Capital'e abone olun.
NOKİA,BÜYÜK OYNAMAYI SÜRDÜRÜYOR

Nokia,büyük oynamayı sürdürüyor

Dünyanın en değerli markalarından Nokia, ekonomik durgunluk dinlemiyor.

Son Güncelleme: 01.09.2009

Nokia Pazarlama Müdürü Çiçek Uyansoy’dan aldığım bilgiye göre 2009 ilk çeyrek sonuçları, yine son derece başarılı. Nisan sonu rakamlarına göre Nokia’nın bu dönemdeki net satışları, 9,3 milyar Euro. Cihazlar ve hizmetler net satışları 2 milyar Euro. Servisler net satışları, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 79 artarak 150 milyon Euro’ya erişmiş. 2009’un ilk çeyreğinde 93,2 milyon adet mobil cihaz satışı gerçekleştiren Nokia’nın, mobil cihaz pazarındaki tahmini payı yüzde 37 civarında.
Nokia’nın başarısının birinci sırrı, tüm tüketici segmentleri için ürün geliştirebilmesi. İkinci sırrıysa mobil hizmetlerle interneti entegre etme işine büyük yatırım yapması. Yarattığı mobil cihazlara sağladığı servis ve yazılımlarla müzik, navigasyon, video, TV, görüntüleme ve oyun deneyimleri sunuyor. Nokia Maps, önümüzdeki dönemde markanın en önemli silahlarından birisi olacak. Markanın bir diğer başarı unsuruysa perakende noktalarında yürüttüğü politika. Nokia Shop’lar,  şirketin önemli rakiplerinden Apple’ın sunduğu alışveriş deneyimi karşısında güçlü bir seçenek sunmayı başarıyor. 
Nokia, internet hizmetlerini Ovi markası altında bir  araya getiriyor. Fincede “Kapı” anlamına gelen Ovi, kişisel bilgisayarla cep telefonu arasındaki sınırı kaldırıyor. Dijitalleşen her tür dosyayı indirme, paylaşma, yaratma imkanı sunuyor.
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER