Capital'e abone olun.
ÖLÜM GETİREN FAKTÖRLER VE SEKTÖRLER

Ölüm getiren faktörler ve sektörler

"Bizim sektörde işler hep iyi gidecek, bu sektörün yapısında büyümek vardır"

Son Güncelleme: 01.05.2012

Şöyle 40 yıl öncesine, televizyonun siyah-beyaz olarak hayatımıza girdiği dönemleri hatırlayalım... 'Televizyonlar, o dönemde evlerimizin en değerli cihazlarından biriydi. Çok sayıda ev kadını üstüne "dantel" koyar, ev ahalisi de adeta gözü gibi bakardı. Bozulması evin bütün ruh halini etkilerdi. Televizyonun yükseldiği dönemde, bütün dünyada olduğu gibi Türkiye'de de tamirciler açılmaya başlamıştı. Radyo tamircilerinin bir bölümü, TV tamirini de öğrenmişti. Televizyon o kadar pahalı ve değerliydi ki bozulur bozulmaz tamirciye götürülürdü. Kimse aklının ucundan, "Bu televizyon bozuldu, bir üst modelini alayım. Fiyatlar da zaten düşüyor" gibi bir düşünce geçirmezdi. Ancak şimdi öyle değil. Elektronik ve beyaz eşya sektöründe ürünün bozulması ya da işlevini yerine getirememesi durumunda "tamirciye götürülme" oranı giderek düşüyor. Örneğin, televizyonda öyle fiyatlar var ki bazen yenisini almak daha hesaplı olabiliyor.

10 SEKTÖRÜ BEKLEYEN GERÇEK
Amerikan IBISWorld adlı şirketin yaptığı "Dying Industries" (Ölen Sektörler) araştırmasında bu trendin izlerini görmek mümkün. Çünkü şirketin yaptığı araştırma, tamirat sektörünün küçülmeye devam edeceğini ortaya koyuyor. Şirketin uzmanları, bu konuda şu analizi yapıyor: "Cihaz tamir endüstrisi, büyük ölçüde tüketicilerin artık yeni elektronik ve ev aletleri alma tutkusundan olumsuz etkileniyor. Tüketici, tamir ettirmek yerine yeni almayı tercih ediyor. Bu nedenle bulaşık ve çamaşır makineleri, TV'ler, bahçe araçları ve diğer ev aletlerine yönelik tamir işi küçülüyor. Geçen 10 yılda bu sektör, yıllık bazda yüzde 2,4 oranında küçüldü." IBISWorld'ün araştırmasından 10 sektörün önümüzdeki dönemde "düşüş" yaşayacağı çıkıyor. Bunları sayfadaki tabloda açıkça görüyorsunuz. Gazete yayıncılığı da bu 10 sektör arasında yer alıyor. Son 10 yılda gazete yayıncılığında gelirler ortalama yılda yüzde 6,4 oranında geriledi. Bu gerilemede en büyük etkiyi ise web bazlı habercilik hizmetleri yaptı. Tüketiciler, gerçek zamanlı haber almayı tercih ederken gazete satışları ile reklam gelirleri de düştü. IBISWorld, internet ve ona bağlı yeni cihazların etkilerinin gazete yayıncılığına olumsuz etkisinin süreceğini ve gelecek 5 yılda ortalama yüzde 4,2 küçülmenin görüleceğini tahmin ediyor.  
  • 1
  • 2

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER