Capital'e abone olun.
CİROYU İKİYE KATLAYARAK 2 MİLYAR TL YAPACAK

Ciroyu ikiye katlayarak 2 milyar TL yapacak

Aytaç Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Tekten, bulundukları kategorilerde pazardaki konumlarından memnun.

Son Güncelleme: 01.05.2013

AHMET TEKTEN / Aytaç Sirketler Grubu CEO'su
Aytaç 1992'de et ve et ürünleri üreten bir şirket olarak yola çıktı. Zaman içinde ürün grubunu genişleterek tam bir mutfak markası haline gelmeyi hedef seçti. Bugün sadece et değil süt ve süt ürünleri, su, sıvı yağ, meyve suyu, çikolata ve bisküvi gibi toplam 17 kategoride 560 ürünle tüketiciye ulaşıyor.

Aytaç Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Tekten, bulundukları kategorilerde pazardaki konumlarından memnun. Et ürünlerinde yüzde 10'lar düzeyindeki pazar paylarıyla kategorinin ikinci büyük oyuncusu olduklarını belirtiyor. "Diğer ürünlerde de her geçen gün pazar payımızı artırmaya devam ediyoruz, Meyve suyunda 2012 yılında en hızlı büyüyen marka olduk. Orada ilave hatlar ekleyeceğiz, Beyaz ette şu anda 120 bin kesim yapıyoruz, Yeni hatlar devreye alarak bunu 300 bine çıkarmayı düşünüyoruz.

Çünkü orada çok ciddi potansiyel olduğunu görüyoruz, Bunun haricinde süt ürünlerinde yeni ürünlerle pazar payımızı artırmayı düşünüyoruz” diye konuşuyor. Aytaç, son yıllarda büyüme hızıyla da dikkat çekiyor, Tekten, bugüne kadar hep yüzde 100 büyümelerle yol aldıklarını anlatıyor. Bugün geldikleri noktada ise 700 milyon TL yurtiçi, 100 milyon Euro da yurtdışı ciroları olduğunu söylüyor.

Et ve et ürünlerinde aylık toplam 1,500 tonluk üretim kapasitesi ile Avrupa'nın en büyük entegre et tesisine sahip olan Aytaç, Türkiye'den sadece yaklaşık 20 milyon dolar civarında ihracat gerçekleştiriyor. Asıl ihracatını da Belçika'daki tesisi üzerinden yapıyor. Türkiye'nin et ürünlerinde ihracat şansı olmadığını hatırlatan Tekten, "Bu nedenle 2000 yılının başlarında Belçika'da bir kesimhane satın aldık, 2009 yılında bu kesimhaneyi et ve et ürünleri tesisi haline getirdik. Orada üretip tüm Avrupa'ya dağıtım yapıyoruz, Bizim sektörde Avrupa'da böyle bir tesise sahip başka şirket yok” diye konuşuyor.

Aytaç önümüzdeki dönemde büyürken yeni kategorilere girmek yerine var olan kategorilerde çeşitlemelere giderek yol almak niyetinde, Örneğin bu kapsamda fast food sektörüne girmeyi planlıyor. Buna yönelik bir konsept oluşturduklarını belirten Tekten, "Markanın algısı çok güçlü olduğu için fast food ayağında Aytaç köfte ve döner gibi ürünleri barındıran bir zinciri hayata geçireceğiz. Bu zinciri hem kendimiz işleteceğiz hem franchising vereceğiz, Yılın ikinci yarısında bu konuda harekete geçeriz” diyor. Aytaç'ın 5 yıllık projeksiyonunda ise ciddi bir büyüme kaydetmek var. Tekten, 5 yılda var olan hacimlerini 2'ye katlayarak cirolarını 2 milyar TL'ye ulaştırmayı hedeflediklerini söylüyor.

STAJYER OLARAK GİRDİ, CEO’LUĞA YÜKSELDİ
Ahmet Tekten, üniversitede henüz öğrenciyken Aytaç'ın bağlı bulunduğu Yimpaş Şirketler Grubu'nda çalışmaya başladı, Şirketin muhasebe departmanında başlayan kariyerinde her geçen yıl yükselmeyi başardı, Tekten, 2009 yılında genel müdürlüğe atandı, 2012 yılı başından itibaren de Aytaç Şirketler Grubu'nun CEO'luk koltuğunda oturuyor,

  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER