Capital'e abone olun.
"FİYATLAR ARTTI SEKTÖR BÜYÜDÜ"

"Fiyatlar arttı Sektör büyüdü"

Krizde en hızlı toparlanan sektörlerden biri olan Reklamcılık sektörünün yıl sonuna kadar büyümesi bekleniyor.

Son Güncelleme: 01.09.2010

KRİZ ÖNCESİNE DÖNÜŞ Krizde en hızlı toparlanan sektörlerin başında reklam geliyor. Bu yılın ilk 6 ayında reklam yatırımları yüzde 36,33 artarak 1 milyar 835 milyon liraya çıktı. Kriz öncesi olarak kabul edilen 2008’in ilk 6 ayında 1 milyar 739 milyon lira reklam yatırımı yapılmıştı. 2009 yılında ise sektör yatırımları yüzde 15 daralmıştı. Bu yıl sonuna kadar reklam sektörünün yüzde 30’lar seviyesinde bir büyüme yaşaması bekleniyor.
BÜYÜMENİN NEDENİ Sektörün en büyük medya ajanslarından Carat’ın genel müdürü Selçuk Küçüktopuzlu’ya göre pazarın bu hızlı büyümesinin arkasında, reklam fiyatlarının kriz öncesi seviyeye ulaşması var. “Hem reklam fiyatları hem reklamveren sayısının artması ile bu sonuç oluştu” diyen Küçüktopuzlu, yaşanan bu olumlu tabloya karşın olumsuzluklar olduğunu da söylüyor.
FARKLI UYGULAMALAR Sektörde tüm reklamverenlerin fiyata ilişkin kuşkuları olduğunun altını çizen Küçüktopuzlu, özellikle fiyat konusuna bir standart getirilip bu konuda şeffaflaşmanın başlaması gerektiğini savunuyor ve ekliyor:
 “Ne yazık ki hala farklı sektörler için farklı fiyat uygulamaları söz konusu. Telekom için ayrı bir fiyat, hızlı tüketim için ayrı, otomotiv için ayrı fiyat skalaları uygulanıyor. Ayrıca aynı sektörde iş yapan A şirketi ile B şirketine farklı fiyat teklifleri geliyor. Eskiden, en büyük yatırımcıya ölçek indirimi yapılırken şimdi talep artışı ile daha yüksek bütçe için daha düşük birim fiyatı uygulamak mecraların işine gelmiyor. Çünkü daha büyük bir alanı daha düşük bir fiyata vermiş oluyorlar. Reklam fiyatları bu dönemde en yüksek dönemini yaşıyor.”   

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER