Capital'e abone olun.
"GÜÇLÜ MARKA ÇOK SESLİ OLABİLİR"

"Güçlü marka çok sesli olabilir"

Markalar neden tek bir karakterle iletişim yapmak yerine çok sesliliği tercih etmeye başladı?

Son Güncelleme: 01.09.2009

İLETİŞİMDE ÇOK SESLİLİK Son zamanlarda markalar, reklam mesajlarını çeşitli karakterler üzerinden vermeye başladı. Eskiden tek bir karakteri marka elçisi olarak kullanan şirketler, her bir kampanya için yeni karakterler kullanma yoluna gidiyor.
Peki bu tutum markanın tüketici algısını nasıl etkiliyor? Markalar neden tek bir karakterle iletişim yapmak yerine çok sesliliği tercih etmeye başladı? Bu soruların yanıtlarını bulmak için Art Grup Eş Başkanı Özgür Sağlam ile konuştum.
MARKA HACMİYLE İLGİLİ Sağlam’a göre eğer bir marka, birçok mesajı bağımsız olarak destekleyebiliyorsa birden çok marka karakterine sahip olabilir. Bu durumun markanın hacmiyle ilgili olduğunu belirten Sağlam, “Marka hacminin mesajlara bağımsız olarak destek verebilecek gücü varsa yapabilir. Ama bu gücü olmayan markalar dağılabilir. Küçük bütçeli ve markasını yönetemeyecek vizyona sahip olanların birden fazla karakterle tüketicilerin karşısına çıkmalarına karşıyım. Çünkü güçlü olmayan markalar buna kalkıştığında hiçbir etki yaratmaz. Aksine zihinleri karıştırır, farklılaşmayı sağlayamadan yatırımı da ziyan etmiş olur” diye konuşuyor.
ÇOK AJANSLA ÇALIŞMAK Sağlam’la yaptığımız konuşmada söz, markaların birden fazla ajansla çalışmaları konusuna da geldi. Bu noktada Sağlam’ın görüşleri şöyle: “Birçok marka birden çok ajansla çalışıyor. Ancak bana göre bu tutum işi zora sokuyor. Çok fazla iletişim ortağıyla çalışıyor olmak yönetim anlamında bir kaosu beraberinde getiriyor. Markanın tek sesliliğini yitiriyorlar. Her iletişim ortağı, farklı bir çözümle geliyor. Tek bir iş gibi bakılıyor ama bütün resim kaçıyor. Çok sesli de olabilirsiniz, dönem dönem ajans değiştirebilirsiniz, ama kârlı bir bütçeniz ve bunu yönetecek iyi bir pazarlama kadronuz yoksa bunlara kalkışmamak lazım.”   

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER