Capital'e abone olun.
DAHA İYİ BÜYÜMEK: BAŞARININ 6 ADIMI

Daha iyi büyümek: Başarının 6 adımı

Birçok Virgin şirketini, mevcut sektörlerde hayal kırıklığı yaşamadan hayata geçirdik.

Son Güncelleme: 01.07.2012

İster havayolu olsun ister mobil telefonlar ya da finansal hizmetler olsun insanların daha iyi hizmet, değer ve inovasyon yoluyla hayatlarını geliştirmek konusuna odaklandık. Bazen daha şeffaf fiyatlandırma ya da dostane bir ekip gibi küçük ayrıntılar yolumuzu açtı. Eğlendirici tarzımız da müşterileri çekmeye ve tutmaya yardımcı oldu. Bürokrasiyi azaltmaya ve ekiplerime işin de hayat gibi eğlenceli bir şey olması gerektiğini hatırlatmaya çalışıyorum. Küçük bir şirket kurarken ve coşkulu bir ekiple işe başlarken ayrıntılara ve küçük bir temasla yüksek kaliteli hizmete odaklanmak görece kolaydır. Fakat şirketiniz bir kez oturduğunda, başarısını sürdürmesini ve büyümesi için ayrıntılara dikkatin sürmesini nasıl sağlayacaksınız? Önceki makalelerimde işlerimizi bölerek müzik sektöründe nasıl büyüdüğümüzü ve küçük şirketler yarattığımızı anlatmıştım. O zaman EMİ'ye satılan Virgin Records aralarında sağlıklı bir rekabet olan birkaç küçük ve bağımsız markadan oluşuyordu.
Bu yaklaşım, daha büyük rakiplerle rekabet etmemiz gereken, şirketlerimizde işe yaramadı. Bu nedenle Virgin'in inovatif ruhunu sürdürebilmek amacıyla uyarlamalar yaptık. Virgin America, iyi bir örnek. ABD'de hızla başarıya ulaşan havayolu şirketi yüksek teknoloji ürün uçaklarıyla, ilginç pazarlamasıyla ve muhteşem ekibiyle iyi biliniyor. Halen 2 bin 500'den fazla çalışanımız var ve büyümeyle ilgili yavaşlamaya dair bir sinyal yok. Başlangıçtaki gelişimimizi belirleyen coşkuyu sürdürmek için sıkı çalışmalıyız. Bunu yapabilmek için, CEO David Cush “tazelenme” olarak adlandırılan bir eğitim programını benimsedi. Burada önemli olan, ekiplerimizi güncel ve bağlantılı kılmak. Geçenlerde bir grup hızlı büyüyen İngiliz şirketinin temsilcileriyle görüştüm. Konuşmacılardan biri, meyve püresi ve meşrubat üreten Innocent'ın kurucusu Richard Reed'di. Richard, işi 1998'de iki arkadaşıyla Adam Balon ve Jon Wright ile kurmuştu. O zamandan beri şirket, yıllık satışlarında 200 milyon sterlin bir gelire ulaştı ve Coca-Cola büyük bir hissedar olarak şirkete dahil oldu. Kurucular, hala inovasyon ruhunu ve işin başlangıcını belirleyen eğlenceyi sürdürmeye çalışıyor.
Büyük yatırımdan sonraki büyülü formülü hala nasıl muhafaza ettiklerini öğrenmek şaşırtıcı. Ne yaptıklarını özetlemeye çalışacağım, çünkü tecrübeleri tüm dünyadan girişimciler için çok sayıda ders taşıyor.
Birincisi, misyonunuzu bilin. Virgin'de bu konu genel olarak mevcut pazarı sallamak ve büyük değer ve hizmet sunmakla ilgiliydi. Innocent'ın durumunda bu, insanların daha sağlıklı yaşamasını sağlayacak meyve suları sunmaktı ve bunu keyifle yapmalarını sağlamak.
İkincisi, temel yapıyı doğru kurduğunuza emin olun. Neye giriştiğinize emin olun. Çoğu durumda iş ortaklarınız, ofis arka planını ve hammaddeleri sağlar. Tedarikçilerinizle bu tür güçlü ilişkiler inşa ederek, sermayenize çok yüklenmeden faaliyetlerinizi ölçeklendirme konusunda kendinizi özgür hissedebilirsiniz.
Üçüncüsü, en üste en doğru ekibi yerleştirin. Birçok küçük şirket başarısız oluyor, çünkü uzun süre kalıcı olabilecek ekip üyelerini belirleyemiyorlar. Sıkıcı olsa da bazen üst düzeyyöneticilerle bir araya gelip görüşmek gerekiyor.
Dördüncüsü, güçlü bir amaç ve bir ahlak duygusu şirkete somut bir kuruluş anlamı kazandırır. Innocent'ın durumunda odak noktası, geride bulduklarından daha iyi bir gezegen bırakmak.
Beşincisi, ne kadar büyük olduğunuz bir yana ayrıntılar önemlidir. Tecrübemizin emsalsizliğini gösteren küçük temaslarla ilgili olarak uçaklarımıza binip şirketlerimizdeki ekipleri ziyaret etmek konusunda benim takıntıma benzer şekilde Richard Reed ve ortakları da benzer davranıyor.
Sonuç olarak müşterilerinizi dinleyin ve duyduklarınıza göre hareket edin. Her zaman ekibime görüşlerini sordum; şimdi de işimizin ve markamızın nasıl gittiğini görmek için sosyal medya kanallarını izliyorum. Innocent, müşterilerine görüşlerini sormak gibi bir erdemi izliyor. Bu feedback'i de büyümeyi beslemek ve ekiple müşterileri bağlantılı tutmak için kullanıyorlar. Bu adımların hiçbirisi kendi başına zor değildir. Küçük bir şirketten büyük bir şirkete dönüşmenin anahtarı, bu 6 adımı bir arada uygulamaktır.
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER