Capital'e abone olun.
EN ÇOK KORKULAN 0 NOTUNU ÇEKMEKTİR

En çok korkulan 0 notunu çekmektir

İş hayatında başarısızlığın notu gerçekten sıfırdır ama bu notu almayı hak eden şirket sayısı da çok azdır.

Son Güncelleme: 01.05.2013

SORU:
19 ay önce kendime ait bir şirket kurmuştum. Ancak halen tek bir kuruş bile kâr edemedim. Merak ediyorum acaba hangi noktaya gelindiğinde bir şirket için çuvalladı veya işi yüzüne gözüne bulaştırıp battı denilebilir?

CEVAP:
İş hayatında başarısızlığın notu gerçekten sıfırdır ama bu notu almayı hak eden şirket sayısı da çok azdır. Eğer henüz sadece 19 aylık bir şirketseniz kendinizi başarısız ilan etmeniz için çok erken bence, Girişimciliğe özenerek yeni bir şirket kurduğunuzda ilk birkaç yıl ölüm kalım meselesidir. Bütün şirketler için en zor olanı bu dönemi atlatmaktır. Bir yandan faturalarınızı ödemeye çalışırken, diğer yandan da ürünlerinizi veya hizmetlerinizi daha cazip kılmaya, yetenekli yeni takım üyelerini işe almaya, fiyatlarınız hakkında
yeniden düşünmeye, yepyeni pazarlama materyalleri yaratmaya ve müşterilerin dikkatini çekmeye çalışırsınız,

Tam da ümitsizlikle havlu atmaya karar verdiğiniz anda bugün başarılı olmayı becerebilmiş çok sayıda şirketin kâra geçmeden önce ne sıkıntılar yaşadığını bir araştırın. Günümüzde dünyanın en başarılı teknoloji şirketleri olarak görülenlerin bazılarının müşterilerle kucaklaşmak ve kendi iş modellerini oturtmak için nasıl çaba sarf ettiğine bir göz atın. Eğer kendi geliştirdiğiniz stratejinize inanıyorsanız ve kâr etmeye yönelik gerçekçi bir planınız varsa o zaman ona sımsıkı sarılın derim.

Başarılı olmayı becerebilmiş bütün girişimciler, size ne kadar karanlık ve zor günlerden geçtiklerini anlatacaktır. Bu yüzden asla pes etmeyin ve stratejinizi tekrar gözden geçirin. Şayet görmek istediğiniz sonuçları alamadıysanız o zaman yapmış olduğunuz plana yeniden bakın ve kendinize “Bu şirketi nasıl rayına oturturum” gibi sorular sorun, Şu ana kadar yaptıklarınızı değerlendirirken kendinize karşı merhametsiz olun. Fiyatlandırma politikanızda, promosyon faaliyetlerinizde ya da dağıtım ağınızda müşterilerin hoşuna gitmeyecek neler yapmış olabileceğinizi kendinize sorun, Sunduğunuz ürün veya hizmet müşterilerin hayatını kolaylaştırıyor mu? Bir yığın işe yaramaz sunum arasından kendini farklılaştırabiliyor mu? İnsanların hayatında gerçekten bir fark yaratabiliyor mu? Onların hayattan zevk alabilmelerini sağlıyor mu? Kendi kurduğunuz şirketin hikayesi gerçekten bir farklılık yaratacak derecede ilginç mi? Potansiyel müşterilerin ilgisini çekmek için kullandığınız politikalar yeterince ikna edici mi?  
  • 1
  • 2

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER