Capital'e abone olun.
HEİMTEXTİL, TÜRK TEKSTİL SEKTÖRÜ VE EVTEKS

Heimtextil, Türk tekstil sektörü ve Evteks

Dünyanın en önemli ev tekstil fuarlarının başında gelen Heimtextil, geçtiğimiz ay Frankfurt’ta düzenlendi.

Son Güncelleme: 01.02.2013

Frankfurt fuar alanı şehrin göbeğinde ve hafif raylı sistemler ve metroyla kolayca ulaşılabilen bir noktada kurulu. Fuar alanına inşa edilen holler, mükemmel şekilde planlanmış. Hollerin yüksekliği, birbirleriyle bağlantıları, yürüyen ve sabit merdivenler, işaretlemeler, kullanılan renkler, dış mekanların düzenlenmesi, park sistemi, stantların büyüklüğü, restoranlar, hediyelik pavyonlar ve yüzlerce ayrıntı kusursuzluk hedeflenerek ele alınmış. Heimtextil 2013’te 5 ayrı kıtadan yüzde 2,4 katılım artışıyla 2 bin 634’e ulaştı ki dünyanın ikinci en büyük ev tekstil fuarı olarak lanse edilen İstanbul Evteks’e mayıs ayında bin katılımcı bekleniyor. Heimtextil, Türk tekstil sektörünün bugünkü düzeye gelmesine ivme kazandıran bir fuar. Her yıl bu önemli fuar platformunun vazgeçilmez aktörlerinden biri Türk tekstil sektörü. Bu yıl Heimtexil’e ülkemizden 172 önemli   üretici şirket katıldı. Uludağ İhracatçılar Birliği (UDİB) ve Türkiye Ev Tekstil Sanayicileri ve İşadamları Dernği’nin katılımıyla Türkiye 174 katılımcıyla rekor kırdı.

BAZI ÖNEMLİ KATILIMCILAR
Fuar ziyaretim sırasında stantlarına göz atma fırsatı bulduğum Türk şirketleri sırayla şunlar oldu: Ağaoğlu Tekstil, ABC Tekstil, Asil Nakış, Balkan Tekstil, Harput Tekstil, Kinteks Teksitil, Koza Kumaşçılık, Küçükçalık Tekstil, Küçükler Tekstil, Menderes Tekstil, Mesa Etiket, Özdilek Ev Tekstil, Sanko Tekstil, Sarar Giyim, Sasa Polyester, Turkuaz Tekstil ve Zorlu Tekstil. Sarar’ın ev tekstil markası olan Sarev ile Zorlu Grubu’nun ev tekstil markaları olan Valeron ve Taç’ın, hollerin en işlek noktalarını tanıtım billboardlarıyla donatmaları çok etkili reklam uygulamaları olarak dikkat çekiciydi. Stantlara yaptığım ziyaretle sırasında, Heimtexil’in geçen yıllara göre sönük geçtiği ve gözle görülür bir durgunluğun yaşandığı belirtildi. Avrupa’da, Amerika’da yaşanan ve kısmen Çin, Hindistan ve Pakistan’a yansıyan ekonomik sıkıntının, bu durgunluğun temel nedeni olduğunda fuar katılımcıları hemfikirdi.

EV TEKSTİL İHRACATI
Türkiye’nin ev tekstili ticaret hacmi yaklaşık 12 milyar dolar. Bu tutarın 2,8 milyar doları resmi ihracattan, 2,2 milyar doları da bavul ticaretinden kaynaklanıyor. Resmi ev tekstil ihracatı, 2011 yılında 3 milyar dolarken 2012’de yüzde 6,5 civarında gerileyerek 2,8 milyar dolara düştü. Ev tekstil ürünlerinin Avrupa’ya ihracatında ise ortalama yüzde 30’luk bir düşüş gözlendi. En büyük ihracat pazarlarımızda 2012 yılında önemli düşüşler şöyle oldu: İtalya yüzde 35, Fransa yüzde 33, Hollanda yüzde 32, Almanya yüzde 31 ve İngiltere yüzde 16. Avrupa’daki ekonomik krizin ev tekstil ihracatını olumsuz etkilemesinin yanında diğer bir etken de pamuk fiyatlarındaki gerilemeye bağlı olarak ürün birim fiyatlarının düşmesi oldu. Bunun sonucu ihracat değer bazında düşerken miktar bazında yüzde 15 oranında arttı. Türkiye Ev Tekstil Sanayicileri ve İşadamları Derneği’ne (TETSİAD) göre ihracat düşüşünün başlıca nedenleri şunlar: AB krizi, Arap baharı, İran’a konulan ambargo ve tüketicilerin en kolay evle ilgili harcamalarından tasarrufa yönelmesi.  
  • 1
  • 2

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER