Capital'e abone olun.
ORTAKLIĞA BAKIŞIM ÇOK DEĞİŞTİ

Ortaklığa bakışım çok değişti

Öncel’in niyeti 5 yıl sonra kendi sektöründe uluslarası bir markayla işbirliği yapmak.

Son Güncelleme: 01.07.2012

SİNAN ÖNCEL/ TERTEKS YÖNETİM KURULU BAŞKANI
Terteks Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Öncel, perakende dünyasının çok yakından tanıdığı bir isim. Yaratıcısı olduğu Twiggy markasıyla bugüne kadar birçok pazarlama başarısına imza attı. Gerilla pazarlamanın en etkin ve yaratıcı örneklerini sergiledi. Terlik sektöründe farklılaşmanın bir markayı nereye taşıyacağını kanıtlayan isim oldu. Bugün Twiggy markasının yanında birçok lisanslı ürünü Twiggy mağazalarında tüketiciye ulaştıran Öncel, yılda 2,5 milyon çift ürün satışı gerçekleştiriyor. Yıllık yüzde 25-30’lar seviyesinde büyüyor. Önümüzdeki dönemde de bu seviyelerde büyümelerini sürdüreceklerini belirten Öncel, bugünlerde satışları online’a kaydırmaya da özel bir önem veriyor. “Su anda ciromuzun yüzde 15’i e-ticaretten geliyor. Bu sadece 1-2 yılda oldu. İnternet satışı markaların tüketiciyle buluşmasını kolaylaştırıyor ve ticareti demokratikleştiriyor” diye konuşuyor. Öncel, büyürken ortaklıklara da sıcak bakıyor. Bundan kısa bir süre öncesine kadar ortaklık görüşmelerini bile yapmak istemediği halde bugün neyin değiştiğini ise şöyle anlatıyor: “Birçok fon bizimle görüşmek istedi ama ben hiçbiriyle görüşmek istemedim. Çünkü ihtiyaç duymadım. Ancak yatırımcılar, yaşları ilerledikçe işlerini kendileri kadar iyi yapabilecek birine emanet etmek istiyor. O yüzden fonlarla işbirliği yapmak akılcı geliyor.” Öncel’in niyeti 5 yıl sonra kendi sektöründe uluslarası bir markayla işbirliği yapmak. Birkaç tane aday da olduğunu açıklayan Öncel, “Şimdilik bakıyoruz. Belki enerjimizi ve tecrübelerimizi birleştirerek hedeflerimizi gerçekleştirebiliriz diye düşünüyorum” diyor.

FESTİVALİN FAYDASI!
Öncel, Birleşmiş Markalar Derneği’nin yönetim kurulunda. Dernekte yönetim kurulunun gündeminde Shopping Fest olduğunu anlatıyor. Geçen yıl ilk kez düzenlenen ve 40 günde 8 milyar TL’lik ciro sağlayan etkinliğin sonuçlarının çok memnun edici olmadığını belirten Öncel, bu yıldan daha umutlu. Toplam 20 günde 7 milyar TL’lik bir perakende cirosu hedeflediklediklerini söylüyor. “Bu yılki hem okulların kapanmasına hem indirim dönemine denk geldi, beklentimiz yüksek” diyor.
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER