Capital'e abone olun.
DEMEK GİRİŞİMCİ OLMAK İSTİYORSUNUZ?

Demek girişimci olmak istiyorsunuz?

2009 iş dünyasının geçirdiği en zor yıllardan biri oldu. Güven duygusu uçurumdan yuvarlanmış, her yanı korku sarmıştı.

Son Güncelleme: 01.03.2010

Geçen yıl hatırlayabildiğim kadarıyla iş dünyası bakımından en zor geçen yıllardan biriydi. Güven duygusu uçurumdan aşağı yuvarlanmış ve finans dünyasında her tarafı korkuyla kasvet duygusu sarmıştı. Bugün 2010’un başlarında güvenin geri geldiğinin ilk sinyallerini görüyoruz. Çin, Brezilya, Hindistan ve Avustralya, tekrar büyümeye başladı ve borsalar da genelde dibe vurduktan sonra yukarıya doğru zıplama yönünde hareket ediyor. Peki bu yıl içinde nelerin yaşanacağı ve tomurcuklanma aşamasındaki girişimcileri, hangi fırsatların beklediği konusunda neler düşünüyorum? Üzgünüm ki kolay bir cevap bekleyenler hayal kırıklığına uğrayacak. Bu yıl, şirketlerin yaptıkları işleri devam ettirmekten başka seçenekleri yok. Kariyer hayatımın tamamında daima içgüdülerime dayanarak kararlar verdim. Ancak bu kararların alındığı süreçlerde gerçekten çok sıkı çalıştım. Bugün geriye dönüp baktığımda birkaç kilit davranış tarzının yeniden doğmakta olduğunu görüyorum.

Yeni davranış şekilleri
Öncelikle etrafınızı güvenilir ve yetenekli insanlarla doldurmanız şart. Bir iş kurmak devasa bir zaman ve enerji gerektirir. Etrafınızda sevdiğiniz ve güvenilir insanlar olduğunda büyük taahhütlerin altına girmek çok daha kolaydır. Benim tam günlü işlerimden biri de iyi CEO’larımın ve yönetim direktörlerimin çoğunun mutlu olmasını sağlamak ve bir sonraki girişimim için yenilerini bulmaktır. Biz Virgin’de basit bir yapılacak işler listesi kullanırız. Yaptığımız her işin muhakkak inovasyoncu, belirli bir kaliteyi tutturan, ödenilen paranın karşılığını veren ve bir parça da mizah duygusu taşıyan özelliklere sahip olması gerekir. Ayrıca müşteri hizmetlerine odaklı olmalarını da isteriz, çünkü tek amacımız şirketlerimizde gösterişsizliği ve şeffaflığı ön plana çıkararak müşterilerin sevgilisi olmaktır. Zamanlama da çok önemlidir. Eğer her şeye yeniden başlama fırsatım olsaydı, hemen hemen her şeyin iyi günlerdeki fiyatının yüzde 50-90 altında satıldığı resesyon günlerinde daha çok şirket kurardım. Böylesi zamanlarda genellikle üst derecede becerikli pek çok insan, piyasada boş gezer ve büyük şirketler arasındaki ölümcül rekabet gözlerini şirket içindeki kendi faaliyetlerine ve sorunlarına diker. Bu tip bir iklim genç, ihtiraslı ve çevik şirketler açısından kendilerini ispatlama ve büyümeleri için bulunmaz bir fırsattır.
  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER