Capital'e abone olun.
MEDYANIN YENİ NORMALİ

Medyanın yeni normali

Medya sürekli bir değişim içinde...

Son Güncelleme: 01.03.2013

DİJİTAL DÖNÜŞÜM
Özellikle teknolojide yaşanan gelişmeler, sektörü durmaksızın yenilenmeye mecbur kılıyor. PwC'nin "Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış 2012-2016” (Global Entertainment and Media Outlook) raporunun da ortaya koyduğu üzere son yılarda bu değişimi körükleyen ana unsur ise dijital dönüşüm. Rapora göre dijital uygulamalar, artık yenilik olmaktan çıkıp "yeni normal” halini aldı. Sektördeki tüm oyuncular, bu doğrultuda yenilenirken ve şekillenirken bu durum "dijital başlangıcın sonu” olarak nitelendiriliyor,
ZORLANILAN KONULAR
PwC Türkiye Şirket Ortağı, Eğlence ve Medya Sektörü Lideri Murat Çolakoğlu, "Dijital tüm iş hayatının iç yapısına işlemiş ve dünya genelinde eğlence ve medya sektörünün de merkezine yerleşmiş durumda” diyor,
Peki dijital ürünler ticari olarak gün geçtikçe daha "olağan” hale gelirken sektör bu değişim karşısında zorlanıyor mu? Çolakoğlu, özellikle dijital stratejileri doğru konumlandırmak konusunda şirketlerin önünde önemli bir zorluk olduğuna değiniyor.
KARŞILAŞILAN RİSKLER
"Sektörde dijitalin standart hale gelmesi kaçınılmaz, Bunu uygulamayan dijital kuşağın gerisinde kalma riskiyle karşı karşıya kalacak, Halen sektördeki birçok oyuncu, dijital operasyonlarını farklı altyapı, çözüm ve personele sahip, ayrı bir faaliyet olarak sürdürüyor, 'Yeni normal'de şirketler, bu sınıflandırma yaklaşımını bırakıp dijital operasyonlarını ana şirkete entegre etmeli ve kârlılık, ölçek, inovasyon alanlarında gelişimi desteklemeli. Yani artık tüketicilerin dijitalleşmiş olarak tanımlanan yaşam şekline uygun iş stratejilerinin şirketlerin merkezinde yer alması gerekli. Dijitalleşme bir web sitesi açma meselesi değildir” diye konuşuyor,
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER