Capital'e abone olun.
LÜKS ALGISI NASIL YARATTILIR?

Lüks algısı nasıl yarattılır?

Lüks algısı yaratmak geçmişten daha mı zor? Güsar, bu soruya, “Evet” yanıtını veriyor.

Son Güncelleme: 01.03.2013

GELECEK VADEDENLER
Lüks kavramı, son yıllarda özellikle değişen tanımıyla gündemde. Artık lüks, sadece pahalı değil ruhen ve zihnen zenginleştiren bir yaklaşım olarak kabul ediliyor. Türkiye’nin ilk ve tek lüks marka danışmanı Özlem Güsar da yeni lüks anlayışının eğlence, seyahat, yeme-içme ve SPA gibi sektörler için çok daha parlak bir gelecek anlamına geldiğini söylüyor. Peki bu gün lüks algısı yaratmak geçmişten daha mı zor? Güsar, bu soruya, “Evet” yanıtını veriyor.

HAYALLER DÜNYASI
“En sıradan markaların bile lüks olarak algılanmaya çalıştığı, bu dönemde gerçek ve kalıcı bir lüks algısı yaratmak gerçekten çok zor” diyor. Güsar, lüks marka iletişimi yapmak isteyenlere de müşterilerine lüks hayaller dünyasının bir parçası olduğunu hissettirmelerini tavsiye ediyor. “Birebir ilişkiye dayalı stratejiler ve etkinlikler gittikçe daha önem taşıyor” diyen Güsar, dijital medyanın da önemini artırdığına işaret ediyor. Güsar,
değerlendirmesine şöyle devam ediyor:

ALDATMAK KOLAY DEĞİL
“Havalı işbirlikleri bu dünyanın vazgeçilmezi. Ancak unutulmamalı ki dünyanın en bilinçli ve zor kişileri olan gerçek lüks müşterisini aldatmak o kadar kolay değil. Özellikle ‘ulaşılabilir lüks’ segmente oynayan markalar için lüks algısını yaratmak ünlülerle kurgulanacak reklam kampanyalarıyla ilk aşamada mümkün. Ayrıca hem ürünün kendisi lüksün kalite, el işçiliği, hammadde, tarihçe gibi evrensel değerlerini taşıması hem ürüne değer katacak satış danışmanı kalitesinin yaratılması çok daha önemli. Markanın ana değerlerine odaklanmak, lüksün ebediliği, ürünün kalitesi uzun vadede asıl müşteriyi yakalayıp sadakatini yaratacak faktörler.”
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER