Capital'e abone olun.
HONDA DOĞRU STRATEJİYİ NASIL BULMUŞTU?

Honda doğru stratejiyi nasıl bulmuştu?

Eğer başarısızlık işaretleri varsa gözden geçirmek ve evrilmek için mutlaka orijinal stratejinizi gözden geçirin.

Son Güncelleme: 01.03.2013

Honda yönetimi, 1960’larda geleneksel olarak Harley ve Triumph gibi Avrupalı markaların egemenliğindeki ABD pazarına girmeye karar verdi. Motosikletlerini, bu markalara göre daha ucuza satma yönünde bir stratejileri vardı. O dönemde Japonya’da işgücünün ucuz olması da bu stratejiyi destekliyordu. Hedefinde ise ABD pazarından yüzde 10 pay almak vardı, İlk aylarda Harley’e göre oldukça az araç satabildiler. Daha çok düşük gelirli gruplar tarafından alındığı için “yoksulların motosikleti” olarak tanınmaya başlanmıştı. Daha kötüsü ABD gibi uzun yolların olduğu bir ülke için “benzin sızdırma” sorunuyla da karşı karşıya kalmışlardı. Üstelik ABD’deki servislerde bu sorunu çözecek ekipman da yoktu. Yönetim, tamir için gelen motorları Japonya’ya göndermek zorunda kalıyordu.

Sorun var ama ısrar sürüyor
Bu sorunlara ve Honda’yı rayından çıkarmasına rağmen şirket yönetimi, stratejisinde ısrarlı davranıyordu. Bütün bunlar yaşanırken Honda yönetimi, büyük motorlar konusunda uzman olmasına rağmen az sayıda küçük motoru Los Angeles’a göndermeye karar verdi. Bu nedenle kimsenin satış başarısı konusunda umudu yoktu.
“Super Cub” adlı bu model, Japonya’da özellikle şehirlerdeki dükkanların ürün dağıtımı için kullanılıyordu.

Çalışanlar motorla dolaşsın!
Bu arada Honda yönetimi, kaynaklarındaki daralmaya paralel olarak çalışanlarına “Super Cub” modelinden vermeye başladı. Amaç, kullanıp etrafa tanıtmalarıydı. Bir anlamda bedava reklam amaçlıyorlardı. Ücretsiz motor alan çalışanlardan biri, bir hafta sonu Super Cub’ıyla birlikte Los Angeles’da tepelere bir sürüş deneyimi yaptı. Beklediğinden daha keyifli geçmişti. Sonraki hafta arkadaşlarını da çağırdı: “Siz de bu deneyimi mutlaka yaşamalısınız” dedi. Adeta bir mucize yaşanıyordu. Çünkü gelenler, denedikçe “Bu motoru nereden aldınız” diye soruyordu. Ürün az olduğu için kimsenin bilmemesi normaldi. Bir gün Sears’ın satın alma yöneticisi, “Bu motoru kataloğumuza koyabilir miyiz” önerisiyle geldi.  
  • 1
  • 2

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER