Capital'e abone olun.
EDELMAN GÜVEN BAROMETRESİ SONUÇLARI AÇIKLADI

Edelman Güven Barometresi sonuçları açıkladı

Davos Zirvesi'nin en önemli gündemlerinden birisi, "Edelman Güven Barometresi"nin sonuçlarının açıklanmasıdır.

Son Güncelleme: 01.03.2010



Edelman'ın Türkiye temsilcisi Effect PR'dan, bu yılki raporu temin ettim. Edelman 2010 Güven Barometresi Araştırması'na Avrupa, Asya, Kuzey Amerika ile Latin Amerika bölgesini kapsayan 22 ülkeden, 24-64 yaş arası, iyi eğitimli ve üst düzey gelir grubunda yer alan 4 bin 875 fikir önderi katılmış. Sonuçları kısaca özetlemek istiyorum:

1. ABD'DE VE İNGİLTERE'DE İŞ DÜNYASINA GÜVEN ÇOK DÜŞÜK
2007-2010 yılları arasında, Amerika'da bankalara olan güven 39 puan gerileyerek yüzden 68'den yüzde 29'a, İngiltere'de ise 20 puan gerileyerek yüzde 41'den yüzde 21'e düştü. Edelman araştırmasına katılanların yüzde 70'i, iş ve finans dünyasındaki işleyişin iyiye doğru gittiğini düşünmekle birlikte, bankalara hala bir güvensizlik duyuyor.

2. GÜVEN, ŞEFFAFLIK, ÜRÜN-HİZMET KALİTESİ KADAR ÖNEMLİ
2010 Güven Barometresi sonuçları, bu yıl ilk defa 'şirket itibar ve güveni' açısından, güvenin ve şeffaflığın, hizmet ve ürün kalitesi kadar önemli olduğunu gösteriyor. ABD ve Batı Avrupalı
katılımcıların önemli bir bölümü için bu iki özellik, ürün kalitesinden daha üst sıralarda yer alıyor.

3. CEO'LAR GÜVEN KAZANMAYA BAŞLADI
Geçen yıl ekonomik krizle birlikte inişe geçen CEO'ların güvenilirliği, birçok ülkede iyileşme gösteriyor. Bir önceki yıla göre CEO'lara duyulan güven, Amerika'da 9 puan artışla yüzde 26, İngiltere'de ise 13 puan artışla yüzde 33 oldu. Bu yükselişe rağmen CEO'lar, Amerika'da ve Almanya'da güvenilir şirket sözcüleri arasında hala en alt sıralarda yer alıyorlar.

4. EN GÜVENİLİR KAYNAKLAR AKADEMİSYENLER VE ENDÜSTRİ ANALİSTLERİ
Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da bir şirket hakkında en güvenilir bilgi kaynakları olarak akademisyenler, uzmanlar ve endüstri analistleri gösterildi.

5. SEKTÖR ANALİZLERİ VE MAKALELERİN YILDIZI PARLIYOR
Edelman araştırmasına göre ekonomi yayınlarında yer alan sektör analizleri, yüzde 47'lik bir oranla makaleler ise yüzde 42'lik bir oranla bir şirket hakkında bilgi edinmek için en güvenilir kaynaklar olarak kabul ediyor. Televizyon, gazeteler ve radyoları içinde barındıran popüler medyanın güvenilirliği ise giderek azalıyor.

  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER