CEO'lara tavsiyeler

En iyi yönetilen" şirketleri karakterize eden en yaygın başarı faktörü, onlarda işinin ehli CEO'ların olmasıdır.

1.09.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
CEO'lara tavsiyeler
Bir şirket, oldukça kısa bir zaman içinde bunalıma girmişse bilin ki orada dizginlerin başında yeni ve yetersiz bir CEO vardır. (Birleşik Devletler Başkanı'nı bir düşünün). Can çekişmekte olan bir şirket aniden büyümeye başladığında ise orada yeni bir CEO'nun ve kuşkusuz yeni bir yönetici takımının olduğunu görürsünüz. (Peter Cuneo'nun Marvel Entertainment'ı nasıl toparladığını bir düşünün). Etkili CEO'ların ortak paydaları ise onlarda "liderlik" denilen sihirli bir özelliğin olmasıdır. İşte size nasıl liderlik yapılacağına dair ipuçları:
-  Şahsi örnekler sergileyin. Tıpkı Cesur Yürek gibi kılıcınızı sağa sola savurarak ve büyük bir gururla şirketinizin bayrağını sallayarak daima birliklerinizin en önünde olun. Ofisinizde geçmiş aylara ait şirket raporlarına gömülüp kalmayın. Sahaya inin. Ekibinizin arasında olmak size işleri daha yakından görme imkanı tanır.

- Müşteriler, müşteriler, müşteriler.... Müşterilerinizi ziyaret edin. Satış randevuları ayarlayın. Müşterilerinizi dinleyin. Notlar alın. Her bir müşteri e-postasını ve mektubunu okuyun. Müşterilerinize elle yazılmış notlar gönderin. Kusursuz müşteri hizmeti konusunda ısrarcı olun. Müşterilerin sizden bir şey satın almalarını ya da yeniden sipariş vermelerini kolay bir hale getirin. Müşteri hizmetleri bütçenizi aşmaktan çekinmeyin. Şirketinizin müşteri hizmetleri bölümünü sürekli teftiş edin. Şirketinizdeki her işin dolaylı veya dolaysız yoldan mutlaka yeni müşteri kazanma ve mevcutları elde tutmakla ilişkili olmasını sağlayın. Çalışanlarınızın her birinin kendi maaş çeklerinin müşteriler tarafından fonlandığını unutmamalarını sağlayın.

- İnovasyon, inovasyon, inovasyon. Herkese, "Yeni olan ne var", "Hangi yeni ürünler veya programlar üzerinde çalışıyor olmamız lazım", "İnovasyonu neler engelliyor" gibi sorular sorun. "Başkan'ın Yeni Ürün Kanalı"nız olsun. Yeni ürünleri desteklemeye devam edin. Her bir süreçten, her bir departmandan, yani şirketinizin her bir köşe bucağından inovasyon yapmalarını isteyin. Araştırma ve geliştirmeye, mühendislere, ortak girişimlere, özel imtiyaz sözleşmelerine, yaratıcı pazarlama elemanlarına yatırım yapın.

- Çekici bir şirket kültürü yaratın. Sadece "A" sınıfı oyuncuları işe alın. Vasat çalışanları şirketinizden defedin. Bir dakikalığına bile olsa vasatlığa imkan vermeyin. Vasatlık bulaşıcıdır. Temkinli risk alanları ödüllendirin. Başarıları kutlayın. Başarılı olanları göklere çıkarın. İşe adam almakla yetkili herkesin ne türden insanları işe alacaklarını ve ne türden olanları almayacaklarını bilmelerini sağlayın. İşe yeni başlayan her bir çalışanla ya da mümkün olduğunca çoğuyla tanışın ve onlara başarılar dileyin. Üst seviye pozisyonlara alınacak adayların her biriyle mülakat yapın. Şirket kültürünüzü sürekli geliştirin.

- Şirketteki diğer liderleri tanımlayın ve onları destekleyin. Diğerlerini yöneten herkesden bir lider olması beklenir. Bir görev timi veya ekipte çalışan herkesin liderlik yapması şarttır. Bu sayede iş yükünüzü yetkin kişilere delege etme şansı da yakalamış olursunuz. Sonuçta delegasyon sadece işi başkasına vermek değildir. O işi iyi yapacak kişiyi seçmek ve o kişinin kararlarına güvenebilmek de delegasyonun bir parçasıdır.~

- Yöneticilerinizi, özellikle de satış yöneticilerinizi sürekli eğitime tabi tutun. Yöneticilerinize en mükemmel akıl hocalarını ve koçları tutun. Gelecek vaad eden yarının liderlerine meydan okuyucu projeler verin. Çıkışta olanlara sorumluluk derecesi giderek artan işler verin. Bu sayede kendinize bağlı çalışanlar oluşturmuş olursunuz. Bu bağlılık ise şirketin değerini artıran bir özellik olacaktır. Bugünün işletme yönetim dünyasında şirketlerin yaşadığı en büyük sorun yeteneklerini kaybetmeleridir. Bir şirket içinde iyi bir çalışana sahip olmak şirkete rekabet avantajı sağlar. Bu avantajı iyi koklayarak gören şirketler ise yola bir adım önde çıkmışlar demektir.

CEO liderliği, diğerlerinden yapmalarını istediklerinizi sizin de yapmanız anlamına gelir. O, her an her yerde olmak demektir. Kriz anlarında sükunetini kaybetmemek demektir. Sonuçta bu tavsiyelerin her birini sizin de uygulamanız şirketin geleceği açısından büyük önem taşır. Çalışanlarınızı eğitiyorsanız kendinizi daha fazla eğitmelisiniz. Şirket kültürünü sizin yaratmanız ve yaymanız gerekir. Şirketin vizyonunu belirledikten sonra kültürünün işin geri kalanını yapmasına bu sayede izin verebilirsiniz. Çalışanlar kendilerine önderlik yapılmasını ister. Başarılı olmak için ne yapmaları gerektiğini bilmek isterler. Onlara bunu siz söyleyeceksiniz.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz