Capital'e abone olun.
PHİLİPS DEĞERİNİ KANITLAYARAK SATIŞLARINI ARTIRDI.

Philips değerini kanıtlayarak satışlarını artırdı.

Özlem Fidancı, sağlık ve iyi yaşam alanında lider marka olmayı amaçladıklarını söylüyor.

Son Güncelleme: 01.04.2010

Philips, Türkiye’de ilk olarak 1930 yılında 20 bin TL sermaye ile kuruldu. 2007 yılında Türk Philips, Türkiye ve Kafkasya’dan oluşan bölgenin genel merkezi olarak yeniden konumlandırıldı. 2008 yılında ise Philips, sağlık bakım, tüketici ürünleri ve aydınlatma sektörlerine odaklanarak yeniden yapılandı. Philips, bugün dünya çapında gerçekleşen yeniden yapılanma süreci sonucunda Türkiye’de de faaliyet alanlarını sağlık bakım, aydınlatma ve tüketici yaşam tarzı olmak üzere 3 ana sektörde toplamış durumda. Philips Türkiye Tüketici Ürünleri şirketinin genel müdürü Özlem Fidancı, yeniden yapılanmanın tamamlanmasının ardından, sağlık ve iyi yaşam alanında lider marka olmayı amaçladıklarını söylüyor. Ardından da şöyle bir açıklama yapıyor: “Sağlık derken kastedilen, genel olarak insan sağlığıyla ilgili medikal konular olduğu kadar aynı zamanda formda kalmak, sağlıklı beslenmek ve genel olarak sağlıklı bir yaşam sürmek. İyi yaşam ise insanların evde, işte, alışverişte ya da yolda giderken her zaman bulundukları ortamlarda kendilerini iyi, rahat, güvende ve keyifli hissetmelerine yardımcı olmak anlamına geliyor. Philips olarak geliştirdiğimiz yeniliklerle insanların yaşamlarını iyileştirmeye odaklanıyoruz.” Tüketici ürünleri Philips’in toplam cirosunun yüzde 50’sinden fazlasını oluşturuyor. Geçtiğimiz yıl bu kategoride başarılı sonuçlar elde ettiklerini ifade eden Fidancı, “Tüketici ürünleri içerisinde ütüler, elektrik süpürgeleri, katı meyve sıkacağı ve TV ürün gruplarında başarılı bir satış grafiği yakaladık. DVD oynatıcı, MP3 çalar, blu-ray oynatıcı ve blu-ray ev sinema sistemlerinde pazar liderliğimizi koruyoruz. 2009 Aralık ayı verilerine dayanarak, LCD TV pazarında Ocak 2009’da yüzde 12,5 olan pazar payımızı, Ekim 2009’da yüzde 16,8’e yükselttik. Aksesuar ve kulaklıklarda yine pazar lideriyiz” diyor. Peki Philips rekabetin çok yoğun olduğu bir yılda liderliğini nasıl korudu? Satışlarını artırmayı nasıl başardı? Fidancı, bu konuda tüketici davranışlarındaki değişimlere yanıt vermek üzere oluşturulan “Değer Kampanyası”nın ciddi katkıları olduğunu belirtiyor. Yılın ikinci çeyreğinde uygulamaya konan kampanyanın, Philips’in rakip markalara göre sadece daha düşük fiyat değil daha fazla değer sunduğunu gösterdiğini söylüyor.   
  • 1
  • 2

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER