Capital'e abone olun.
HIZLI KARARLAR İÇİN YARATICI OFİS ORTAMLARI

Hızlı kararlar için yaratıcı ofis ortamları

Şirketlerin kesintisiz başarı sağlamalarının yolu etkin, hızlı ve seçenekler arasında en doğru kararları almalarından geçer.

Son Güncelleme: 01.08.2012

Etkin, hızlı ve doğ-f ru kararları almada yaratıcı ofis ortamının önemi ve katkısı büyüktür. Bu tür ofisler, çalışanların yaratıcı ve ilham verici olmasını tetikler. Son yıllarda ofis ortamlarına çok sayıda yeni dijital cihazın ve yazılımların girmesi, ilginç çalışma ortamlarının yaratılmasını sağladı. Dijital cihazların yoğun şekilde yer aldığı ofislerde kullanılan görseller ve mobilyalar çalışanları motive eder; hızlı ve verimli olmalarına yardımcı olur. Dijital sistemlere göre kurgulanmış çalışma alanlarında zaman çok değerlidir. Genç profesyoneller, hep zamanla yarış halindedir ve parayla satın alınamayacak tek şeyin “zaman” olduğunu iyi bilirler. Sosyal medyayı, web günlüklerini, blogları ve I-office’leri günlük çalışma sırasında kullanarak dijital cihazlarla haşır neşir yaşarlar. Günümüzde çalışma zamanı konsepti hızla değişiyor. Araştırmalara göre etkin ve verimli çalışma ortamları yaratılmasında esnek uygulamalar, şirketlere bazı yararlar sağlıyor:

-Çalışma ortamı yaratıcılığı, verimliliği, ilham yeteneğini, hızlı ve doğru karar almayı doğrudan etkiliyor,
-Çalışanların şirketi benimsemesini ve bağlılığını artırıyor,
-Kaliteli sağlık şartları ve düşük stres düzeyinin varlığı, iş tatminini sağlıyor.

OFİSLERDE İLHAM DÜZEYİNİ YÜKSELTME
Şirketlerde bir ofisin tasarımı aynı zamanda işin de tasarımı demek. Her ofis ortamında çalışma alanlarının, servislerin ve bütün eşyaların işlevlerinin net olarak belirlenmesine ve görev tariflerinin yapılmasına gereksinim vardır. Çalışma alanları iş yapmanın yöntemini belirle-memelidir. Tam tersi çalışma metotları, gereken büyüklükteki ve tasarımdaki ofis alanlarını belirlemeli. Şirketlerin ofis alanlarında bunların yanında davranışsal, teknolojik, kaliteli sağlık, spor, emniyet, ergonomi, işlevsellik, veri güvenliği, sürdürülebilirlik ve görsellik gibi konuların da tasarlanmasının önemi büyüktür.

İDEAL ÇALIŞMA ZAMANI

Şirketlerde ideal çalışma periyodu, sabah 8:00’den l6:00’ya kadar olan süre değildir. Çalışma periyoduyla serbest zaman aralığı giderek azalıyor. Esnek zaman uygulaması, hem işverenler hem çalışanlar için gündemde olan bir konu. Günümüzde çalışanlar, dijital cihazlar sayesinde tatilleri sırasında da işyerleriyle iletişim halinde olmak durumundadır. Çalışma artık, değişik kültürlerin yarattığı küresel bir olgu haline geliyor. Çeviri yazılımları sayesinde akıllı cihazlar, gerçek zamanlı olarak dilleri çevirerek küresel çalışma ortamını geliştiriyor.

ŞİRKETLERE MODERN OFİS TASARIMLARI
Yaratıcı ofis ortamlarının sağladığı başlıca yararlar sıralandığında neden şirketlerin bu konuyu gündemlerinin başına taşıdığı anlaşılır. Müşteri memnuniyeti artar. Devamsızlık süresi ve hastalık gün sayısı azalır. Kaliteli sağlık düzeyi yükselir. Çalışanların işyerlerine bağlılığı ve taahhütleri artar. Kuşaklar arası farklılıklar giderilir. Tek elemana bağımlı olmak ortadan kalkar. Çalışanların ve yerleşik düzenin değiştirilme giderleri düşer. Ofislerin kullanım kapasitesi artırılarak çalışma alanları büyür. Bilgi bazlı çalışmalar, mobil teknolojiler kullanılarak inovasyonu tetikler. En önemlisi, şirket devamlı kâr eder hale gelir.

HIZLI ÇALIŞAN ŞİRKETLER DEĞERLİDİR
Yukarıda sıralanan gerekçelerden dolayı şirketler, ofislerinde radikal değişikleri gündemlerine taşımakla karşı karşıyadır. Değişiklerin şirketlerin önüne koyduğu diğer bir gerçek ise çalışanların hızlı karar verme ve hızlı çalışmaya bakış açılarına kazandırdığı motivasyondur. Ofislerde çalışma hızının artması ürünlerin, yedek parçaların ve servis hizmetlerinin rakiplerden önce piyasaya sunulmasını sağlıyor. Görevlerini hızlı yapan şirketler, aynı miktarda yatırım ve harcamayla daha fazla iş yaratarak pazar paylarını kayda değer oranda yükseltme becerisini gösterir. Hızlı çalışmanın hataları artıracağı ve kontrolü kaybettireceği inancı zamanımızda doğru değildir. Hızlı karar vermek ve uygulamak riski azaltır, kaliteyi artırır ve maliyeti düşürür. Hızlı olmak yanlış kararları önler ve yapılmış hataların çabuk giderilmesini sağlar. Hızlı çalışan şirketler değerlidir. Rakiplerle baş etmede hızlı olmanın temeli bilgiyi iyi yönetmekten geçer. Bu nedenlerle yaratıcı ofis tasarımlarının önemi artıyor. Dijital ofis ortamlarında güler yüzlü olmanın değil; işlerin ekonomik, hızlı ve güvenli yürütülmesi esastır. Bilgi ve dijital bazlı bir çağda yavaş çalışma alışkanlıklarını şirketlerin terk etme zamanı geldi. Şirketiniz çalışanlarının ne kadar hızlı olduğu ile piyasa değeri ve algılaması arasında doğru orantı var. Hız kon-septi artık şirketlerin tepesindeki Demokles’in kılıcı gibi.

  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER