Capital'e abone olun.
"REKLAM ÖLÇÜLEBİLİRSE PASTA BÜYÜR"

"Reklam ölçülebilirse pasta büyür"

Ahmet Pura ile reklamda ölçünmeyi konuştuk.

Son Güncelleme: 01.07.2010

2 YIL GÖREV YAPACAK
Geçtiğimiz mart ayında Ahmet Pura, Reklamverenler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı oldu. 2 yıl görev yapacak olan Pura ile geçtiğimiz günlerde buluştuk. Sektörün şu andaki en sıcak konularından birini, reklamda ölçümlemeyi konuştuk.  
SİSLİ BİR DURUM
Türkiye’de reklamların ölçümlemesi konusunda sisli bir durum olduğunu belirten Pura, bu konunun sektörün gelişimi önünde büyük bir engel olduğunu düşünüyor. “Reklam olumsuzlukları ortadan kaldıran, ekonominin işlemesini sağlayan önemli bir kaynak. Ölçülebilir hale getirelim ki bu pasta büyüsün” diyor.
TEK ELDEN ÖLÇÜLSÜN
Pura’nın tavsiyesi ölçümlemenin tek elden yapılması. “Açıkhava reklamcılığı, tiraj, internet, radyo ve tüm mecralar bir şemsiye altında toplansın. Tüm reklamverenler de düzenli olarak raporlara ulaşabilsin. Bu noktada vakit kaybetmeyelim” sözleriyle çözümü de ortaya koymaya çalışıyor.
KÜÇÜLMENİN NEDENİ
Geçtiğimiz yıl reklam sektöründe yaşanan yüzde 15’lik düşüş de Pura’ya göre ölçümleme konusunda bir yol alınamamasının sonucu. Şirketlerin özellikle belirsiz dönemlerde ölçümlenemeyen bir yatırımda bulunmak istemediklerini ifade eden Pura, reklamda ölçülebilirliğin artmasıyla reklamverenlerin yatırım konusunda daha kararlı olacağının altını çiziyor.
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER