Capital'e abone olun.
İNKAR ETMEK, ŞİRKETİ ÖLÜME GÖTÜRÜR!

İnkar etmek, şirketi ölüme götürür!

Hatayı kabul etmemek, bütün suçu rakiplere atmak şirketin sonunu getirir.

Son Güncelleme: 01.04.2010

Henry Ford’u anlatmaya gerek yok… Otomobil sektöründe devrim yaratmış, efsane haline gelmiş bir işadamıdır. Yarattığı “Model T” ile sektörün önünü açmış, kitlesel üretimi mümkün kılmıştır. Model T’nin, 1908’deki sunumundan sonraki 20 yılda 15 milyon adet satması da bu büyük başarıyı ortaya koyuyor. Ancak başarmak kadar onu sürekli kılmak da önemli… Henry Ford, 1927 yılında bir karar aldı. Buna göre yeni modeli Model A’yı hazırlamak için, üretime ara verdi. Bir süre piyasada olamadı ve bu karar rakiplerine, özellikle de GM ve Chrysler’e yaradı. Chrysler, bu boşluğu Plymouth adlı modeli ile doldurdu. Bu sayede General Motors pazar lideri oldu. Ford gibi efsane bir işadamı böyle bir hata yapmış ve “yumuşak geçiş” yerine üretimi durdurmayı tercih etmişti. Yani zamanlama, hatta strateji hatası yapmıştı. Oysa Henry Ford aynı fikirde değildi. O hata yaptığını kabul etmiyor, bütün suçu rakiplerine, onların sorumsuz ve piyasayı manipüle eden davranışlarına atıyordu. Hatta daha ileri gitmiş, gerçekleri anlatan ve bunu rakamlarla önüne koyan üst düzey yöneticilerini işten çıkarmıştı. Çünkü anlatılanlara, kendisinin hata yaptığına inanmıyordu, yani “inkar” yoluna gidiyordu. “Denial” (İnkar) adlı kitabın yazarı Prof. Richard Tedlow, Ford’un bu davranışını, Freud’un, “bildiğini bilmemek” değerlendirmesiyle açıklıyor. Harvard’da işletme dersleri veren Prof. Tedlow’un bu kitabı, iş dünyasındaki çok önemli bir gerçeğe parmak basıyor. Geçmiş yıllarda efsane yönetim gurusu Peter Drucker ile yaptığımız faks söyleşisinde, “en önemli yönetici hatalarını” sorduğumuzda, ilk sıraya “İnkarı” koyduğunu hatırlıyorum. Gerçekten de çok sayıda başarısızlık ve şirket batışının arkasında “inkar etme” alışkanlığı var.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER