinde çok ciddi bir pozitif etki yaratabilirsiniz.
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER