Capital'e abone olun.
PAZAR ÇEŞİTLENMESİ BÜYÜME GETİRDİ

Pazar çeşitlenmesi büyüme getirdi

Yalıtım sektörünün Türkiye'deki gelişiminde Orhan Turan'ın rolü büyük.

Son Güncelleme: 01.02.2011



1988 yılından itibaren sektörde yer alan Turan, önce farklı markaların bayiliklerini üstlendi, ardından ithalat yaparak pazarın büyümesine katkıda bulundu. 1996 yılında da üretime başladı. Turan, bugün kurucusu olduğu Ode Yalıtım çatısı altındaki 6 tesiste 40 bin metrekarelik bir alanda üretim gerçekleştiriyor. Üretiminin yüzde 20'sini 50 ülkeye ihraç ediyor. 120 milyon TL'lik cirosuyla sektörün en önemli oyuncuları arasında yer alıyor. Şirketinin performansından da memnun. inşaat sektörünün yüzde 16,2 küçüldüğü 2009'da yüzde 34 büyüdüklerini, 2010 yılında da inşaat sektörü yüzde 15 büyürken kendi büyümelerinin yüzde 25 civarında olduğunu söylüyor. "Geçtiğimiz yıl bize büyümeyi ihracatta pazar çeşitlemesi yapmak getirdi. ihracat yaptığımız ülke sayısı 35'ten 50'ye çıktı. 2011'de yüzde 20'lik bir büyüme planlıyoruz. Enerji üreten ülkelere odaklanmaya devam edeceğiz. Önümüzdeki süreçte 80 ülkeye ihracat yapma planımız var" diyor. Turan, sektörel oluşumların hayata geçmesinde de öncü bir isim. Sektör derneği iZODER'le birlikte 4 ayrı derneğin kuruluş fikri ondan çıktı. Halen inşaat Malzemesi Sanayicileri Derneği'nin (İMSAD) başkanlığını yürüten Turan, yalıtım sektörünün Türkiye'deki hacminin 3 milyar dolara ulaştığını söylüyor. Ona göre pazarın önü de oldukça açık. 40 milyar dolarlık enerji ithalatı yapan bir ülkenin enerjide tasarrufa gitmesi gerektiğinin altını çizdikten sonra pazarının nasıl büyüyeceğini de şöyle anlatıyor: "Türkiye bina ısıtmasına yılda 15 milyar dolar para harcıyor. Oysa yalıtımla yıllık 7,5 milyar dolar tasarruf yapma imkanımız var. Mevcutta 17 milyon bina stokumuz var. Bunların yüzde 90'ında yalıtım yok. Öncelikle 16 milyon binaya yalıtım yaparak enerji tasarrufu sağlayabilir ve sektörü büyütebiliriz."

 

  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER