Capital'e abone olun.
HALK ANLAMAZ KLİŞESİ YERLE BİR OLDU

Halk anlamaz klişesi yerle bir oldu

“Yaratıcı ama halk anlamaz klişesi reklamveren ve ajanslar için geçerliliğini yitirecek, zeki ve kaliteli işlerin şansı daha da artacak” diyor.

Son Güncelleme: 01.07.2013

YARATICILIĞA BAKIŞ
Gezi Parkı, süreci ve sonuçları bakımından Türkiye’yi uzun yıllar etkileyecek bir sosyal olay haline dönüşürken protestolarda kullanılan yaratıcı dil, reklam sektöründe yaratıcılığa bakışı yeniden gündeme getirdi. Alaaddin Adworks Ajans Başkanı Birol Özcanlı, sokağa çıkan gençlerin mizahi dili ve olaylara farklı bakış açılarının, bundan sonra yapılacak kampanyaların yaratıcılık düzeyi hakkında çok şey söylediğini düşünüyor. “Yaratıcı ama halk anlamaz klişesi reklamveren ve ajanslar için geçerliliğini yitirecek, zeki ve kaliteli işlerin şansı daha da artacak” diyor.

GÜN YÜZÜNE ÇIKAN KONULAR

Özcanlı’ya göre protesto süreci sadece yaratıcılık değil, algı yönetimi, kriz iletişimi ve sosyal medyanın yükselişi açısından da iletişimciler için çok önemli birçok konuyu gün yüzüne çıkardı. Özcanlı, her cep telefonunun birer canlı yayın aracına dönüşmesinden, milyon dolarlık markaların kriz anında sergiledikleri tutuma kadar her şey, toplumun gözü önünde cereyan ederken iletişimi yönetmenin ne kadar zor olduğunun artık aşikar hale geldiğini ifade ediyor.

KARA KARA DÜŞÜNENLER
“Devletin en tepesinden, toplumun en farklı kesimlerine kadar artık herkes sosyal medyadan konuşur oldu. Bu değişim reklamverenleri heyecanlandırdığı kadar çok fazla korkuttu da diyebiliriz. Sosyal medyayı bu kadar aktif ve başarıyla kullanan yeni nesil tüketiciler, acaba bir küçük yanlışımızda ayaklanarak markalarımızı bir anda batırırlar mı diye de kara kara düşünmeye başladılar bile. Süreci iyi okuyan marka yöneticileri, komik fotoğraflarla ‘like’ alma yarışı yerine, sadece ticari düşünen değil çevreye ve sosyal konulara duyarlı bir iletişimin hazırlıklarına şimdiden başladı” diye konuşuyor.
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER