Capital'e abone olun.
PEUGEOT TEMKİNLİ BÜYÜMEYE GEÇTİ

Peugeot temkinli büyümeye geçti

Peugeot Türkiye pazarında en fazla gelişme gösteren marka oldu.

Son Güncelleme: 01.01.2009

Türkiye otomotiv sektörü, 2008 yılı kasım ayı itibarıyla bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 58,5 oranında daraldı. Peugeot Türkiye, aynı zaman diliminde satışlarını yüzde 13 artırarak yaklaşık 20 bin adetlik satışa ulaştı. Yüzde 3,3 olan pazar payını yüzde 4,4’e çıkarmayı başardı. Peugeot Türkiye Genel Müdürü Jean Pierre Vieux’un ifadesine göre şirket bu performansıyla Türkiye pazarında en fazla gelişme gösteren marka oldu. Otomotiv Distribütörleri Derneği tarafından yapılan tahminler, 2009 yılında pazarda 275 bin ile 600 bin adet arasında satış rakamlarına ulaşacağı  yönünde. Bu da tüm sektörler gibi otomotivde belirsiz bir döneme girildiğini gösteriyor. Ancak Vieux, Türkiye’nin elinde pazar› 500 binlere çıkaracak imkan olduğunu düşünüyor. “Biz öngörülerimizi 300- 350 bin rakamları için yapıyoruz. Ama yine de organizasyonlarımızı hazır tutmamız gerekiyor. Önümüzdeki yıllarda Türkiye pazarının 1 milyon adet olma potansiyeli var” diye konuşuyor. Her ne kadar beklentilerini olumlu tutmaya çalısa da Peugeot temkinli olmayı da ihmal etmiyor. Satışlardaki düşüşü azaltmaya ve pazar payını en kötü ihtimalle aynı seviyede tutmaya odaklanıyor. Bayilerine destek olmak için stoklarını kendi tutuyor. Fırtınalı havada rotayı korumanın önemine değinen Vieux, “Biraz zaman alacak olsa da büyüme hedefimizi muhafaza ediyoruz. Ben yüzde 8-10 civarında bir pazar payını hedefliyorum. şu anki mevcut ürün yelpazemiz, buna ek olarak gelecek yeni modeller ve bayi ağımız arzuladığımız hedefe ulaşmamızı sağlayacak” diyor. Kendine özel yöntemlerle krizi en az hasarla atlatmaya çalışan Vieux, sektör için ortak bir eylem plan›n›n uygulamaya konulmasını öneriyor. Bu kapsamda yapılabilecekleri de kısaca şöyle özetliyor: “Anadolu’da eski teknolojili araçların hem güvenlik hem çevre normları açısından yeni teknoloji araçlarla değiştirilmesi teşvik edilmeli. şu an güçlü konumda bulunan bankacılık sektörü, devlet teminatlarıyla desteklenmeli. Bu destek, otomobil pazarında tüketici kredilerine de yansır. Fiyatlar şu an oldukça uygun seviyede. Bu yöntemler zamanında uygulamaya konulursa satın alma potansiyeli olan tüketiciler, taleplerini hayata geçirebilir ve pazar canlı tutulabilir.”

 

 

  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER