Capital'e abone olun.
KELEBEKLER GİBİ "DÖNÜŞEN" ŞİRKETLER

Kelebekler gibi "dönüşen" şirketler

"Kelebek gibi dönüşüm geçirmelisin."

Son Güncelleme: 01.01.2012

Kelebekler, dünyanın belki de en ilginç canlılarından biridir,,, Bilim adamları dünyada yaklaşık 15 bin kelebek türünün olduğunu tahmin ediyor. Birbirinden renkli görüntülerle doğayı renklendiren bu canlıları farklı kılan ise "yaşam evreleri", bir başka deyimle oluşumlarıdır. Kelebeklerin yaşam süreleri türlerine göre değişiklik gösterir. Yaşam süreleri 3 ila 10-11 ay arasında değişmekle birlikte, "beklenen yaşam süresi" sadece 2-14 gün arasındadır. Bu harika canlılar "kelebek yaşam döngüsü" denen süreç sonunda yaprak yiyen bir tırtıldan nektar yudumlayan bir kelebeğe dönüşür. 5 evreden oluşan ve doğanın mükemmelliğini ortaya koyan bu 5 evrenin her birinde canlı kendini adeta yeniden oluşturur. Apple ve kelebeklerin oluşumu Kelebeklerin bu özelliklerine tekrar bakmamı, Apple'ın kurucusu Steve Jobs'un hayatını anlatan kitapta okuduğum bir bölüm sağladı. Apple'a yeniden dönüş yapan ve yönetim kurulunun görevden ayrılmasını talep eden Steve Jobs, bu dönemde Mike Markkula ile bir konuşma yaptı. Sağladığı 100 bin dolarlık fonla Apple'ın kuruluşuna katkı yapan Markkula, bu kez Jobs tarafından yönetim kurulu dışına çıkarılıyordu. Bu ayrılığı talep etmek için onunla buluşan Jobs, Apple için tavsiyelerde bulunmasını istedi. Kitabın yazarı Walter Isaacson, Jobs ile Markkula'nın yürüyerek yaptıkları bu buluşmayı şöyle anlatıyor: "Yürüyüşün geri kalanında Apple'ın gelecekte neye odaklanması gerektiğini konuştular. Kalıcı bir şirket kurmak isteyen Jobs, Markkula'ya bunun formülünü sordu. Markkula, kalıcı şirketlerin kendilerini yeniden oluşturmayı bilen şirketler olduğunu söyledi. Hewlett Packard bunu defalarca yapmıştı; çeşitli cihazlar üreten bir şirketten hesap makinesi şirketine dönüşmüş, sonra da bilgisayar şirketi olmuştu." Bu örneği veren Markkula, ardından da "Şirketi başka bir yere, örneğin başka tüketici ürünlerine ya da cihaza yöneltmelisin." Daha o yıllardan bugünkü dönüşümün ipucunu alan Jobs, sonra Markkula'nın şu önerisini duyacaktı: "Kelebek gibi dönüşüm geçirmelisin." Yazılım ve bilgisayarla önce kurumları hedefleyen, ardından Macintosh'u yaratan Apple'a yeni hedef, tüketici ve dönüşüm olarak verilmişti. Belki de bugünkü şirkette, o gün verilen bu önerinin katkısı büyüktür.

  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER